سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
فایده ای ندارد
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:27 عصر
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان:

کاری که وزارت امورخارجه و مسئولان دولتی ما شروع کردند ادامه پیدا خواهد کرد/ اما اکنون هم می‌گویم که فایده‌ای ندارد و بجایی نخواهد رسید

رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم آذربایجان اظهارداشتند: از ملت ایران بخاطر عظمتی که از اقتدارشان در روز 22 بهمن نشان دادند تشکر می‌کنم.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز دوشنبه (28 بهمن ماه) و در آستانه سالروز قیام مردم تبریز، با هزاران نفر از مردم آذربایجان دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم آذربایجان اظهارداشتند: از ملت ایران بخاطر عظمتی که از اقتدارشان در روز 22 بهمن نشان دادند تشکر می‌کنم.

ایشان تصریح کردند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر عاجز است. در درجه اول باید جبهه سپاس و ستایش را در برابر پروردگار عالم به خاک بساییم که محول دل‌ها و مقلب نیت‌ها بود و همه چیز با اراده پروردگار است.

رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند: راهپیمایی 22 بهمن دو پیام مهم داشت، استقامت و وحدت؛ استقامت یعنی مردم روی آرمان‌های انقلاب ایستادگی دارند.

ایشان اضافه کردند: بعضی از مسئولین آن دولت و این دولت فکر می‌کنند اگر در موضوع هسته‌ای مذاکره کنند، مسئله حل می‌شود، در سخنرانی اول سال هم گفتم که من به مذاکره خوشبین نیستم و به جایی نمی‌رسد، ولی مخالفتی هم ندارم.

رهبر انقلاب تصریح کردند:‌ پیام سلبی انقلاب این است که ما تسلیم زورگویی نظام سلطه نمی‌شویم، یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند و آن را به عنوان یک دولت علاقمند و انسان دوست معرفی کنند که اگر هم سعی کنند، بی فایده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه اظهارداشتند: ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن به این حقیر و همه مسئولین زحمتکش در سیاست داخلی و خارجی خواستند بگویند خاطرتان جمع باشد، ملت ایران ایستاده و در صحنه است؛ در مواجهه با دشمن احساس ضعف نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچیدن برنامه هسته ای ایران
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:48 عصر
رویترز گزارش داد

برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از آن است که برچیده شود

خبرگزاری رویترز در گزارشی اذعان کرد برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از آن است که بتوان آن را کاملا برچید.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اذعان کرد برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از آن است که بتوان آن را کاملا برچید.
خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برای حل و فصل جامع موضوع هسته‌ای ایران نوشت: زمانی که دو طرف هفته آینده به پای میز مذاکره می‌آیند سوال اصلی غرب این است که چگونه مطمئن شود تهران از فعالیت‌های هسته‌ای خود که ممکن است به سمت ساخت سلاح هسته‌ای باشد دور می‌شود.
اگر این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد می‌تواند توقفی بر یک دهه خصومت میان ایران و غرب باشد و از بروز یک جنگ جدید در خاورمیانه جلوگیری کند.
شکاف و بی‌اعتمادی به طرفین عمیق است و دو طرف خوشبینی کمی نسبت به موفقیت در مذاکرات دارند. باراک اوباما پیش از این گفته بود که شانس موفقیت مذاکرات 50 درصد است، عده‌ای حتی آن را هم خوشبینانه می‌دانند. با این وجود هر دو طرف می‌گویند که اراده سیاسی برای حصول این توافق تاریخی که منافع ژئوپلیتیکی و اقتصادی زیادی دارد وجود دارد. ایران با داشتن منابع غنی نفت و گاز و جمعیت 80 میلیون نفری یک بازار بزرگ مصرف برای تجارت خارجی است.
رویترز در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد که دولت‌های غربی این ایده که «ایران باید همه ابعاد بحث‌برانگیز برنامه غنی‌سازی خود را رها کند» را کنار گذاشته‌‌اند. این ایده طی قطعنامه‌ای در سال 2006 در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده بود.
این موضوع در حالی است که رویترز به این قضیه اشاره نمی‌کند که عقب‌نشینی اجباری غرب از این ایده به دلیل مقاومت ایران بوده است. به نوشته رویترز، دیپلمات‌ها به طور خصوصی گفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران اکنون پیشرفته‌تر از آن است که تهران موافقت کند آن را کاملا برچیند.
اما در حالی که به ایران اجازه داده می‌شود غنی‌سازی محدود داشته باشد غرب تلاش می‌کند تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را متوقف و آن را تضمین کند.
یک دیپلمات حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران به شرط ناشناس ماندن گفت: مسئله اصلی پیش روی ما این است که چه زمان گریزی برای ما قابل پذیرش است.
این زمان گریز یا توقف به این معنی است که ایران غنی‌سازی خود را به سطح غلظت شکاف‌پذیر کم محدود کند، بخش زیادی از سانتریفیوژهای خود را که اکنون فعال هستند متوقف کند، تحقیقات هسته‌ای خود را محدود کند و رژیم بازرسی گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
فعالیت صهیونیستی در ایران اسلامی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 8:55 عصر
در قالب ترویج مسیحیت

فعالیت رژیم صهیونیستی در ایران+عکس

این افراد تا حدی پیش رفته اند که در ذهن جوانان، حضرت عیسی بن مریم را خدا معرفی نموده اند و با این افکار التقاطی قصد سست نمودن اعتقادات جوانان کشورمان را دارند.

به گزارش فرهنگ نیوز، آگاهی از فعالیت های بیگانگان درون کشور و بررسی در زمینه تبلیغاتی که در رسانه ها برای ترویج رژیم صهیونیستی در قالب دین مسیحیت در بین مسلمانان صورت می گیرد، نیازمند روشنگری و آگاهی بخشی است. در برخی موارد این فعالیت ها با هزینه های سرسام آوری در حال انجام است که در زیر به یکی از این موارد اشاره خواهد شد.

دو برادر به نامهای امین راد و رامین راد که به همراه شخصی به نام بهروز صادق خانجانی که از عوامل رژیم غاصب صهیونیستی هستند با هزینه های هنگفتی که از سازمانهای مسیحی و صهیونیستی تحت حمایت کشورهای حامی صهیونیست دریافت می کنند، جهت تخریب شیعه اثنی عشری با پوشش وسیع، پخش ویدئو و تأسیس سایت های اینترنتی و وبلاگ های ضد اسلامی و ارسال کتب مسیحی و تاسیس کلیساهای خانگی در برخی از شهرهای ایران برای اغفال جوانان شیعه در حال فعالیت هستند و سالیانه با مراکز صهیونیستی در خارج از کشور به ویژه در کشور ترکیه  در تماس هستند.

این افراد تا حدی پیش رفته اند که در ذهن جوانان، حضرت عیسی بن مریم را در حد خداوند معرفی نموده اند و با این افکار التقاطی قصد سست نمودن اعتقادات جوانان کشورمان را دارند. مورد ذکر شده شاید در حد خود ضعیف و ناچیز به نظر برسد. اما بی توجهی به چنین فعالیت هایی به مرور زمان می تواند بر بی پروایی و گسترش این فعالیت ها بیافزاید.

منبع: فرهنگ نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی
قابل توجه عاشقان امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:59 عصر
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد

همچنان ایران را به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریم‌ها خواهیم دانست!

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود ادعا کرد ما با صراحت کامل و به صورت علنی گفته ایم که همچنان ایران را براساس تحریمهای موجود فعلی به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریمها خواهیم دانست.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن  گفت: «در حال حاضر آمریکا عمیقا در سه مذاکره شدید در منطقه خاورمیانه درگیر است که در برخی موارد با بحران همراه است. روند صلح خاورمیانه دقیقا مصداق همین مسئله است. ما در این خصوص براساس اصول خودمان و براساس ارزش ها و منافعمان عمل می کنیم اعم از اینکه درباره مناقشه سوریه باشد یا تلاش با وجود دشواری های باورنکردنی برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در سوریه یا اعم از اینکه درباره ایران باشد باشد. هفته آینده ما در وین ملاقات می کنیم و می کوشیم به راه حلی دیپلماتیک درباره یکی از بزرگترین چالشهایی دست پیدا کنیم که در حال حاضر پیش روی ما است. درباره مسئله خاورمیانه (مناقشه فلسطین) نیز باید بگویم که پس از چندین و چند دهه ما در تلاش هستیم تا به پیشرفتی دست پیدا کنیم و درنهایت، صلح را به این منطقه بیاوریم و صلح را برای اسرائیل به ارمغان بیاورد و به کشوری فلسطینی دست پیدا کنیم. این سخن که آمریکا در این منطقه براساس موضع اخلاقی عمل نمی کند به هیچ وجه مبتنی بر واقعیتهای جاری منطقه نیست. 

خبرنگاری از هارف پرسید: علی صالحی مذاکره کننده ایرانی(!) آژانس بین المللی انرژی اتمی را به چالش کشید...

هارف با قطع سخنان خبرنگار گفت..کدام مذاکره کننده ایرانی؟

خبرنگار گفت.. صالحی

هارف گفت..بله. ببخشید من قسمت شروع صحبتتان را متوجه نشدم.

خبرنگار گفت.. صالحی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به چالش کشیده و گفته است آژانس هرگونه مدرک دال بر تبعیت نکردن ایران از پروتکلهای بین المللی و امثال آن را ارائه کند. آیا شما پاسخی به این سخن دارید؟

هارف در پاسخ گفت.. من به صورت مشخص اظهارات او را ندیده ام. کاملا روشن است که ما بر مذاکرات وین در هفته آینده متمرکز هستیم. قرار است دور جامع مذاکرات، هجدهم فوریه شروع شود. بی تردید، آژانس بین المللی انرژی اتمی مولفه اصلی در این روند است. آژانس با ایران همکاری می کند. در قالب بخشی از این مذاکرات جامع، ما درباره همه مسائل و همه نگرانی های جامعه بین المللی صحبت خواهیم کرد که هم آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اسناد دیگر به صراحت آنها را بیان کرده اند. بنابراین، می دانیم که مسائل مطرح چیست. می دانیم که چقدر کار داریم که باید انجام بدهیم. منتظریم ببینیم از هفته آینده چه کارهایی را می توانیم انجام بدهیم. 

خبرنگار پرسید: مذاکرات در وین چقدر طول خواهد کشید؟ آیا این مذاکرات برای دو روز خواهد بود یا اینکه برای..
هارف با قطع سخنان خبرنگار گفت.. فکر می کنم قرار شده است ما چند روز محدود در آنجا باشیم. ما منتظریم ببینیم در عرصه عمل چه وضعی پیش می آید. دور قبلی گفتگوها معمولا فقط چند روز به طول می انجامید. پس از گفتگوهای وین، تیم ما به کشور بازخواهد گشت و سپس بار دیگر به مذاکرات خواهد رفت. من هیچ برنامه زمانی مشخصی برای این گفتگوها ندارم اما فکر می کنم ما چند روز در آنجا خواهیم بود. 

خبرنگار دیگری پرسید: هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد فردی را شناسایی کرده است که برای القاعده در ایران کار می کند و او با اطلاع مقامات ایران این کارها را انجام می داده است. آیا در ملاقات مقامات ایران و آمریکا از جمله ملاقات وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا، این مسئله مطرح شده است؟

هارف گفت: آیا منظور شما گنجاندن نام افراد جدیدی در فهرست تحریم شدگان است یا به صورت مشخص به این مورد اشاره دارید؟

خبرنگار گفت: منظورم این است که آیا شما در گفتگوها با مقامات ایران به آنها گفته اید که آیا آگاهانه می دانستند عنصر القاعده در داخل ایران فعالیت دارد؟ شما به آنها چه می گویید؟

هارف در پاسخ گفت: گفتگوهایی که وندی شرمن با مقامات ایرانی دارد درباره مسئله هسته ای است. ما با صراحت کامل و به صورت علنی گفته ایم که همچنان ایران را براساس تحریمهای موجود فعلی به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریمها خواهیم دانست. فکر می کنم مطلبی که شما از آن سخن می گویید مصداق تحریم شدگانی باشد که هفته گذشته شاهد آن بودید. ما پیش از اینکه این تحریمها را اعمال کنیم به مقامات ایرانی در این خصوص اطلاع رسانی کردیم. اما گفتگوهای وندی شرمن با مقامات ایرانی فقط درباره مسائل هسته ای بوده است. 

خبرنگار پرسید: آیا شما اظهارنظر بیشتری هم درباره روابط ایران و القاعده دارید؟

هارف در پاسخ گفت: من فعلا هیچ تحلیل دیگری در این زمینه ندارم. می دانم که این مسئله، موضوعی پیچیده است. خوشحال خواهم شد اگر در آینده مطلبی باشد و با شما آن را به اشتراک بگذارم.
منبع: باشگاه خبرنگاران


آمریکا لگد مال شد
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:49 عصر
 

زبان دراز آمریکا زیر پای مردم لگدمال شد

حضور پرشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخی محکم به یاوه‌سرایی‌ها و گزینه‌‌های روی میز آمریکایی‌ها بود و بار دیگر امیدهای واهی آنان را به باد داد.

سرویس سیاسی -
حضور پرشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخی محکم به یاوه‌سرایی‌ها و گزینه‌‌های روی میز آمریکایی‌ها بود و بار دیگر امیدهای واهی آنان را به باد داد.
برخی تحولات دیپلماتیک‌ ما‌ه‌های اخیر باعث شده بود عده‌ای از سیاستمداران و تحلیلگران غربی، اظهارات و تفسیرهای غلطی را درباره جمهوری اسلامی و مردم ایران ارائه کنند.
ادعای فاصله گرفتن مردم از انقلاب، تمایل آنان به رابطه با آمریکا، تاثیر تحریم‌ها بر تصمیم مردم و نظام و غلبه تفکر سازش در برخی موضوعات مانند هسته‌ای، بر تفکر مقاومت از جمله این تفسیرها و تحلیل‌های غربی و کانون‌های ضدانقلاب بود. این فضاسازی رسانه‌ای تا جایی پیش رفت که حتی تحلیل‌هایی اختصاصی با موضوع  «سرنوشت شعار مرگ بر آمریکا» نیز مطرح و منتشر شد. تمام این تلاش‌ها که البته با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از به روز‌ترین ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روز دنیا در حال پیگیری بود، مانند مارهای ساحران فرعون، سرنوشتی جز نابودی و شکست در برابر عظمت انقلاب و مردم نداشتند.
حضور پرشور و کم‌نظیر میلیونی مردم در سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک بار دیگر نشان داد، چقدر آرزوها و خیال‌پردازی‌های ضدانقلاب فراری و تحلیلگران غربی از درک واقعیت‌های ایران و مردمانش به دور است.
کانون و قله این حماسه میلیونی در تهران، پایتخت ایران اسلامی بود. مرد و زن، پیر و جوان از هر قشر و صنفی، دیروز به خیابان آمدند و با شعارهای خود پاسخ یاوه‌گویی‌ها و گستاخی‌‌های مقامات آمریکایی را به خصوص در هفته‌های اخیر دادند.
تهدیدها، توهین‌‌ها و خط و نشان کشیدن‌های اخیر اوباما، جان کری و وندی شرمن، از سوی راهپیمایان تهرانی با پاسخی قاطع و صریح روبرو شد؛ شعار «مرگ بر آمریکا».
راهپیمایی 22 بهمن در تهران از ساعات اولیه صبح دیروز آغاز شد و مردم از مسیرهای ده‌گانه حرکت خود را به سوی میدان آزادی آغاز کردند.
راهپیمایان در حالی که پرچم‌های 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران و همچنین «لبیک یا خامنه‌ای» را در دست دارند شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم» و... سر دادند.
راهپیمایان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم»؛ این پلاکارد در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی در قبال ایران توسط راهپیمایان حمل می‌شد.
بر اساس گزارش‌ها راهپیمایان در طول مسیرهای مختلف، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر گام‌های خود لگدمال کردند.
حضور چشمگیر کودکان به همراه والدین خود از نکات قابل توجه راهپیمایی دیروز تهران بود.
تعداد قابل توجهی از مردم نیز تصاویر دانشمندان شهید هسته‌ای را با خود حمل می‌کردند و شعارهایی مانند «ما آماده نبرد بزرگیم» و «ما همه مصطفاییم، دشمن آمریکاییم» سر می‌دادند. «دیپلمات هسته‌‌ای، مراقب مراقب» از دیگر شعارهای مربوط به مسائل هسته‌ای بود که دیروز در جمع راهپیمایان سر داده شد.
مسئولین همگام با مردم
مقامات و مسئولین لشکری و کشوری هم روز گذشته همگام با مردم انقلابی تهران در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن شرکت کردند.
روسای قوای سه‌گانه، رئیس مجلس خبرگان، دبیر شورای نگهبان، جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کابینه، رئیس سازمان انرژی اتمی، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، مصلحی وزیر سابق اطلاعات، ناطق نوری و ولایتی از جمله شخصیت‌ها و مقامات حاضر در راهپیمایی دیروز بودند.
گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی قم شرکت کرده بود.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این مراسم با بیان اینکه این حضور پر شور برای کشورهای جهان پیام مهمی را در بردارد، تصریح کرد که ملت ایران با صلابت و عزت در این مراسم شرکت می‌کنند.
رئیس قوه‌قضائیه خاطر نشان کرد: مردم کشورمان با قدرت از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و اهداف و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب که ترسیم شده و توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.
همچنین آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: مهمترین پیام یوم‌الله 22 بهمن امسال این است که ملت ما بعد از گذشت 35 سال همچنان در صحنه است و از انقلاب خود پایداری می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم گفت: مطالبه جدی امسال ما خصومت با اسرائیل و استکبار است که باید همواره مانند گذشته بر آن تاکید داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف گفت: بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حضور مردم در صحنه است.
وی افزود: پیام این حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که کسی نمی‌تواند به این مردم چیزی را تحمیل کند، این مردم فقط شایسته تکریم هستند و با این مردم با زبان زور و تهدید نمی‌شود صحبت کرد.
هاشمی‌رفسنجانی در جمع خبرنگاران حضور مردم در راهپیمایی پایان 35 سالگی پیروزی انقلاب را نشانه وفاداری آنها به نظام اسلامی، امام راحل و شهدا دانست و گفت: عظمتی که امروز در خیابان‌های همه شهرهای ایران اسلامی خلق کردند حمایت خوبی از انقلاب است و در تاریخ ماندگار خواهد بود.
قطعنامه پایانی
در پایان راهپیمایی دیروز تهران، قطعنامه‌ای در هشت بند قرائت و با شعار «الله‌اکبر» حاضرین تایید شد. پشتیبانی از ولایت‌فقیه، تجدیدمیثاق با آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره)، تاکید بر وحدت کلمه و مبارزه با استکبار، لزوم اتحاد و همدلی میان قوای سه‌گانه، تاکید بر توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و حمایت از مردم انقلابی منطقه و محکوم کردن دخالت و توطئه‌های غرب در کشورهای اسلامی از جمله محورهای بیانیه مذکور بود.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ «ملت سلحشور و فداکار ایران اسلامی، با رصد رفتار و مواضع کشورهای موسوم به 5+1 در فرایند مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر «روی میز بودن گزینه نظامی»، که علی‌رغم توافق ژنو و حرکت دولت ایران در روند اعتمادافزایی درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای، اظهار شده است را محکوم نموده و ضمن قدردانی از پاسخ انقلابی و قاطعانه فرماندهان و مقامات نیروهای مسلح و مطالبه موضع‌گیری‌های صریح و عزت‌مندانه و مبتنی بر مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب از سوی دستگاه دیپلماسی کشور براساس راهبرد «تهدید برابر تهدید» اعلام می‌داریم که با آمادگی همه‌جانبه نیروهای مدافع انقلاب برای حفظ اقتدار و امنیت ملی کشور، به فضل خداوند هرگونه اقدام ابلهانه و تحریک‌آمیز دشمن، با واکنش سریع، سخت و ویرانگر رزمندگان شجاع سپاه، ارتش و بسیج و ملت غیور ایران اسلامی مواجه خواهد شد.»
حاشیه‌های راهپیمایی
به نوشته فارس، برخی از حاشیه‌های مراسم راهپیمایی 22 بهمن دیروز به این شرح است؛
* چتربازان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بالای میدان آزادی فرود آمدند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را نیز بر فراز آسمان به اهتزاز درآوردند.
* امسال دومین سال درگذشت حاج‌بخشی بود و برخی از راهپیمایان تهرانی با شعار معروف «ماشاالله حزب‌الله» یاد و خاطره او را زنده  کردند.
*حضور پیرمردی با شمایل حاج‌بخشی که با کوزه به مردم آب می‌داد به سوژه خوبی برای عکاسان تبدیل شده بود.
* پخش اعلامیه‌هایی با مضمون چرا نیروگاه اراک مهم است؟ و اعلامیه‌هایی درباره جزئیات توافقنامه ژنو  از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی بود.
* آهنگ‌های انقلابی حامد زمانی در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی به گوش می‌رسید.
بازتاب حماسه 22 بهمن 92
 در رسانه‌های خارجی
رسانه‌های بین‌المللی امسال نیز همچون سال‌های گذشته به پوشش گسترده حضور مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و در  گزارشات خود از مراسم 22 بهمن سال 92 تاکید کردند ایرانی‌ها هنوز آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند.
در همین رابطه، خبرگزاری آسوشیتدپرس که همواره گزارش‌‌ها و اخبارش بازتاب گسترده‌ای در دیگر رسانه‌‌ها می‌یابد، نوشت: ایرانی‌‌ها با همان شعارهای همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مراسم سالروز انقلاب اسلامی 1979 را جشن گرفتند.
این خبرگزاری در گزارش خود افزود: در تظاهرات22 بهمن امسال در حالی همچنان شعارهای ضدآمریکایی مطرح بود که دولت جدید ایران سیاستی در راستای بهبود روابط با غرب را اتخاذ کرده است.
همچنین پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل در گزارش خود از راهپیمایی 22 بهمن امسال آورده است؛ بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن امسال، علیه آمریکا شعار دادند که هنوز از دید بسیاری از ایرانی‌‌ها «شیطان بزرگ» به حساب می‌آید.
خبرگزاری رسمی چین(شینهوا) نیز با ترسیم شور و هیجان مردم در سراسر کشورمان نوشت:  مردم شهرهای مختلف ایران در حمایت از استقرار جمهوری اسلامی و آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله خامنه‌ای جانشینش و رهبر کنونی ایران به خیابان‌‌ها آمدند.
همچنین خبرگزاری رویترز با پوشش سی‌وپنجمین جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گزارش داد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه با اشاره به تأکیدات غربی‌ها مبنی بر اینکه راه‌حل نظامی برای مناقشه هسته‌ای تهران به عنوان یک گزینه بر روی میز است، وعده داد که تهران تحقیقات هسته‌ای صلح‌آمیز خود را «تا ابد» ادامه می‌دهد.  
شبکه خبری الجزیره نیز به سخنان رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن امسال پرداخت و نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به رغم تحولاتی که در سیاست خارجی ایران ایجاد شده است، در تظاهرات 22 بهمن امسال، ضدآمریکایی سخنرانی کرد.
همچنین شبکه تلویزیونی فرانس24 به موضوع پیشرفت‌های هسته‌ای ایران پرداخت و از مراسم راهپیمایی امسال آنگونه گزارش داد که ایرانی‌‌ها سه‌شنبه سی‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را که همزمان با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ از جمله دشمن تاریخی آن آمریکا بود را جشن گرفتند.
دیگر رسانه‌های جهان همچون شبکه خبری اتریشی «اوآراف»، روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص، خبرگزاری آلمانی‌زبان «دویچه وله»  و روزنامه نیویورک‌تایمز نیز راه‌پیمایی ملت ایران در روز 22 بهمن را بازتاب دادند.
منبع: کیهان


کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
مشتاق گزینه های روی میز
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 8:51 عصر
 

پاسخ راهپیمایان تهرانی به دشمنان: ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم/ محکومیت اظهارات مقامات آمریکایی/ حاشیه‌های خواندنی

راهپیمایان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر"روی میزبودن گزینه نظامی" را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امروز سی و پنجمین قرار انقلابی‌ است تا بار دیگر حماسه 22 بهمنی دیگر را با مشت‌های کوبنده خلق کنیم و گزینه روی میز خود را بر دشمنان نشان دهیم.



تردیدی نیست که گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم این سرزمین را آبدیده‌تر از هر زمان دیگری کرده است، لیکن ضرورت مراقبت و هوشیاری انقلابی و ایمانی در این عرصه پرتلاطم همچنان احساس می‌شود و این که باید بیش از هر زمانی آگاه و بصیر باشیم.

امروز بار دیگر حماسه وحدت و شعور بالای ایرانیان خلق می‌شود و سرود غیرت و مردانگی در خیابان‌ها و میادین این مرز و بوم با حضور امت بصیر و انقلابی، همنوایی می‌گردد تا بلکه این حضور یکرنگ و معنادار به سان خاری باشد در چشم دشمنِ زبونی که چشم دیدن سربلندی و توفیق ایران و ایرانی را ندارد.
 
امروز، روز ایرانیان است.

به گفته مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد 194 خبرنگار مقیم و غیرمقیم راهپیمایی 22 بهمن امسال را انعکاس می‌دهند.

سی و پنجمین راهپیمایی عظیم و شکوهمند ملت همیشه در صحنه این آب و خاک آغاز ساعت 9 صبح آغاز شد و همزمان با حضور مردم در خیابان‌های تهران و مسیرهای ده گانه منتهی به میدان آزادی میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی همه یکصدا "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را فریاد می‌‍زنند.

اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن، مرد، کوچک، بزرگ و همه مردم با دیدگاه‌های سیاسی مختلف به دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح شهر حضور دارند تا فارغ از هرگونه مشکل داخلی پیام انسجام خود را به گوش جهانیان برسانند. 

به گزارش خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران، مردم پایتخت در نقاط مختلف سطح شهر خود را به مسیرهای ده‌گانه از پیش تعیین شده رسانده‌اند تا ضمن سردادن فریادهای کوبنده خود حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری را در سال جاری تکمیل کنند.

لازم به ذکر است؛ در مسیرهای پیش‌بینی شده نمایشگاه‌هایی برپا شده تا مردم ضمن حضور در راهپیمایی از غرفه‌های در نظر گرفته شده نیز بازدید کنند. 

ساعت 9:20 دقیقه صبح است و میدان آزادی تهران مملو از جمعیت شده است و راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار‌های کوبنده خود را به میدان اصلی می‌رسانند و هر لحظه بر تعداد جمعیت موجود که خود را به خیابان‌های اصلی نزدیک می‌کنند، افزوده می‌شود.

ساعت 9:25 دقیقه است، راهپیمایان تهرانی پرچم‌های 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران را دست دارند و با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم» به سمت میدان آزادی در حرکت هستند.

ساعت 9:30 دقیقه است
، خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران از نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی در حاشیه‌های مسیر راهپیمایی خبر می‌دهد. خیابان‌ها هر لحظه شلوغ‌تر می‌شوند و موج خروشان ملت تمامی ندارد، تمام نشانه‌ها حاکی از تکمیل حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری است.  
 
به نظر می‌رسد گزینه ملت ایران هر گزینه دیگری را از روی میز محو کرده است. 

لازم به ذکر است، ساعت 9:34 دقیقه است، اقوام مختلفی از جمله بلوچ، لر و اهالی خراسان درحالیکه لباس‌های محلی به تن کرده‌اند در میدان آزادی حضور دارند.

ساعت 9:45 دقیقه است،‌ نکته جالب توجه اینکه "بنرهای صداقت آمریکایی" این بار روی دیگری از خود نشان دادند بنرهایی که با همان عکس معروف مستشار آمریکایی خودنمایی می‌کرد که در کنار آن نوشته شده بود "اگر غلطی از آنها سر بزند پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را نابود خواهیم کرد."

 

بیانات معمار کبیر انقلاب بر روی بنرهای صداقت آمریکایی این گونه نوشته شده بود "اگر آمریکا و اسرائیل لاالاالله بگویند ما قبول نداریم چراکه آنها می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند."

 

امروز مسیرهای منتهی به میدان آزادی با پرچم‌های زرد رنگ "ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم" مزین شده است پرچم‌هایی که بر فراز آسمان شکوه زیبایی را به حماسه امروز بخشیده‌اند حماسه‌ای که بزرگ‌تر از 24 خرداد رقم خورده است.

 

ساعت 9:50 دقیقه است، همزمان با آغاز مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن که اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور دارند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون علاءالدین بروجردی، یعقوب جدگال، مهدی کوچک‌زاده و ... در میان راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.

ساعت 9:55 دقیقه است، خیابان‌های منتهی به میدان آزادی هر لحظه شاهد حضور گسترده مردم، پیر و جوان و کوچک و بزرگ است، پخش سرود «مرگ بر آمریکا» به خوانندگی "حامد زمانی" در خیابان انقلاب و ابتدای خیابان بهبودی شور و حالی دیگر به حضور مردم داده است و این مهم مردم را بیشتر ترغیب می‌کند تا با مشت‌های گره کرده خود شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دهند.

ساعت 10:5 دقیقه است، راهپیمایان تهرانی همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کنند که بر روی آن در پاسخ به اظهارات جان کری و وندی شرمن از مقامات آمریکایی نوشته شده است «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم».

بر اساس گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران، راهپیمایانی که در حال حرکت از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که ضمن درج تصاویر فرماندهان نیروهای مسلح از جمله سرلشکر سید حسن فیروزابادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، نوشته شده بود: «آقای کری! ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»

ساعت 10:15 دقیقه است، "امیر حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دقایقی پیش با حضور در چهارراه ولیعصر(عج) تهران به خیل عظیم راهپیمایان تهرانی پیوست.

ساعت 10:20 دقیقه است، مردم حاضر در مراسم باشکوه 22 بهمن به صورت نمادین مراسم تشیع جنازه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را برگزار کردند.

یکی دیگر از وجهه‌های همه ساله راهپیمایی 22 بهمن حضور چهره‌های سیاسی مختلف میان مردم است.

امروز نیز مطابق هر سال چهره‌های مختلفی از جمله آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی، امیر سر لشگر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت شهر تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، سرلشکر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر فرزاد امیراسماعلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، محمد حسین صفار هرندی سیاستمدار، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم شهر تهران، پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت،‌ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه دخترش فاطمه هاشمی، علی اکبر ولایتی  رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش پرورش، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه سید عباس عراقچی،‌ تخت روانچی و ابراهیم رحیم پور، غلامحسن الهام سخنگوی رییس جمهور سابق کشورمان،حجت‌الاسلام‌ حمید رسایی نماینده مردم تهران، شهین دخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی از اعضای دو حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین، سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سعیدی‌کیا وزیر سابق مسکن، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضا روستاآزاد رییس دانشگاه شریف، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ادیب یزدی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محمدزارع فومنی رییس دبیر کل حزب مردمی اصلاحات، درجمع مردم حضور یافتند.

ساعت 10:55 دقیقه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به جمع راهپیمایی کنددگان تهرانی پیوست.

همچنین علی لاریجانی رییس قوه مقننه از دقایق ابتدایی صبح امروز در جمع راهپیمایی کنندگان شهر قم حضور یافت.

ساعت حدود یازده صبح است و میدان آزادی مملو از جمعیت مشتاقی است که علاقه مند هستند خود را به جایگاه سخنرانی رییس جمهور کشورمان نزدیک کنند.

همچنین، چتربازان تیپ 65 نوهد ارتش همزمان با آغاز مراسم اصلی روز 22 بهمن در میدان آزادی تهران، به اجرای نمایش چتربازی بر فراز میدان آزادی پرداختند.

ساعت 11:05 دقیقه است،‌ اجرای مسابقه "بزن به هدف جایزه بگیر" نیز از دیگر برنامه‌های جانبی و سرگرم کننده‌ای است که برای دانش‌آموزان در اطراف میدان آزادی تدارک دیده شده که در آن هر کس در پرتاب دمپایی به آدمک اوباما و نتانیاهو هدف را بزند جایزه‌ ویژه این مسابقه را می‌برد.

دقایقی پیش نیز محمد جواد ظریف به همراه هیئت همراه از غرفه ماهواره شریف - صدر مقابل دانشگاه شریف بازدید کرد.

گفتنی است، با حضور محمد جواد ظریف در دانشگاه شریف، دانشجویان تجمع کننده خواهان بیان اظهارات و مطالبات خود به وزیر امور خارجه کشورمان هستند.

ساعت 11:20 دقیقه است، بر اساس گزارش خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران، راهپیمایان در مسیر‌های راهپیمایی از روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل عبور می‌کنند؛ پرچم‌های شیطان بزرگ و اشغالگران قدس در تقاطع خیابان‌های انقلاب و نواب زیر پای راهپیمایان قرار دارد.

ساعت 11:23 دقیقه است،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی میان جمعیت حاضر در میدان آزادی در جایگاه حاضر شده و تا دقایقی دیگر سخنرانی وی در یوم‌الله 22 بهمن آغاز خواهد شد.

ساعت 11:25 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در جمع راهپیمایی کنندگان تهرانی آغاز شد.

ساعت 11:40 دقیقه است، برخی از اعضای دو حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین با در دست داشتن پلاکاردهایی در جمع راهپیمایی کنندگان حضور یافتند. در پلاکاردهای حزب موتلفه اسلامی عکس‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب نمایان بود و همچنین در پلاکاردهای حزب جامعه اسلامی مهندسین شعار "برخیزید فجر انقلاب است امروز" نمایان بود.

ساعت 11:50 دقیقه است و رییس جمهور کشورمان کماکان در حال سخنرانی است.

ساعت 11:55 دقیقه علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع راهپیمایی کنندگان حضور یافت و از دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف بازدید به عمل آورد.

ساعت 12 ظهر است
، راهپیمایی کنندگان در مقابل دانشگاه صنعتی شریف پرچم 60متری آمریکا را به نشانه اعتراض نسبت به 60سال سلطه گری آمریکا و غرب در کشورمان به آتش کشیدند. در جریان آتش زدن پرچم آمریکا مردم شرکت کننده در راهپیمایی فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الله اکبر و لا اله الا الله سر دادند.

ساعت 12:05 دقیقه است، در مسیر راهپیمایی تصاویری از شهدای هسته‌ای همچون شهریاری، علیمحمدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن در دستان مردم است که بیانگر این پیام است که مردم از حقوق مسلم هسته‌ای خود کوتاه نیامده و دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

ساعت 12:10 دقیقه است و همچنان رییس جمهور کشورمان در حال سخنرانی است، مردم همیشه در صحنه با سر دادن شعارهای "استقلال، آزادی جمهوری اسلامی،" آسمان شهر و فضای میدان آزادی را پرشور تر ساختند.

ساعت 12:20 دقیقه سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در سطح شهر، در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن تراکت‌هایی با مضمون نقد مذاکرات‌ هسته‌ای میان مردم پخش می‌کردند. در این تراکت‌ها مطالبی در نقد عملکرد دستگاه دیپلماسی در مذاکرات‌ هسته‌ای، بیاناتی از مقام معظم رهبری و همچنین عکس‌هایی از شهدای هسته‌ای منتشر شده است. گفتنی است؛ این تراکت‌ها توسط جنبش مردمی دفاع از استقلال ایران پخش می‌شود.

ساعت 12:30 دقیقه است، راهپیماییان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر"روی میزبودن گزینه نظامی" را محکوم کردند.

ساعت 12:40 دقیقه است، همزمان با پایان رسمی راهپیمایی 22 بهمن و رسیدن به وقت شرعی اذان ظهر به افق تهران صف‌های نماز جماعت در سرتاسر خیابان انقلاب تشکیل شد. راهپیمایان تهرانی که با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی امسال 22 بهمن حماسه دیگری خلق کرده بودند نماز اول وقت خود را در پیاده‌روهای خیابان انقلاب اقامه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
نقض مجدد توفقنامه توسط امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 10:23 عصر

  آمریکا باز هم توافقنامه ژنو را نقض کرد

همزمان که جان کری از خشکانده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید، آمریکا تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرد که به اعتقاد روس‌ها نقض آشکار توافق ژنو است. وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 هفته پس از آغاز اجرای توافق ژنو 32 بازرگان و افرادی را که ادعا شده با موضوع دور زدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشته‌اند، در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است.
گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.
 
 
 
***

شکاف در1+5 با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

به گزارش روزنامه وطن امروز، همزمان که جان کری از خشکانده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید، آمریکا تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرد که به اعتقاد روس‌ها نقض آشکار توافق ژنو است. وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 هفته پس از آغاز اجرای توافق ژنو 32 بازرگان و افرادی را که ادعا شده با موضوع دور زدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشته‌اند، در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده برخی از این افراد با موضوع انتقال ارز و فروش نفت ایران ارتباط داشته‌اند. طی این اقدام آمریکایی‌ها برخی مفاد توافق ژنو مستقیما نقض شد به گونه‌ای که برخی اسامی موجود در لیست تحریم جدید، برخلاف تعهد آمریکا برای عدم تشدید تحریم‌ها در حوزه‌های مرتبط بوده است. این اقدام آمریکایی‌ها با واکنش وزارت خارجه روسیه مواجه شد. روس‌ها با انتقاد از این اقدام، آن را مغایر و ناقض توافقنامه ژنو دانستند. به گزارش ریانووستی، وزارت خارجه روسیه جمعه شب با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر دولت آمریکا در افزودن نام تعداد دیگری از افراد و شرکت‌ها در لیست سیاه خود به اتهام ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران را نقض مستقیم توافقنامه هسته‌ای موقت ایران و گروه موسوم به 1+5 دانسته است که روز سوم آذر در ژنو منعقد شد. در این بیانیه آمده است: «به عقیده ما این گام اقدامی غیرقابل‌قبول و نقض قوانین بین‌المللی است».

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: « اقدام اخیر وزارت خارجه و وزارت دارایی آمریکا (علیه ایران) مایه نگرانی مسکو است و این دومین تصمیم واشنگتن طی دو ماه اخیر است». این بیانیه می‌افزاید: «مسکو بارها تأکید کرده است اینگونه تصمیم‌ها با توافق ژنو که اجتناب واشنگتن از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایجاب می‌کند، متناقض است و با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد».

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ