سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
نقض توافق ژنو
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:11 عصر
  قدیری ابیانه در گفت‌وگو با فارس:
وزارت خارجه در برابر نقض توافق ژنو موضع قاطع بگیرد/ آمریکا با تهدید به تحریم روسیه بی منطقی خود را نشان داد

قدیری ابیانه گفت: شاهد بودیم که مقامات آمریکایی هم‌پیمانان خود یعنی فرانسه و روسیه را نیز به تحریم تهدید کرد و نشان داد که این رفتار بی منطق مختص ملت ایران نیست.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه در برابر نقض توافق ژنو موضع قاطع بگیرد/ آمریکا با تهدید به تحریم روسیه بی منطقی خود را نشان داد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به واکنش مقامات روسی به اقدامات آمریکا در نقض توافقنامه ژنو گفت: مقامات وزارت امور خارجه کشورمان باید در مقابل نقض توافق ژنو از سوی آمریکا موضع‌گیری کرده و با آن برخورد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌‌الملل با تأکید بر اینکه نقض توافق ژنو باید با عکس‌العمل مناسب مقامات ایران مواجه شود، اظهار داشت: این مسئله همچنین باید در مذاکرات آینده با  1+5 مورد توجه تیم مذاکره‌کننده واقع شود.

وی ضمن تأیید دفاع قاطعانه از حقوق ملت ایران در مذاکرات تصریح کرد: یکی از فواید انتخاب لحن ملایم از سوی رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه در مذاکرات این است که افرادی که در داخل کشور دچار اشتباه در تحلیل شده و فکر می‌کنند انتخاب لحن ملایم، آمریکا را از دشمنی با ایران دور می‌کند، از خواب غفلت بیدار می‌شوند.

قدیری ابیانه در ادامه خواستار پاسخ قاطع مردم به اظهارات، اقدامات، یاوه‌گویی‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای مقامات آمریکایی در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد و افزود: هر چه مردم در این راهپیمایی پرشورتر شرکت کنند احتمال بیدار شدن دشمن از خواب غفلت و توهم بیشتر است و آنها می‌فهمند که ایران از روی استیصال به مذاکره روی نیاورده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اقدامات اخیر آمریکا در نقض توافق ژنو را نشان‌دهنده دشمنی بی‌منطق و غیراصولی با ایران دانست و تصریح کرد: شاهد بودیم که مقامات آمریکایی هم‌پیمانان خود یعنی فرانسه و روسیه نیز به تحریم تهدید کرد و نشان داد که این رفتار بی منطق مختص ملت ایران نیست.

سفیر اسبق ایران در مکزیک نمایان شدن چهره خودخواه و زیاده‌خواه آمریکا را یکی از دستاوردهای مذاکرات اخیر خواند و اظهار داشت: اینکه آمریکا به تهدید هم‌پیمانان خود روی می‌آورد یک دستاورد بزرگ است؛ البته به گفته خود مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع این کشور، آمریکا در موقعیتی نیست که بخواهد برای دیگر کشورها تعیین تکلیف نموده و آنها را به تحریم تهدید کند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه به نفع آمریکاست که درک کند دوران جهان تک‌قطبی پایان یافته، افزود: هم اکنون قطب اسلامی جهان به پرچمداری جمهوری اسلامی در مسیر شکل‌گیری است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تأثیر برگزاری پرشور راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: مطمئنا این حماسه تأثیر خود را در روابط بین‌الملل و مذاکرات هسته‌ای نشان داده و موضع ایران را تقویت خواهد کرد.

منبع: فارس نیوز



دعوت به شام
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 6:33 عصر
ادعای رهبر یهودیان آمریکا؛

ایرانیان تاجرانی با سابقه دوهزارساله دغل‌بازی هستند + عکس

این رهبر یهودی گفت: «زمانی که محمدجواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل بود، مرا برای صرف شام به خانه خود در نیویورک دعوت کرد. من چون قواعد غذای حلال یهود را رعایت می‌کردم، چیزی نخوردم اما با ظریف گفتگوهای طولانی داشتیم.»

گروه جنگ نرم مشرق- مالکوم هونلاین از سران جامعه یهودیان آمریکا در گفتگو با نشریه اسرائیلی هاآرتص مدعی شد: «زمانی که محمدجواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل بود، مرا برای صرف شام به خانه خود در نیویورک دعوت کرد. من چون قواعد غذای حلال یهود را رعایت می‌کردم، چیزی نخوردم اما با ظریف گفتگوهای طولانی داشتیم.»

هونلاین می‌افزاید: «ظریف، مردی جذاب، باهوش و زیرک است. روحانی نیز باهوش است. اما نباید فراموش کنیم که در برابر تازه‌کاری ما، این افراد (ایرانیان) تاجرانی با قدمت 2000 ساله هستند و می‌دانند که چگونه مذاکره کنند و چگونه در هر موقعیتی، فریبکاری کنند.»

او می‌گوید: «از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد با سیاست‌های فعلی دولت اوباما (که مبتنی بر مذاکرات دیپلماتیک با ایران است)، مقابله جدی داشته باشد.»

ایرانیان تاجرانی با سابقه 2000 ساله دغل‌بازی هستند + عکس// در حال ویرایش

هونلاین مسئول اجرایی کنفرانس رؤسای سازمان‌های مهم یهودیان آمریکایی، اتحادیه‌ای شامل بیش از 50 تشکل یهودیان در آمریکا است.

او از جمله سران یهودی است که پس از توافقنامه هسته‌ای ژنو، به شدت از آن انتقاد کرد، به همین دلیل مقامات امنیت ملی کاخ سفید، چند روز پس از توافق ژنو جلسه ویژه‌ای را با هونلاین و سایر مقامات یهودی گذاشتند تا آنها را از مفاد توافقنامه آگاه سازند.

  هونلاین پس از آن جلسه گفته بود که مقامات کاخ سفید توضیحات خوبی درباره جزئیات توافقنامه ارائه دادند. با این حال، این رهبر یهودی تاکید داشت که «این منطقی است که به هر معامله با ایرانیان باید با شک و تردید نگاه کرد. تاریخ ایرانیان شامل فریب، دغل‌بازی و دروغ است و این مسائل، تغییری نکرده و فقط فشار تحریم‌ها است که سبب تغییر موضع ایرانیان شده است.»

ایرانیان تاجرانی با سابقه دوهزارساله دغل‌بازی هستند + عکس

 

او درباره روحانی نیز گفته بود: «روحانی یکی از مذاکره‌کنندگان ایران طی سال‌های 2003 تا 2007 بود. او کتابی نوشته که در آن به صراحت اعلام کرده که چگونه دروغ گفته، تحریف و فریبکاری کرده تا برای ایران زمان بخرد تا برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد.»

او می‌گوید: «هدف اصلی آمریکا و اسرائیل از مذاکرات، نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران است.» 

 

ایرانیان تاجرانی با سابقه 2000 ساله دغل‌بازی هستند + عکس// در حال ویرایش

تصویر  اوباما در جلسه کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودیان آمریکایی. هونلاین، نفر وسط است.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی
اکثر تحریم ها به قوت خود باقی ست
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 2:17 عصر
رئیس دایره تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا:

بیشتر "تحریم‌های بین‌المللی" علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است

"دیوید کوهن" معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس دایره تحریم‌های این وزارتخانه از باقی ماندن بیشتر "تحریم‌های بین‌المللی" اعمال شده علیه ایران خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "دیوید کوهن" در مصاحبه با روزنامه "البیان" امارات اظهار داشت: بیشتر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران همچنان باقی مانده است.

روزنامه البیان چاپ امارات در نسخه اینترنتی امروز سه شنبه خود با دیوید کوهن معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه داری آمریکا گفتگوی ویژه کرد. کوهن در این گفتگو خاطرنشان کرد بیشتر تحریم های بین المللی اعمال شده برضد ایران همچنان پابرجا هستند. 

وی با بیان این که مهمترین بانک های ایران همچنان تحریم هستند، به شرکت ها و موسسه های مالی درباره عواقب ناشی از همکاری با ایران هشدار داد تا از مواجه شدن با خطرات قانونی اجتناب کنند. 

وی با این ادعا که در انزوا قرار گرفتن ایران از سوی نظام مالی جهان همچنان پابرجاست، تاکید کرد تحریم های اعمال شده برضد بخش انرژی (نفت و گاز) هم چنان پابرجاست .

این مسئول آمریکایی ادامه داد: درصورتی که در مذاکرات آتی در ژنو بتوانیم به یک راه حل جامع درمورد پرونده هسته ای ایران دست یابیم، این امکان وجود دارد که درمورد همه تحریم ها از جمله تحریم های اعمال شده برضد بانک‌های ایران نرمش صورت گیرد. اما تحقق چنین امری مستلزم این است که ایران با برداشتن گام‌هایی جدی و آشکار ثابت کند برنامه هسته‌ایش اهداف صلح آمیز را دنبال می‌کند. ما طی شش ماه آینده برای پی بردن به این مطلب تلاش خواهیم کرد.

این مقام مسئول آمریکایی با تقدیر از تلاش های دولت امارات برای سامان دادن به بخش مالی گفت هدف از سفر کنونی اش به امارات و سفرهای پیشین به ترکیه، ایتالیا، اتریش، آلمان و انگلستان تاکید بر این مطلب است که بیشتر تحریم های اعمال شده برضد ایران به طور کلی لغو نشده اند و فقط طبق توافقنامه ژنو - که روز بیست و چهارم نوامبر بین ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک (شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) امضا شد - کاهش یافته اند.

کوهن تهدید کرد: هرگونه تعامل با ایران ممکن است شرکت ها و موسسه های مالی را در معرض خطرات قانونی بزرگ قرار دهد. همچنین ممکن است به اعتبار این شرکت ها و موسسات به علت شکستن تحریم ها لطمه وارد کند.

وی افزود: هیچ کشوری هیچ توجیهی ندارد برای این که بگوید اکنون زمان تغییر کرده و به اعتبارش لطمه وارد نمی‌شود.

کوهن به توجه شرکت‌های منطقه و دیگر شرکت ها به احتمال باز شدن مجدد بازار ایران و امکان پیش آمدن فرصت های خوب کاری و تجاری اشاره و تاکید کرد در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد؛ زیرا اکثر قریب به اتفاق تحریم های اعمال شده برضد ایران در زمینه مبادلات نفتی و تجاری و نیز نقل و انتقالات مالی همچنان پابرجا هستند. اما در آینده درصورت حل و فصل جامع پرونده هسته ای ایران یا وقوع گشایشی بزرگ در تحریم های اعمال شده برضد ایران ممکن است این اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد: ما از هر کشوری که خواهان تعامل با ایران است، می خواهیم که دو بار فکر کند و خطرات قانونی ناشی از تعامل با ایران و لطمه هایی که ممکن است در پی این تعامل به اعتبارش وارد شود، مدنظر قرار دهد.

کوهن در گفتگوی طولانی خود با البیان درباره عواقب ناشی از اقدام شتابزده برخی از کشورها برای شکستن تحریم بین المللی اعمال شده برضد ایران هشدار داد. 

او همچنین به بازرگانان و شرکت‌های منطقه درمورد عواقب ناشی از درک اشتباه و اعتقاد به این که تحریم‌ها لغو شده‌اند، هشدار داد و در این خصوص گفت ما توافق کردیم که بخش بسیار محدودی از این تحریم ها را کاهش دهیم.. همچنین در این مورد که ایران می تواند پتروشیمی و نه فرآورده های نفتی را صادر کند، به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد ما به ایران اجازه دادیم محصولات و خدمات مربوط به بخش خودرو را وارد کند. همچنین به ایران اجازه معامله در بازار طلا و دیگر کالاهای ارزشمند را دادیم. تمام این کاهش موقتی تحریم فقط برای شش ماه ادامه دارد.

معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از این گفتگو افزود: ما با امکان دسترسی ایران به چهارمیلیارد و دویست میلیون دلار از دارایی های مسدود شده اش در بانک های جهان موافقت کردیم. همچنین در ژنو درمورد تسهیل در روند ورود برخی از اقلام دارویی به توافق رسیدیم.

کوهن درمورد امکان فروپاشی روند حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران؛ به ویژه این که کنگره آمریکا برای کسب رای برای اعمال تحریم های بیشتر تشکیل جلسه داده است و اگر بتواند این لایحه 67 رای در سنا جمع کند، حتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز قادر به استفاده از حق وتو نخواهد بود، گفت دولت و کنگره طی چند سال گذشته تلاش های فشرده و بی وقفه ای را برای به جریان انداختن تحریم ها برضد ایران انجام دادند. ما به کنگره می گوییم که خواهان اعمال تحریم های جدید برضد ایران نیستیم اما درصورتی که مذاکراتمان با ایران به شکست بینجامد، با سرعت زیاد دست به کار می شویم و تحریم های بیشتر و شدیدتری را برضد آن اعمال می کنیم.

وی افزود: همه صحبت ما این است که زمان فعلی برای اعمال تحریم های جدید برضد ایران مناسب نیست و اعمال آن با تلاش های انجام شده در مذاکرات برای یافتن راه حلی طولانی مدت برای پرونده هسته ای ایران مغایر است. اما قصد داریم درباره برنامه هسته ای ایران تحقیق کنیم تا بدون هیچ شکی به این اطمینان خاطر دست یابیم که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نخواهیم داد.

کوهن درباره پرونده حقوق بشر و حمایت ایران از سوریه هم مدعی شد ما صرف نظر از تحولات پرونده هسته ای ایران به مقابله با حمایت ایران از چنین گروه هایی ادامه خواهیم داد.
باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : تحریم ایران
کری: تحریم ها ادامه خواهد داشت
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:31 عصر
جزئیات دیدار وزیران امورخارجه آمریکا و ایران در مونیخ؛

کری: تحریم‌های کنونی علیه تهران ادامه پیدا خواهد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای ایرانی خود بر تداوم تحریم‌های کنونی علیه تهران تاکید کرده است.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با "محمد‌جواد ظریف" همتای ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: تحریم‌های کنونی علیه تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پیش در پیامی در توئیتر خود دیدار بین وزیر امور خارجه این کشور و همتای ایرانی اش را تأیید کرد.

با این حال گفته می‌شود ظریف و کری در این دیدار درباره راه‌های پیگیری مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند.‎ 

ایران و شش کشور قدرتمند جهان که شامل پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان هستند، اواخر نوامبر توافقنامه موقتی را درباره برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند و این توافقنامه از 20 ژانویه به اجرا درآمد.
باشگاه خبرنگاران


مزاح کاخ سفید با ایران
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 11:42 عصر
بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تهدیدهای کاخ سفید "مزاح" است / آمریکا خود می‌داند قدرت مقابله با ایران را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت‌:‌کاخ سفید خود به خوبی می‌داند قدرت مقابله با ایران را ندارد.

"‌علاء الدین بروجردی‌" نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌:‌ با اشاره به اظهارات "‌ماری هاف‌" سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا مبنی بر وجود گزینه نظامی علیه ایران بر روی میز اظهار کرد‌:‌ کشور آمریکا و کاخ سفید به خوبی بر این امر واقف هستند که توانایی مقابله نظامی با ایران را ندارند.

وی ادامه داد‌:‌این اظهارات بیشتر تبدیل به یک شوخی یا مزاح شده‌ است چرا که خود مقامات کاخ سفید می‌دانند که نمی‌توانند با کشور قدرتمند ایران روبرو شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دخالت‌های آمریکا در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد‌:‌ آمریکا از صهیونیست‌ها و قدرت نظامی خویش به عنوان حرکت آخر استفاده می‌کند که پاسخگو نبوده و نخواهد بود.

بروجردی خاطرنشان کرد‌:‌ آمریکا سابقه شکست در مقابل حماس و حزب الله لبنان را دارد و درصورت انجام هرگونه اشتباه علیه ایران ‌،‌آنان را از منطقه بیرون خواهیم راند.

شایان ذکر است‌،‌روز گذشته " ماری هاف‌" در اظهاراتی ضد ایرانی گفته بود‌:‌ در صورت عدم ادامه توافق هسته‌ای میان کشورهای1+5 با ایران‌، امکان و احتمال استفاده از ‌گزینه نظامی از سوی امریکا علیه ایران قوت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



خط قرمز
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:5 عصر
بروجردی در دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌ها:

توقف غنی‌سازی و تعطیلی سایت فردو قطعا خط قرمز ماست/ ساخت نیروگاه‌های جدید باید بخشی از توافقات دوجانبه باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه توقف غنی‌سازی و تعطیلی فردو خط قرمز ایران است، گفت: با توجه به اینکه عملا نیازهای رآکتور تهران را برطرف و انبار کرده‌ایم، هر زمان دیگری نیاز به 20 درصد حتی بیشتر از آن داشته باشیم، آن را تولید می‌کنیم.
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوازدهمین نشست علمی ـ تخصصی دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌ها که با عنوان «مذاکرات هسته‌ای و رویکرد مجلس شورای اسلامی» برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ایران به دنبال این است که حق فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور به رسمیت شناخته شود، چراکه این حق در معاهده NPT عملا به رسمیت شناخته شده و بر آن مبنا عمل می‌کنیم که به لحاظ جهانی هم پذیرفته شده است.

 
وی افزود: امروز تفاوت در این است که اگر کشورهای 1+5 حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد و آن را اعلام کنند، پایه‌های قطعنامه‌هایی که بر مبنای آن ایران را تحریم کرده‌اند، متزلزل می‌شود، چراکه اگر بگویند شما غنی‌سازی را دارید و به رسمیت شناخته شده است و فلسفه وجودی تحریم‌ها زیر سوال می‌رود.
 
بروجردی خاطرنشان کرد: نکته اساسی و مهمی که به دنبال آن هستیم، بحث رفع تحریم‌هاست و اینکه علی‌الاصول باید فضا باز باشد و بیایند نیروگاه هسته‌ای برای ما بسازند، چراکه ساخت نیروگاه با تکنولوژی غربی‌ها خیلی متفاوت با تکنولوژی روسیه و چین است و قدرت ما را بالا می‌برد و عملا نوعی عبور از تحریم‌های مهم است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر ایران با کشورهای 1+5 به توافق برسد، ساخت نیروگاه‌های جدید باید بخشی از توافقات دوجانبه باشد.
 
وی ادامه داد: توقف غنی‌سازی و تعطیلی سایت فردو قطعا خط قرمز ماست، چراکه فردو عملا دارای پدافند غیرعامل است، یعنی در شرایطی قرار دارد که امکان حمله به آن وجود ندارد.
 
بروجردی اضافه کرد: با توجه به اینکه عملا نیازهای رآکتور تهران را برطرف و انبار کرده‌ایم، نیاز فعلی ما نیست، بنابراین به نظر می‌رسد که غنی‌سازی 20 درصد قابل مذاکره باشد با این تبصره که ما هر زمان دیگری نیاز به 20 درصد حتی بیشتر از آن داشتیم، بتوانیم غنی‌سازی کنیم.
 
وی بیان کرد: به نظر من این نکته در توافق آینده بسیار کلیدی است و اگر بخواهیم غنی‌سازی 20 درصد و بالاتر از آن را کاملا متوقف کنیم، کار اشتباهی است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پروتکل الحاقی خانه آخر است، گفت: خوشبختانه در مجلس مصوب شده که دولت در صورت اجرای این کار، نیازمند مصوبه مجلس است و دولت نمی‌تواند عملا در این زمینه توافقی را انجام دهد، از این رو خروج مواد از ایران قطعا منتفی است و جزو خطوط قرمز ما به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
گزینه نظامی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:3 عصر
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا مدعی شد

شکست توافق هسته‌ای گزینه نظامی را قوت می‌بخشد

ماری هارف با تکرار مواضع ضد ایرانی خود مدعی شد: شکست توافق موقت میان ایران و 1+5 ممکن است به اقدام نظامی علیه تهران منجر شود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به خبرنگاران گفت: برگزاری مذاکرات هسته ای در یک شهر اروپایی به علت برنامه های مسافرتی معقول تر است.

ماری هارف با تکرار مواضع ضد ایرانی خود مدعی شد شکست توافق موقت میان ایران و 1+5 ممکن است به اقدام نظامی علیه تهران منجر شود.

امریکا اوایل این هفته اعلام کرده بود این مذاکرات در نیویورک برگزار خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل ژانویه پس از بازدید بازرسان خود از ایران، پایبندی تهران را به موارد قید شده در توافق اولیه مورد تأیید قرار داد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ملاقات جمعه خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ، از موافقت شان با برگزاری دور آینده مذاکرات هسته ای ایران و 5+1در تاریخ 18 فوریه برابر با 29 بهمن ماه در شهر وین خبر داد.
باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : برنامه هسته ای


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ