سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
دروغگو
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:57 صبح

 

اکثریت آمریکایی‌ها اوباما را «دروغگو» می‌دانند

اکثریت آمریکایی‌ها اوباما را «دروغگو» می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را فردی دروغگو می دانند.

به گزارش فرهنگ نیوز ، براساس نتایج یک نظرسنجی که شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" آمریکا منتشر کرد: دو سوم آمریکایی ها معتقدند که باراک اوباما رئیس جمهوری کشورشان درباره مسائل مهم حقیقت را نمی‌گوید.

این نظرسنجی حاکی است، تنها 15 درصد آمریکایی ها معتقدند که اوباما همواره حقیقت را می گوید.

این درحالی است که براساس نتایج این نظرسنجی، 61 درصد آمریکایی ها معتقدند که اوباما در اکثر اوقات یا گاهی حقیقت را نمی گوید.

این نتایج نشان می دهد که 20 درصد پرسش شوندگان معتقدند که اوباما به ندرت حقیقت را نمی گوید.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اشاره کرد: رقبای سیاسی رئیس جمهوری آمریکا وی را متهم می کنند که بارها حقایق را تحریف کرده است. به عنوان مثال، در زمینه حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر و سه دیپلمات آمریکایی در جریان آن، منتقدان اوباما می گویند که مسئولان اطلاعات دروغینی را اعلام کرده و فوری اذعان نکردند که آنچه روی داده است، یک اقدام تروریستی است.

این شبکه تلویزیونی افزود: اوباما اصرار می ورزد که این حمله را در روز بعدی یک اقدام تروریستی دانسته است و رقبایش این امر را در حد خود یک دروغ می دانند.

منبع:فرهنگ نیوز


ممنوعیت ورود
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:43 صبح
نقض توافق سال 1947 بین سازمان ملل و آمریکا؛

اوباما قانون ممنوعیت ورود "حمید ابوطالبی" به آمریکا را امضا کرد+ متن بیانیه

رئیس جمهور آمریکا قانون غیرمعمول و عجیب منع ورود سفیر جدید ایران نزد سازمان ملل را امضا کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز:وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد : "باراک اوباما" قانون ممنوعیت ورود "حمید ابوطالبی" سفیر جدید ایران نزد سازمان ملل به آمریکا را امضا کرد.

رئیس جمهور آمریکا قانونی را به امضا رساند که براساس آن ورود دیپلمات هایی که متهم به جاسوسی و اقدامات تروریستی هستند به آمریکا منع می کند.

تصویب قانون جدید ، که برای لازم الاجرا شدن  امضای "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را نیاز داشت ، معیارهای ورود دیپلماتها را به این کشور محدودتر می کند.

اوباما بیانیه‌ای مکتوب را نیز در کنار امضای قانون ممنوعیت صدور روادید برای ابوطالبی صادر کرد.

کاخ سفید اعلام کرد در بیانیه اوباما آمده است: امروز من قانون S-2195 ،مصوبه ای که مربوط به محدودیت های ویزایی برای برخی از نمایندگان خاص به سازمان ملل است را امضا کردم. قانون S-2195، بند چهارصد و هفت قانون روابط خارجی مصوبه سال 1990 را اصلاح می کند.بر اساس این قانون به افرادی که به دلیل دست داشتن در اعمال جاسوسی و تروریستی به طور مستقیم منافع آمریکا و متحدانش را تهدید کنند و تهدیدهایی را برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کنند اگر به عنوان نماینده کشوری به سازمان ملل معرفی شوند اجازه ورود  به آمریکا داده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: همانطور که رئیس جمهور بوش(پدر)در سال 1991اعلام کرد، رئیس جمهور می تواند از اختیارات ویژه قانونی  خود درباره اعمال محدودیت در ورود برخی سفرای خارجی به سازمان ملل استفاده کند. اعمال جاسوسی و تروریسم بر ضد آمریکا و متحدان ما بی چون و چرا بسیار مشکل ساز است و من در این باره با کنگره هم نظر هستم افرادی که در این اعمال دست دارند می توانند از پوشش دیپلماتیک برای دسترسی و آسیب به ملت ما استفاده کنند. من بنابراین بند چهارصد و هفت قانون روابط خارجی را پس از اصلاحیه  قانونی S-2195 اجرایی اعلام می‌کنم.

اوباما مدعی شد با این قانون جدای از اینکه ممکن است در اختیار وی در زمینه پذیرش سفیران مداخله کند ، به عنوان یک "راهنما" برخورد خواهد کرد.

حمید بابائی سخنگوی دفتر ایران در سازمان ملل متحد گفت ایران روز سه شنبه نماینده ای برای دیدار با مسئول امور حقوقی سازمان ملل متحد فرستاد.

وی افزود ایران همچنین شکایت نامه ای را نیز در اختیار سازمان ملل متحد و کمیته روابط با کشور میزبان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار داد.

این کمیته که متشکل از 19 کشور است و قبرس نیز ریاست آن را به عهده دارد می تواند جلسه ای را برای رسیدگی به این مسئله برگزار کند اما نمی تواند تصمیم آمریکا را تغییر دهد. آمریکا نیز از اعضای کمیته روابط با کشور میزبان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که پیش یبنی می شود 22 آوریل یا هفته آینده نشست برگزار کند.

در نامه ایران که دوشنبه شب فرستاده شد آمده است آمریکا درحال نقض تعهدات خود در قبال موافقتنامه کشور میزبان بین آمریکا و سازمان ملل متحد است. این موافقتنامه یک پیمان است و براساس آن آمریکا ملزم است دسترسی دیپلمات ها و سخنرانان میهمان سازمان ملل متحد را فراهم کند.

نمایندگان آمریکایی مدعی هستند چون "ابوطالبی"، از دانشجویان پیرو خط امام بوده و در تسخیر سفارت آمریکا، دست داشته، نباید، به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، منصوب شود.

این درحالی است بر اساس توافقی که در سال 1947 به امضای سازمان ملل و امریکا رسیده است، مقامات دولت فدرال، دولت های ایالتی و مقامات محلی در امریکا نباید هیچ محدودیتی در مسیر اعضای هیئت های نمایندگی دولت ها و کارکنان سازمان ملل به مقر این سازمان در نیویورک ایجاد کنند.
باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
مصادره آسمانخراش ایران توسط امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 10:38 صبح

آسمان خراش ایران نیویورک

آمریکا برای مصادره آسمانخراش ایران در نیویورک یک گام دیگر برداشت

خبرگزاری تسنیم: دولت آمریکا برای تسهیل مصادره ساختمان 36 طبقه متعلق به شرکتی ایرانی در نیویورک به نفع آمریکایی های مدعی قربانی شدن در حملات تحت حمایت ایران موافقت کرد تا عایدات ناشی از فروش این آسمانخراش بین افراد مذکور تقسیم شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، رویترز طی گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا موافقت کرده است تا عایدات ناشی از فروش آسمان خراش منهتن، مرتبط با ایران را در بین خانواده هایی که ادعا شده است از حملات تحت حمایت ایران آسیب دیده اند، تقسیم کند.
این مصالحه بین وزارت دادگستری آمریکا و خانواده های مدعی قربانی حملات تحت حمایت ایران انجام شده است که جدید ترین اتفاق در پرونده مربوط به ارتباط بین ساختمان منهتن و دولت ایران است.
مالکیت بخش عمده ای از این آسمانخراش متعلق به بنیاد علوی است که یک سازمان غیرانتفاعی برای ترویج فرهنگ اسلامی و زبان فارسی می باشد. این ساختمان 36 طبقه با مساحت 382 هزار و 500 فوت مکعب، در نبش خیابان پنجم و خیابان پنجاه و دوم غربی در نزدیکی مرکز راکفلر و کلیسای سنت پاتریک واقع شده است.
در دعوایی حقوقی که در سال 2009 مطرح شد، دفتر دادستانی منطقه منهتن ادعا کرد که بنیاد علوی تحت کنترل دولت ایران قرار دارد. دادستان همچنین گفت که دو مالک کوچکتر این ساختمان، یعنی شرکت های آسا کورپوریشن و آسا کو ال تی دی، شرکت هایی صوری هستند که تحت حمایت بانک ملی ایران فعالیت می کنند.
سال گذشته، کاترین فورست، قاضی منطقه ای در دادگاه فدرال منهتن حکمی را صادر کرد مبنی بر اینکه مالکان این آسمانخراش به صورت عامدانه و بر خلاف قوانین آمریکا «دارایی های ایران را پوشش می داده و مخفی می کرده اند» و این ساختمان باید توسط دولت آمریکا مصادره شود.
در ماه مارس، قاضی فورست حکم داد که گروهی از خواهان های خصوصی که توانسته اند حکمی را مبنی بر اینکه آنها قربانی یا متاثر از حملات تحت حمایت ایران بگیرند و آنهایی که ادعاهایی را علیه این ساختمان مطرح کرده اند، حق دارند که کنترل این آسمانخراش و دیگر اموال متعلق به خواندگان را به دست بگیرند. خواهان ها شامل خانواده های افراد کشته شده در بمب گذاری سال 1983 مقر نظامیان آمریکایی در بیروت هستند. در این حادثه 241 نظامی آمریکایی کشته شدند.
قاضی فورست در حکم خود مشخص نکرده است که آیا در تصرف این اموال، دولت آمریکا اولویت دارد یا خواهان های خصوصی. بر اساس مصالحه ای که اخیرا به دست آمده است خواهان های خصوصی اولویت خواهند داشت.
دادستان پریت بهارارا با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «با این مصالحه، ما گام مهمی را به سمت تکمیل فرآیندی که بزرگترین مصادره مرتبط با تروریزم و همچنین جبران خسارت برای قربانیان تروریزم می باشد، برداشته ایم.»

منبع: تسنیم



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
لکه ننگی دیگر
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 10:8 صبح
نسل کشی در "اردوگاه جنین"؛

لکه ننگ دیگری در تاریخ رژیم صهیونیستی/ روایتی از اجسادی که زیر آوارها باقی ماندند و بوی تعفن گرفتند

اردوگاه جنین در 12 آوریل سال 2002 صحنه یکی دیگر از قتل عام‌های صهیونیست‌ها در حق مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین بود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جنین که به نام آوارگان اردوگاه جنین نیز شناخته می‌شود منطقه‌ای در کرانه باختری رود اردن در سرزمین فلسطین است. شهر جنین از شرق به دره اردن و از طرف شمال به دره جزریل مشرف است. صهیونیست‌ها مدعی هستند که جایی که شهر جنین قرار دارد در واقع یک روستای اسراییلی به نام «این غانیم» که در انجیل از آن یاد شده است، به همین علت آن را بخشی از دارایی‌های خود می‌دانند. یکی از اردوگاه‌های اصلی آوارگان فلسطینی نیز در شهر جنین و به همین نام وجود دارد. 


 

 

 

جنین در آوریل سال 2002 صحنه یکی دیگر از قتل عام های صهیونیست‌ها در حق مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین بود، نسل کشی در جنین ادامه سلسله نسل‌کشی‌های هولناک اسراییلی‌ها در سکوت محض جامعه بین‌المللی و جوامع مدعی حقوق بشری است. اقدام صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه جنین باعث شد بیش از 500 انسان مظلوم از کودک و خردسال و زن و سالخورده بدون هیچ گناهی کشته و چند هزار نفر زخمی و بی‌خانمان شوند. 
شدت و حدت جنایت به حدی بود که "تری رود لارسون" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد نسل کشی در این اردوگاه را اینگونه توصیف کرد: «به نظر می رسید زلزله شدیدی رخ داده و همه چیز نابود شده است. بوی اجساد همه جا منتشر شده است چیزی که ما دیدیم باورکردنی نیست.» 



 
 



جنایت در جنین لکه ننگ دیگری در تاریخ اسراییل و بسیار خجالت آور است. جسارت و خیرگی صهیونیست‌ها تا حدی بود که قطعنامه 1405 شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره اعزام گروه تحقیق به جنین برای کشف و اطلاع از حقایق و واقعیت هایی که علیه ساکنان مظلوم اردوگاه جنین رخ داده است به چالش کشید و با آن مخالفت کرد. در پی تاسیس رژیم اشغالگر قدس در سال 1948 که از آن به عنوان یوم النکبت یاد می شود خانواده فلسطینی زیادی مجبور شدند تحت فشار نسل کشی و وحشی گری  صهیونیست ها از روستاهای ساحلی فلسطین به خصوص از حیفا به شهر جنین معروف به شهر شهدا مهاجرت کنند. جنین شهری است که عزالدین قسام مجاهد و مبارز اسطوره فلسطین در هنگام دفاع از فلسطین و آرمان فلسطینیان اواخر سال 1935 در آن شهید شد. آوارگان فلسطینی در اردوگاه جنین همواره نگاهشان به موطن و زادگاه اصلی خود و روستاهایی است که از آن کوچ اجباری داشته اند. مناطقی که در بیشترین حالت چهل کیلومتر با جنین فاصله دارند. سال 1953 بود که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به « آنروا » اردوگاه جنین را تاسیس کرد. علاوه بر جنین ،  شانزده اردوگاه فلسطینی دیگر نیز در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن احداث شد. مساحت اردوگاه در ابتدا 272 دونم بود. طبعا جمعیت این اردوگاه هر سال در حال افزایش بود و در سال 1999 حدود 13361 نفر جمعیت داشت و در سال 2002 این میزان به 15600 نفر افزایش داشت. به تدریج مساحت اردوگاه نیز از 272 دونم به 480 دونم ( مساوی با نیم کیلومتر مربع ) افزایش یافت. کودکان زیر پانزده سال حدود پنجاه درصد ( نیمی ) از مجموع جمعیت ساکنان اردوگاه جنین را تشکیل می دهند ( 7800 کودک فلسطینی ). همین امر باعث شد میانگین نیروی کار در این اردوگاه در مقایسه با سایر اردوگاه ها در سطحی بالا باشد. ساکنان این اردوگاه در شغل ها و حرفه های مختلفی مشغول به کار هستند. بخش زیادی از آنان در زمینه کشاورزی فعالند و این شهر معروف به « شهر عزالدین قسام » به محصولات و تولیدات کشاورزی مختلف معروف و مشهور است. زنان نیز بخش بزرگ دیگری از ساکنان اردوگاه جنین را تشکیل می دهند و ملاحظه می شود که درصد مشارکت آنان در فعالیت های اقتصادی در مقایسه با دیگر اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن کمتر است.


 

 


در کرانه باختری رود اردن بیست اردوگاه آْورگان وجود دارد که آنروا آنها را مدیریت می کند. البته همه این ها به بافت و ترکیب اجتماعی ویژه  اردوگاه ها باز می گردد. اردوگاه جنین از لحاظ مساحت بعد از اردوگاه‌های عقبه جبر و عین سلطان رتبه سوم را دارد. اصل و ریشه اکثر آوارگان فلسطینی که در اردوگاه جنین معروف به اردوگاه مقاومت هستند وابسته به روستاهای استان حیفا، عین غزال، جبع، عین حوض، طنطوره و دیگر روستاهای ساحل فلسطین هستند. ساکنان اردوگاه جنین در همه مناسبت های ملی شرکت می‌کنند و شمار زیادی از آنان از آغاز دهه شصت در گروه‌ها و گردان‌های عملیات ملی فلسطین شرکت کرده‌اند و این اردوگاه در این دهه شهدای زیادی تقدیم فلسطین کرده است. 
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین در  آوریل سال 2002 نام جنین را برای همه به عنوان اردوگاه مقاومت و اسطوره احیا و زنده کرد. ایثارگری و فداکاری مدافعان اردوگاه جنین در زمان حمله صهیونیست‌ها تا حدی بود که تانک‌های اسراییلی نیز نتوانستند آنان را تسلیم و کاری کنند که دست از دفاع از اردوگاه بردارند. هر یک از ساکنان اردوگاه شهادت طلب شده بود و برای فدا کردن جان و مال خود بر دیگری سبقت می جست. « الهام الدسوقی » شهیده فلسطینی 42 ساله نیز رمز و سمبل و الگوی اردوگاه جنین شد. «عملیات شهادت طلبانه» یکی از مهم‌ترین روش های مبارزاتی مجاهدان و گروه های مبارز فلسطین است تا از این راه نوعی  توازن راهبردی با دشمن صهیونیستی ، که بزرگترین زرادخانه نظامی را در اختیار دارد و از حمایت دولت‌های غربی نیز برخوردار است، ایجاد کنند . 
در حالی که صهیونیست ها به این امید بودند که با گذشت بیش از نیم قرن ، نسل جدید فلسطین فاجعه اشغال خون بار سرزمین خود را فراموش کنند و در چنبره زندگی روزمره، مفهوم « جهاد » و « شهادت » نزد آنان استحاله شود، برنامه های استشهادی، دشمن صهیونیستی را ترس و وحشت عمیقی رو به رو ساخته اند. 
کاهش مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی و تشدید مهاجرت معکوس از نشانه های بارز چنین وضعیتی است ؛ همان گونه که این تأثیرات در طرح عقب نشینی شارون از نوار غزه کاملا مشهودند و می توان گفت : این روند آغاز اضمحلال پروژه ی « صهیونیسم » می باشد. 
زنان فلسطینی اگر زمانی فقط جنایات دشمن را در حق خود و اعضای خانواده تحمل می کردند ، اینک هر یک به مبارزی جسور و متهور در برابر سیاست های غیر انسانی دشمن اشغالگر تبدیل شده اند و بدون ترس ، با امکانات محدود دفاعی به مقابله با صهیونیست ها برمی خیزند. روند رو به تزاید دفاع و مقاومت ، جامعه ی فلسطینی را به این واقعیت رساند که برای ایثار و فداکاری در راه استقلال کشور ، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. در این برهه ، زنان از پشتیبانی ترابری گروه های مجاهد گرفته تا مشارکت مستقیم در عملیات استشهادی ، از نقشی فعال و سهمی وافر برخوردارند. اجرای  عملیات شهادت طلبانه بانوان، که سیر صعودی را می پیماید ، شاخص ترین نماد مبارزه ی زن فلسطینی است و بیانگر این نکته می باشد که زن فلسطینی در اوج افتخار جوانی، آماده ایثارگری است . 



 

 

 

آری همانگونه که ذکر شد عملیات استشهادی "الهام الدسوقی" سمبل ایثار و مقاوت در جنین شد. وی عملیات شهادت طلبانه خود را در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به خانه اش در اردوگاه جنین انجام داد وی خود را در یک تجمع نظامیان اسراییلی که قصد حمله به خانه اش را داشتند منفجر کرد و دو افسر صهیونیست را به هلاکت رساند و هفت نظامی دیگر را زخمی کرد. رییس وقت ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به مقاومت جانانه ساکنان اردوگاه جنین اذعان کرد. 
جنایتی که صهیونیست ها تاکنون در شهرها ، روستاها و اردوگاه های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن مرتکب شده اند بدون تردید جزو جنایات جنگی قلمداد می شوند. ولی بسیاری از سران کشورهای جهان چشم خود را به روی این جنایات بستند و نهادهای مسئول بین المللی نیز مهر سکوت بر لب زدند و اجازه دادند تا مقامات صهیونیستی عملیات تخریب ، نابودی و قتل عام گسترده فلسطینیان را تکمیل کنند و همین سکوت جامعه جهانی و جسارت صهیونیست ها دست آنان را برای ارتکاب قتل عام ملت مظلوم فلسطین در اردوگاه جنین بازگذاشت. جنین و ساکنان جنین مدت طولانی در مقابل محاصره  صهیونیست ها و بمباران و گلوله باران همه جانبه آنان مقاومت کردند. 
فریادهای مظلوم‌خواهی فلسطینیان برای تحریک وجدان بشری و مجاب کردن دولت‌ها و مقامات ذی‌نفوذ برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در جنین موثر واقع نشد و پر واضح بود که آمریکا علاقه مند بود به این که رژیم صهیونیستی به رهبری اریل شارون معروف به قصاب صبرا و شاتیلا فرصت کافی برای تکمیل طرح و پروژه « السور الواقی » ( دیوار حایل ) را تکمیل کند. اظهارات و مواضع مقامات آمریکایی در آن زمان متناقض بود و در درونش توطئه ای آشکار علیه فلسطینیان. همزمان با این که مقامات آمریکایی از رژیم صهیونیستی می خواستند به عملیات نظامی علیه اردوگاه جنین پایان دهد و از مناطق اشغالی خارج شود ، جرج بوش و برخی از وزرا و مشاورانش تاکید کردند بر این که اقدام اسراییل در حمله وحشیانه به اردوگاه جنین دفاع مشروع از خود است. این یعنی کاخ سفید شارون را به ادامه ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان ترغیب و تشویق می کند و از سوی دیگر سرپوش و چتر حمایتی کافی را برای ادامه جنگ ایجاد می کند. 
حقیقت این است که آمریکا تاکنون بارها و بارها از حق وتوی خود در سازمان ملل متحد برای حمایت از رژیم صهیونیستی و به ضرر فلسطینیان استفاده کرده است و اجازه داده است که این رژیم جعلی بتواند بخش عمده ای از توطئه های شوم خود در سرزمین های اشغالی فلسطین را محقق کند. سانسور شدید رسانه های رژیم صهیونیستی درباره حوادث و کشتارهای جنین باعث نشد که حقیقت مخفی بماند. صحنه نسل کشی و اجسادی که زیر آوارها باقی مانده و بوی تعفن گرفته بود گویایی واقعیت قتل عام و شدت وحشی گری صهیونیست ها بود. هر انسانی که از نزدیک اردوگاه جنین را دید متاثر و متاسف شد و این سوال را مطرح کرد که بای ذنب قتلت ( به کدامین گناه کشته شده اند ). 
تری لارسون فرستاده ویژه سازمان ملل از نزدیک اوضاع را دید و گفت اسراییل در اردوگاه جنین جنایت ضد  بشری مرتکب شده است. همین اظهار نظر لارسون باعث شد که دیگر نزدیک اسراییلی ها جایگاهی نداشته باشد و از حضور وی در منطقه استقبال نکنند. درست است که اقدامات و تحرکات گسترده صهیونیست ها باعث اخراج یا برکناری لارسون از سمتش نشد ولی به طور کامل تحریم شد. حتی ویلیام برنز فرستاده آمریکه به منطقه وقتی از اردوگاه جنین بازدید کرد گفت: « فاجعه بشری است که هزاران انسان بی گناه در آن کشته شده اند.» مقامات اسراییلی لارسن را متهم می کنند به این که عامل اصلی تصمیم دبیرکل وقت سازمان ملل متحد مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره کشتارهای جنین  است.
قطعنامه 1405 که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه جمعه 19 / 04/ 2002 تصویب کردند. طرف صهیونیستی در ابتدا با تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث اردوگاه جنین موافقت کرد ولی رادیو این رژیم در تاریخ 23 / 04/ 2002 گفت اسراییل از تصمیم خود بازگشته است و قصد ندارد با این کمیته تحقیق همکاری کند و با آن مخالف است. گفته می شود شارون در نشست کمیسیون خارجی و امنیت کنیست از نتایج تحقیق  کمیته تحقیق بین المللی ابراز نگرانی کرده است. نکته قابل تامل و در همین حال مضحک این است که شارون بارها از همکاری با کمیته تحقیق بین المللی مخالفت کرد و در سخنانی مدعی  شد: « اسراییل یکی از با اخلاق ترین ارتش های دنیا را دارد و ما هنگام حمله به جنین تلاش کردیم به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود.» 



 

 

 

کشتار جنین با واکنش جامعه بین المللی مواجه شد. واکنشی که مانند سابق در حد صدور بیانیه در محکومیت آن بود. بازهم جامعه عربی و اسلامی و بین المللی برای دفاع از فلسطینیان هیچ اقدامی نکرد. بر اساس گزارش های بین المللی ، صهیونیست ها در جریان حمله به اردوگاه جنین بیش از ششصد باب خانه را تخرب کامل کردند و دویست باب خانه دیگر نیز به گونه ای تخریب شده است که قابل استفاده نیست. 
اما آن چه که امروز ما می بینیم این است که جنین همچنان مقاوم ایستاده است و ساکنان اردوگاه جنین همچنان ایستادگی می کنند و شمارش معکوس برای سرنگونی رژیم صهیونیستی آغاز شده است. 
 
واصف عریقات که یک کارشناس مسایل نظامی در فلسطین است درباره جنین و مقاومت آن چنین می گوید: جنین یادآور احیای روزهای کرامت و وحدت حقیقی ملت فلسطین است. روزی که فلسطین به معنای واقعی پیروز شد و رژیم اشغالگر شکست خورد. اراده قاطع فلسطینیان در نبرد جنین بر سلاح ویرانگر صهیونیست ها غالب شد. نبرد جنین باعث شد ارتش مغرور اسراییلی روحیه خود را تا حد زیادی بیازد. وحدت ملی فلسطین و هماهنگی گروه های فلسطینی و فعالیت آن ها در سنگر واحد یکی از بارزترین و شاخص ترین عوامل مقاومت اسطوره ای ساکنان اردوگاه جنین در آوریل سال 2002 در مقابل جنایات صهیونیست  ها است. مقاومت جنین زیباترین قهرمانی و پیروزی را برای فلسطینیان و اعراب به ارمغان آورد. نبرد جنین روحیه مقاومت نزد فلسطینیان را افزایش و روحیه ارتش رژیم صهیونیستی را کاهش داد. بعد از آن که سیزده نظامی صهیونیستی در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند ( یکی از نیروهای مقاومت این کمین را در خانه خود برای صهیونیست ها نصب کرده بود ) این حقیقت برای همگان ثابت شد که صدها هزار نظامی و سرباز و جنگنده و تانک و توپخانه و دیگر تجهیزات نظامی پیشرفته نتوانست به اهداف شوم رژیم اشغالگر در یورش به اردوگاه جنین به آسانی جامه عمل بپوشاند  و نبرد جنین نشان داد که فلسطینی و اراده آن از هرنوع سلاح دشمن اشغالگر قویتر است. درس ها و عبرت هایی که می توان از نبرد جنین گرفت اهمیت وحدت ملی است و این که گروه های فلسطینی وقتی اتاق عملیات مشترکی داشته باشند بسیار قویتر هستند. امروز ما به یک استراتژی و راهبرد واحدی که همه گروه های فلسطینی را یک جا جمع کند نیاز داریم. عملیات جنین در واقع نام عملیات یورش ارتش اسراییل به جنین در فاصله زمانی یکم تا دوازدهم آوریل سال 2002 است. 
منابع آگاه اسراییلی نیز به وقوع نبرد سنگین و شدیدی در جنین اذعان کرده اند نبردی که در آن نظامیان صهیونیستی مجبور شدند جنگ خانه به خانه را آغاز کنند.  منابع فلسطینی و سازمان های حقوق بشر و بین المللی تاکید دارند به این که ارتش اسراییل در حمله وحشیانه به جنین جنایات زیادی را مرتکب شده و از مردم مظلوم به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است و از تسلیحات ممنوعه بین المللی استفاده کرده است ، ساکنان جنین را به زور بازداشت و شکنجه کرده است و اجازه نداده است کمک های پزشکی و بهداشتی به ساکنان این منطقه برسد. این همان اخلاقی است که شارون مدعی وجود  آن در ارتش اسراییل است. بسیاری از مدافعان فلسطینی تا آخرین قطره خون و جانانه در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کردند و خسارت های مالی و جانی زیادی به نظامیان اسراییلی وارد کردند. بدون تردید نسل کشی صهیونیست ها در جنین نشان دهنده انحطاط و فروپاشی اسراییل و سران ان است و ساکنان جنین زیباترین صحنه ها از قهرمانی و شجاعت را رقم زدند. نبردی که پیروزی افتخار افرینی برای فلسطینیان و اعراب شد. روزهای کرامت و وحدت فلسطینی بار دیگر زنده شد و همه به این موضوع پی بردند که مهم ترین عامل برای شکست صهیونیست ها وحدت است. این برای نخستین بار در تاریخ  نظامی اسراییل است که 5 هزار سرباز تا دندان مسلح تحت حمایت 400 تانک و 125 بلدوزر و تحت حمایت ده ها جنگنده و بالگرد یک منطقه کوچک و جمع محدودی از فلسطینیان را محاصره کنند. به رغم همه این تجهیزات و نظامیان مبارزان فلسطینی که از داشتن ابتدایی ترین تجهیزات و امکانات دفاعی محروم بودند توانستند جانانه در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کنند و ضربات سختی به آنان وارد کنند. 



 

 

راهبرد نظامی اسراییل در جنین جنگ خانه به خانه بود و از سوی دیگر مبارزان فلسطین در اقدامی متقابل و برای مقابله با هجوم گسترده صهیونیست‌ها دست به اقدامات مهمی زدند و توانستند ضربات مهلکی به آنان وارد کنند یکی از اقدامات مبارزان فلسطینی عملیات مین گذاری در ورودی اردوگاه ها و احداث موانع و سدها و سنگرهای خاکی و تقسیم مدافعان  در محله ها و نصب کمین ها بود.  بسیاری از نظامیان اسراییلی در تله های انفجار و کمین های مبارزان فلسطینی گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.   منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی
تفنگ بدون فشنگ
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:37 عصر
نشانه‌روی غرب علیه ایران با تفنگ بدون فشنگ

آرزوهای لگدمال شده آمریکا در قطعنامه اتحادیه اروپا

دو روز قبل پارلمان اروپا، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که قرار است به عنوان راهبرد اتحادیه اروپا در مقابل ایران به اجرا گذاشته شود. این قطعنامه که بخش‌های مهم و قابل توجهی از آن، دخالت آشکار در امور داخلی ایران تلقی می‌شود، پیش از آنکه واجد اهمیت و ارزش حقوقی باشد، نشان از سیاست‌زدگی محض و دنباله‌روی اروپا از سیاست‌های شکست‌خورده آمریکا دارد.

هرچند این نخستین بار نیست که اتحادیه اروپا آشکارا به عنوان آلت دست و ابزار سیاست‌های آمریکا ظاهر شده و به عنوان جاده صاف‌کن آمریکا عمل می‌کند، اما صدور قطعنامه مذکور نشان از فصل نوینی از سرسپردگی اروپاییان به آمریکاست.
قطعنامه اتحادیه اروپا دربرگیرنده موضوعات مختلف و متنوعی از مسئله هسته‌ای کشورمان و مذاکرات 5+1 گرفته تا موضوعات منطقه‌ای و شکل نوین روابط اتحادیه اروپا و ایران و بالاخره مسائل به اصطلاح حقوق بشری می‌باشد.
اینکه در شرایط بد اقتصادی اتحادیه اروپا، نمایندگان آن اتحادیه به وضع شرط و شروط برای توسعه روابط با ایران مبادرت کنند، تنها و تنها حاکی از آن است که آنها تحت فشار و مدیریت آمریکا به این سناریو و روش روی آورده‌اند.
اقدام اتحادیه اروپا پس از آن رخ می‌دهد که راهبردهای مختلف آمریکا درباره کشورمان و نیز منطقه، با اقتدار و ایستادگی جمهوری اسلامی به نتیجه نرسید و سیاست تحریم‌ها با طراحی «اقتصاد مقاومتی» از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم‌له بر ایستادگی بر سر اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی، با چالش جدی مواجه شد. واکنش مقتدرانه و رویکرد درون‌زای اقتصادی که طرحی هوشمندانه است، سبب تحقیر آمریکا و دست خالی ماندن آنها در عرصه منطقه‌ای شد. از این منظر می‌توان قطعنامه اتحادیه اروپا را تلاشی برای جبران تحقیر آمریکا دانست. آنها به خوبی می‌دانند که شرایط اقتصادی اروپا بقدری بحرانی و شکننده‌ است که نمی‌توانند برای رابطه با ایران شرط تعیین کنند. همین چند روز قبل بود که کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان بدلیل شرایط بد اقتصادی و مالی دست به اعتصاب سراسری زدند و از این طریق ضرر هنگفتی به اقتصاد آلمان وارد شد. این در حالی است آلمان جزو بهترین اقتصادهای اروپاست و شرایط کشورهای دیگری مثل ایتالیا، اسپانیا، یونان و... که دولت‌هایشان در یکی دو سال اخیر بدلیل شرایط بد اقتصادی، چندبار سقوط کرده، به مراتب بدتر و پیچیده‌تر است. ناگفته پیداست بیش از آنکه ایران از قطع رابطه یا کم شدن رابطه اقتصادی و سیاسی با اروپا ضرر کند، این اروپاست که از آن متضرر خواهد شد.
تمرکز روی اموری مثل حقوق‌بشر و نیز مسئله بازداشتی‌های فتنه افزون بر آنکه بدعتی آشکار در حقوق بین‌الملل و دخالت در امور داخلی کشورها تلقی می‌شود، هشداری جدی برای کسانی است که دلخوش به داشتن رابطه با اتحادیه اروپا بودند و ساده‌دلانه تصور می‌کردند می‌توانند با نرمش یکطرفه در قبال اروپا، موازنه‌ای در عرصه سیاست خارجی ایجاد کرده و آن را جایگزین فشار آمریکا کنند. اکنون این قطعنامه به روشنی نشان داد که اروپا چیزی نیست جز دنباله‌روی منفعل و بی‌اراده آمریکا در عرصه بین‌الملل!
اتحادیه اروپا در حالی به خود اجازه می‌دهد درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اظهارنظر کند و آن را غیردموکراتیک بخواند که از یک سو میزان مشارکت مردم اروپا در انتخابات‌های گوناگون به حداقل رسیده و در پائین‌ترین سطح متصور قرار دارد و از دیگر سو مشارکت 73درصدی مردم ایران در انتخابات راه هرگونه ادعا و تردید را بسته است. ذکر این نکته ضروریست امروز همان کسانی در اروپا با توهین به رئیس‌جمهوری منتخب مردم، انتخابات یازدهم را غیردموکراتیک می‌دانند که بلافاصله پس از انتخابات یازدهم با ریاکاری از نتیجه آن استقبال کرده و آن را نشانه تغییر در ایران دانستند و سعی کردند آن را علیه نظام مصادره کنند!
به نظر می‌رسد گستاخی اروپایی‌ها، افزون بر انگشت اشاره آمریکا، دلیل داخلی هم دارد. وقتی حضور کاترین اشتون در ایران و ملاقات او با برخی از مهره‌های دست چندم فتنه 88 توسط دستگاه‌های مسئول با اهمال و بی‌عملی و عدم واکنش مناسب مواجه شد، می‌شد پیش‌بینی کرد که دشمن گستاخ شده و گامی پیشتر آید تا آنجا که مشروعیت انتخاب دولت جدید را زیر سوال ببرد.
یادآور می‌شود بیانیه صادره در موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز تصریح کرده تا زمانی که توافق جامع حاصل نشود - که برخی طرف‌های غربی زمان لازم برای آن را 20 سال اعلام کرده‌اند - تحریم‌ها لغو نخواهد شد.
این بیانیه همچنین خواستار منوط شدن سفر هیئت‌های پارلمانی اروپا به امکان ملاقات با مجرمان بازداشتی و زندانی شده و از سوی دیگر از امکان فعالیت مجدد انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران که عملا مشغول فعالیت‌های ساختارشکنانه بود، حمایت کرده است. رجب مزروعی دبیر سابق این انجمن که بعدها به بروکسل گریخت، چند سال پیش به هنگام سفر  خاویر سولانا به ایران، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران با وی ملاقات کرد.
پارلمان اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در اقدامی مداخله‌جویانه و گستاخانه که واکنش جدی دستگاه سیاست خارجی کشورمان را می‌طلبد، با تصویب قطعنامه‌ای راهبرد جدید این اتحادیه را در قبال ایران مشخص کرد.
به دنبال موضع انفعالی دستگاه سیاست خارجی کشور در اتخاذ واکنش مناسب به سفر چندی پیش هیئت پارلمانی اروپا و همچنین سفر کاترین اشتون به ایران و دیدار با برخی فتنه‌گران، اتحادیه اروپا در گامی جدید قطعنامه‌ای را روز پنج‌شنبه تصویب کرد که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران برای بهبود روابط خود با اتحادیه اروپا باید در بسیاری از سیاست‌های خود که برگرفته از آموزه‌های اصیل اسلامی و ملی است، تجدید‌نظر کند.
بر اساس این قطعنامه مداخله‌جویانه اگر پیشرفت مهمی در موضوع هسته‌ای کسب شود، اتحادیه اروپا باید روابط بهتر ایران و اتحادیه اروپا را طراحی کند، اتحادیه اروپا همچنین حوزه‌های همکاری خود با ایران را در زمینه توسعه جامعه مدنی و بخش خصوصی متمرکز خواهد کرد و پیگیری وضعیت حقوق بشر در محور روابط با ایران قرار خواهد داشت.
در بخش مقدمه این قطعنامه، قطعنامه‌های قبلی پارلمان اروپا در قبال ایران در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوعات حقوق بشری ذکر شده و در ملاحظاتی که پس از مقدمه آمده نکاتی قابل توجه وجود دارند. یکی از نکات این است که «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بر اساس استانداردهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است»!؟ و نکته دیگر اینکه «در کنار توافق هسته‌ای، موضوعات متنوعی شامل حقوق بشر و امنیت منطقه باید بین ایران و اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو قرار گیرند». مورد دیگر که در این بخش به آن اشاره شده این است که «وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است»!
در این سند ادعا شده است: وضع حقوق بشر در ایران همچنان با نقض نظام‌مند حقوق اولیه ادامه دارد، و ایران همچنان با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری نمی‌کند و به گزارشگر ویژه ویزای ورود نمی‌دهد.
در این سند با اشاره به موضوع روابط اتحادیه اروپا و ایران، تاکید شده است که تنها در صورت پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در اجرای تام توافقنامه «برنامه اقدام مشترک» امکان بهبود روابط سازنده این اتحادیه با ایران میسر است؛ همچنین در ادامه آمده است که مذاکرات منتج به توافقنامه ژنو زمینه‌ساز روابط سازنده بیشتر اتحادیه اروپا و ایران در زمینه‌هایی همچون نگرانی‌های منطقه‌ای از جمله جنگ داخلی در سوریه، مبارزه علیه تمامی اشکال تروریسم و عوامل ایجاد‌کننده آن و گسترش روابط در حوزه‌های دیگری مانند توسعه اقتصادی، موافقت‌نامه‌های تجاری، حاکمیت قانون و بهبود حقوق بشر است.
موارد مربوط به حقوق بشر بیشترین موارد این قطعنامه 23 بندی را به خود اختصاص داده است.
از دیگر موارد مداخله‌جویانه ذکر شده در این قطعنامه غیر از ادعای غیردموکراتیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، درخواست آزادی محکومان فتنه به ویژه سران فتنه، بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، درخواست رفع محدودیت و ممنوعیت برای همجنس‌بازان و اجازه سفر به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران، هستند.
در بند دیگری از این قطعنامه، اتحادیه اروپا همچنین خواستار گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران تا پایان سال جاری میلادی شده و سفر هیئت‌های اروپایی به ایران را منوط به ملاقات با محکومان فتنه و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
واکنش علما و ائمه جمعه
 به قطعنامه ضد ایرانی اروپا
ائمه جمعه سرتاسر کشور با محکوم کردن گستاخی اتحادیه اروپا در تصویب این قطعنامه ضدایرانی خواستار واکنش مناسب دستگاه سیاست خارجی شدند و در تهران نیز نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه علیه این اقدام اتحادیه اروپا تظاهرات کردند و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند.
در قم آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد با اشاره به اقدام پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اتحادیه اروپا طرح 20 ماده‌ای را تصویب کرده است که طبق آن اعضای این اتحادیه به ایران سفر کنند و بتوانند با مجرمان فتنه 88 ملاقات کنند، هنوز قضیه هسته‌ای ما تمام نشده آنها چنین بساطی به پا کرده‌اند که باید به شدت مراقب بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نیز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: در بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اروپا نهایت تمنیات و مطالبات غرب مشخص شده است. به شکلی که افتضاحات عده‌ای از افراد فتنه‌جو را در داخل کشور به اثبات رسانده است. این بیانیه نسبت به افرادی که در تریبون‌های دانشگاهی و تریبون‌های مختلف صحبت می‌کنند، افتضاحات آنها را اثبات کرده است و این بیانیه به عنوان دفاع از حقوق بشر آمده است که تا وقتی که همجنس‌بازی را در کشور خود آزاد نکنید مشکلات ما با شما ادامه دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این ننگ سران فتنه است که آزادی آنها را در کنار آزادی همجنس‌بازی با هم و در کنار هم در این بیانیه قرار داده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: سران فتنه تا کی قصد مقاومت دارند؟ غربی‌ها در بیانیه خودشان این دو موضوع را دنبال می‌کنند (شما تا این حد به زوال کشیده شده‌اید که آزادیتان را در کنار آزادی همجنس‌بازان قرار دهند) به طور قطع این دست تقدیر الهی است که فتنه‌گران را در برابر مردم خوار کرده است و برای آنها ذلتی از این بالاتر وجود ندارد.
افخم: موضع‌گیری پارلمان اروپا مردود است
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در خصوص تصویب قطعنامه پارلمان اروپا اظهار داشت: تصویب قطعنامه پارلمان اروپا در ارتباط با راهبرد روابط با ایران و تمرکز بر وضعیت حقوق بشر که پس از تغییرات متعدد ارائه شده است، بی‌پایه، مردود و غیرقابل پذیرش است.
افخم یادآور شد جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، حفظ و رعایت حقوق شهروندان و ارتقاء حقوق بشر را بطور جدی دنبال می‌کند و طرح ادعاهای یک طرفه؛ بی‌اساس و غیر مستند در این زمینه مطمئناً کمک کننده نخواهد بود.
محمد جواد ظریف نیز شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد: بی‌تردید قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا سبب افزایش تحریم‌ها علیه کشورمان نمی‌شود و این در حالی است که همواره تلاش شده تا در جریان مذاکرات عزت و استقلال جمهوری اسلامی حفظ شود.
بروجردی: دولت و مجلس اجازه دخالت در امور ایران را به احدی نمی‌دهند
همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس و دولت اجازه دخالت در امور ایران را به اتحادیه اروپا نمی‌دهند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اولین جلسه خود قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا در امور ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.
بروجردی اضافه کرد: این کار با هر دلیلی که صورت گرفته باشد غیر قابل قبول و مردود است و دخالت آشکار در امور داخلی ایران به شمار می‌رود و در جمهوری اسلامی ایران نه دولت و نه مجلس اجازه هیچ دخالتی را به طرف اروپایی نخواهد داد.
بروجردی افزود: وزارت امور خارجه باید با فراخوان رئیس اتحادیه اروپا در تهران مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصویب این قطعنامه را به آنها اعلام کند و به آنها تفهیم کند که چنین اقداماتی هرگز جواب نخواهد داد و تفهیم این موضوع که چنین کالایی در بازار ایران خریداری ندارد به اروپایی‌ها وظیفه وزارت امور خارجه است.
«سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: ما این اقدام را به شدت محکوم کرده و به پارلمان اروپا اخطار می‌کنیم که جایگاه خود را بداند، پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد در امور داخلی کشور ما دخالت کند.
نقوی حسینی تأکید کرد: با این روند و تصویب این قطعنامه اگر امیدی هم برای تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران بود نقش برآب شد و جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد با چنین ذهنیتی دفتر اتحادیه اروپا در تهران دایر شود.
سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در واکنش به قطعنامه راهبردهای مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی اظهار داشت: بار دیگر حیله‌های صهیونیستی از قطعنامه سخیف جامعه اروپا سردرآورد، قطعنامه‌ای که سراسر مغایر حقوق بشر است.
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه جامعه اروپا در این قطعنامه چهره زشت خود را آشکار ساخت، تصریح کرد: اقدام مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا و تعیین تکلیف برای ملت بزرگ ایران و اظهار همدستی با سران فتنه تا حمایت از همجنس‌بازان از مشخصات چهره سیاه اروپا است.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
برچیده شدن ایران
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:45 عصر
مرثیه‌ای برای نرخ نزولی افزایش جمعیت؛

گرایش‌های غربی و "تحدید نسل" در ایران / تحلیل‌گر آمریکایی: در آینده می‌توان شاهد برچیده شدن ایران بود(!)

اکنون که در سال‌های میانی دهه چهارم انقلاب به سر می‌بریم، هشدارها نسبت به منفی شدن نرخ رشد جمعیت در کشور افزایش یافته و بحران و کاهش رشد جمعیت، مسئولان دولتی را به صرافت تغییر در سیاست‌های جمعیتی انداخته است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش، خطر سیر نزولی افزایش جمعیت را به دست اندرکاران دولتی گوشزد کرده بودند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، توسعه انسانی یکی از ابعاد نوظهور مقوله توسعه محسوب می‌شود، در توسعه انسانی تاکید اصلی روی جمعیت است. تئوریسین‌های علم جمعیت شناسی در باب جمعیت دیدگاه‌های گسترده و گاه متضادی را طرح کرده‌اند.
 
عده‌ای از اندیشمندان با تکیه بر توانایی‌های بالقوه انسان و منابع نامحدود و تجدیدپذیر زمین بر لزوم افزایش جمعیت و مزایای این امر در تسریع پیشرفت جوامع تاکید می‌ورزند.

این نظریه پردازان، افزایش جمعیت و ازدیاد نفوس را عاملی برای افزایش قدرت و اقتدار جامعه می‌دانند که در صورت فراهم شدن شرایط لازم می‌تواند موجبات سعادت و توسعه جامعه را فراهم آورد.
 
پیشگامان نظریه‌های جمعیتی
 
شاید بتوان نخستین نظریه پرداز حوزه جمعیت شناسی را "رابرت مالتوس" انگلیسی دانست. وی در نظریه خود ضمن اشاره به رشد تصاعدی جمعیت در مقابل رشد حسابی منابع طبیعی، از ضرورت کاهش جمعیت سخن می‌راند. راهکار غیر انسانی مالتوس برای فزونی نیافتن جمعیت نسبت به منابع، مردن انسان‌های فقیر است.


         
پس از مالتوس، نظریه پردازان دیگری در باب جمعیت داد سخن سر دادند، هر یک از این نظریه پردازان با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی محل زیست خود، ایده‌هایی در رابطه با افزایش، کاهش و یا حد تناسب و تعادل جمعیت طرح کردند.

در اروپا در زمان سلطه مرکانتلیسم و رواج سوداگری، دیدگاه غالب تراکم و ازدیاد جمعیت به منظور گرم شدن تنور رقابت‌های تجاری و افزایش سطح تولید بود، در واقع صاحبان بنگاه‌های تولیدی، جمعیت را منشاء تحولات اقتصادی و تجاری می‌دانستند؛ از سویی دیگر سیاستمداران اروپایی که در آن دوران شیوه استعمار و استثمار را در پیش گرفته بودند، جمعیت را به مثابه اهرم قدرت نظامی و سیاسی می‌دانستند.



نظرات ادیان در باب جمعیت

ادیان و مذاهب مختلف که هدف و غایت خود را تجلی روح اخلاق در روابط بشری تعریف کرده‌اند، نسبت به تداوم نسل و افزایش جمعیت رویکرد مثبتی دارند؛ در دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، افزایش جمعیت به عنوان یک اصل شناخته می‌شود. خداوند بارها در آیات قرآنی کسانی را که به خاطر فقر یا توهم فقر از بچه داری جلوگیری می‌کنند یا فرزندان را در رحم یا پس از آن می‌کشند، سرزنش می‌کند؛ چرا که خداوند روزی رسان همه آفریده‌هایش است.

سیاست‌های جمعیتی پس از انقلاب اسلامی

در کشور ما ایران، پس از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی، مسئولان و دست اندرکاران کشور با تکیه بر اندیشه‌های مترقی دینی و مدیریت صحیح و اصولی منابع، سیاسیت ارتقاء کمی و کیفی جمعیت را در پیش گرفتند. با تحمیل جنگ 8 ساله به ملت ایران از سوی جهانخواران، تعادل نرخ و ضریب جنسی جمعیت برهم خورد و در نتیجه سیاست‌های افزایشی جمعیت شتاب بیشتری به خود گرفت.



پس از پایان جنگ تحمیلی، مسئولان دولتی وقت که سیاست تعدیل اقتصادی را در پیش گرفته بودند، تمرکز برنامه ریزی خود را بر کنترل و کاهش جمعیت معطوف کردند. سال 1369 شورایی به نام شورای کاهش موالید با تصویب دولت آن زمان و به ریاست وزیر بهداشت وقت تشکیل و سال 1370 با ایجاد اداره کل جمعیت و تنظیم خانواده، برنامه‌های جمعیتی گسترش یافت.

نرخ نزولی رشد جمعیت و ضرورت بازنگری در سیاست‌های جمعیتی
 
اکنون که در نخستین سال‌های دهه چهارم انقلاب به سر می‌بریم، هشدارها نسبت به منفی شدن نرخ رشد جمعیت در کشور افزایش یافته و بحران و کاهش رشد جمعیت، مسئولان دولتی را به صرافت تغییر در سیاست‌های جمعیتی انداخته است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش، خطر سیر نزولی جمعیت را به دست اندرکاران دولتی گوشزد کرده بودند.

طبق سرشماری به عمل آمده در سال 1390، نرخ رشد جمعیت به 3.1 کاهش یافته، در حالی که این نرخ در سال 1385، حدود 6.1 درصد بود. این آمار حکایت از آن دارد که کاهش جمعیت در کشور ما شتاب زیادی گرفته و این حالت، وضع نگران کننده‌ای را پدید آورده است که لزوم تسریع در اعمال سیاست‌های افزایشی جمعیت را می‌طلبد.



افزایش سن ازدواج و نرخ بالای طلاق، از جمله موانع سیاست‌های افزایش جمعیت است، که توجه و عنایت ویژه‌ مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد. برخی صاحب نظران معتقدند، نبود اشتغال و مسکن مناسب از مهم‌ترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج و به دنبال آن کاهش جمعیت است، بنابراین با شعار، نرخ جمعیت کشور افزایش نمی‌یابد. جلوگیری از تحقق رشد منفی جمعیت تنها با رفع مشکلات ازدواج جوانان امکان پذیر است. 

به اعتقاد این صاحب نظران، افزایش سن ازدواج در میان دانشگاهیان و تحصیلکرده‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، به نحوی که سن ازدواج از 25 سال بالاتر رفته و در بعضی موارد تا 35ـ30 سال هم رسیده است، بنابراین مشکل اصلی در کاهش ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج، عدم اشتغال است که دولت باید به شکل جدی به این موضوع بپردازد تا شغل پایدار در کشور ایجاد شود.

صرف نظر از آمار و ارقامی که افتادن در چاله‌ جمعیتی با طی همین روند افزایش جمعیت تا سال 95 را نشان می‌دهد، یکی دیگر از چالش‌های مهم در کنار رشد صفر و منفی جمعیت، پیر شدن هرم سنی است که مسائل و حاشیه‌های مربوط به خود را دارد. در همین زمینه، بر اساس سناریوی رشد پایین جمعیتی، که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است، اگر ایران به همین صورت به ادامه‌ جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه‌ای برای تعادل آن نداشته باشد، در 80 سال آینده، جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد! از این میان، 47 درصد این جمعیت را افراد سالمند بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.



تغییر بافت جمعیت، عامل زیانبار دیگری است که علاوه بر پیری، ساختار جمعیتی جامعه را تهدید می‌کند. این امر، مقوله‌ای است که توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

سیاست‌های اعمال شده برای جلوگیری از تحدید نسل

همانگونه که اشاره شد، کاهش مستمر زاد و ولد و انتقال از باروری طبیعی به باروری کنترل‌شده، سیاستی بود که از دولت چهارم تا دولت نهم در دستور کار برنامه ریزان کشور قرار داشت. این سیاست موجب شد نرخ نزولی جمعیت سرعت شتابانی به خود بگیرد. اما پس از ابلاغیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی صادر کردند، تکاپوی مسئولان جهت تنظیم سیاست‌های افزایشی جمعیت، زیاد شد.

 اصلاح قانون تنظیم خانواده و مصوبات تشویقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش جمعیت، از جمله سیاست‌های اعمال شده از سوی مسئولان برای خروج کشور از بحران کاهش جمعیتی است.

 هرچند اصلاح قانون تنظیم خانواده در افزایش مرخصی زایمان زنان و مرخصی دو هفته‌ای پدران پس از برگشت خوردن از شورای نگهبان، به دلیل بار مالی، با تغییر از الزام به مجاز بودن، تصویب شد؛ اما به نظر می‌رسد صرف مجاز بودن، قدرت کافی برای اجرای این قانون را نمی‌آورد.

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است و همه‌ این‌ها حکایت از این دارد که مسئولان کشورمان به لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور باور ندارند. این نکته‌ای است که رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام به آن اشاره داشتند و طرح ارائه‌شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس را جواب‌گوی رفع خطر تحدید نسل ندانستند.

یکی از اقداماتی که دولت می‌تواند با به کارگیری آن بحران جمعیتی پیش رو را برطرف کند، تراکم زدایی است. مشکلات موجود کشور تا حدودی ناشی از توزیع نامناسب جمعیت و تراکم جمعیت در شهرها و توسعه‌ شهرها و عدم بهره‌برداری صحیح از منابع است. بنابراین توزیع مناسب جمعیت در نقاط مختلف کشور می‌تواند به رشد کمی و کیفی آن کمک کند.


چشم طمع بیگانگان به ساختار جمعیتی ایران

"وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد". این عبارتی است که مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص مسئله کاهش جمعیت بیان کردند.

 رهبر بصیر انقلاب که از مدت‌ها پیش خطر تحدید نسل و پیری جمعیت را به مسئولان گوشزد کرده بودند، در چند ماه اخیر نیز سیاست‌های جدید جمعیتی را ابلاغ کردند. اما واکنش رسانه‌های معاند به فرمایشات و دستور‌های رهبر انقلاب پیرامون لزوم افزایش جمعیت، پرده از نقشه شوم جهانخواران برای کاهش جمعیت در کشور پویایی چون ایران برداشت.

آمریکا از مدت‌ها پیش به منظور تثبیت هژمونی خود به ترویج الگوهای غربی در نقاط مختلف دنیا پرداخته است. نظریه‌هایی چون نوسازی اجتماعی، رشد رفاهی و ارتقاء مصرف گرایی از جمله اقدامات تئوریک آمریکایی‌ها برای تغییر الگو و سبک زندگی مردمان جوامع در حال توسعه است. عنصر مشترک تمام این نظریه‌ها و اقدامات، القاء باور فرزند کمتر زندگی بهتر، در جوامع جهان سوم است.



پس از به چالش کشیده شدن اقتدار آمریکا در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به واسطه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، تمرکز تئوریسین‌های آمریکایی معطوف به بافت‌های فرهنگی جامعه ایران شد. اشاعه پروژه جهانی‌ شدن، راهکار آمریکایی‌ها برای غلبه بر ایران در کارزاری فرهنگی بود. یکی از وجوه جهانی شدن، سوق دادن مردم جوامع در حال توسعه به الگوهای رفاهی مبتنی بر کاهش فرزندآوری بود.

اخیرا یک تحلیل‌گر آمریکایی پژوهش‌هایی را بر روی مسائل جمعیتی ایران انجام داده و نتایج پژوهش خود را در اختیار "دفتر مطالعات نظامی خارجی ارتش آمریکا" قرار داده است، این تحلیل‌گر آمریکایی طی مقاله‌ای اعلام کرده است، علت بنیادی کاهش تمایل به فرزندآوری در ایران، ناشی از گرایش‌های غربی است، وی برنامه‌ریزان و دولتمردان آمریکایی را به گسترش فرهنگ غرب در ایران توصیه کرده و اطمینان می‌دهد؛ با کار و سرمایه‌گذاری در این زمینه، حتی در آینده می‌توان شاهد برچیده شدن جمهوری اسلامی بود.

گزاره فوق نشان می‌دهد، دشمنان نظام اسلامی که از نبرد سخت با ایران مایوس شده‌اند، این بار با حربه‌ای نرم، نفوذ در ساختارهای فرهنگی و جمعیتی کشور را نشانه گرفته‌اند. این استراتژی غربی‌ها، هوشیاری بیشتر مسئولان کشور را طلب می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
توافق نهایی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 7:37 عصر
در مصاحبه با موسسه تحقیقاتی آسپن؛

شرمن: بی اعتمادی میان ایران و آمریکا مسئله‌ای حل شدنی نخواهد بود/در صورت توافق نهایی آمریکا حمایت ایران از حزب الله لبنان را نادیده نمی‌گیرد

معاون وزیر خارجه آمریکا در موضع گیری گستاخانه اظهار داشت:‌ حتی در صورت توافق نهایی نیز، آمریکا حمایت ایران از حزب الله لبنان و نیز مسئله حقوق بشر ایران را نادیده نخواهد گرفت .

به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ وندی شرمن در ادامه مصاحبه خود با موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی "آسپن"‌ درباره مذاکرات هسته ای افزود :‌  گفتگوها میان ایران و 5+1 تاکنون مفید و مهم بوده است و نمایندگان کشورها توانسته اند مذاکرات را در سطح حرفه ای بخوبی مدیریت و اجرا نمایند . 


وی تاکید کرد :‌اگرچه این مذاکرات روند خوبی را طی می کند اما نمی توان گفته اوباما درباره چندین دهه بی اعتمادی میان ایران و آمریکا را نادیده گرفت . در این باره هنوز راه طولانی و پرپیچ و خمی را پیش رو داریم . 

معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده ای این کشور در گروه 1+5 ادامه داد :‌ دشواری این مذاکرات از آنروست که تلاش می کنیم به جامعه بین الملل اطمینان دهیم برنامه غنی سازی در ایران صلح آمیز و غیر تسلیحاتی است . نمایندگان ایرانی مذاکرات حرفه ای و تاثیرگذاری را انجام میدهند و می توان به تحقق توافق نهایی در این گفتگوها امیدوار بود . 

شرمن با اشاره به پایان زمان توافق موقت هسته ای تصریح کرد :‌ با وجود روند خوب مذاکرات اما هنوز به بخش های دشوار در این گفتگوها نرسیده ایم که در آن مرحله ایران باید تصمیمات مهم و سختی را اتخاذ کند . 

وی همچنین اظهار داشت :‌حتی در صورت توافق نهایی نیز آمریکا حمایت ایران از حزب الله لبنان و نیز مسئله حقوق بشر ایران را نادیده نخواهد گرفت .
باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ