سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
هشدار امریکا به شرکت ها
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 11:57 عصر
  هشدار دوباره آمریکا به شرکت‌های خارجی درباره تجارت با ایران

یک مقام آمریکایی بار دیگر هشدار داد کاهش تحریم‌های مطرح شده در توافق هسته‌ای ژنو به معنی لغو کامل این تحریم‌ها نیست و شرکت‌های خارجی نباید با ایران تجارت کنند.

 

خبرگزاری فارس: هشدار دوباره آمریکا به شرکت‌های خارجی درباره تجارت با ایران


به گزارش خبرگزاری فارس، آمریکا بار دیگر به شرکت‌ها درباره شکستن قوانین تحریم‌های ضد ایرانی هشدار داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی که روز چهارشنبه به رم مسافرت کرده بود نوشت ایران هنوز برای شرکت‌های خارجی مکانی «خطرناک» به شمار می‌رود، زیرا تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه این کشور از توافق موقت هسته‌ای حاصل شده در ژنو متأثر نشده‌اند.

این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده افزوده توافق هسته‌ای 6 ماهه با ایران تنها تخفیف محدود برخی از تحریم‌ها و آزادی برخی از دارایی‌های ایران در خارج از این کشور را در پی خواهد داشت و شرکت‌های خارجی نباید برداشتی مبالغه‌آمیز از گستره کاهش تحریم‌ها داشته باشند.

وی تأکید کرد: «لازم است بنگاه‌های کسب و کار خطرات قانونی و حیثیتی تجارت با ایران را در نظر بگیرند.»

توافق 6 ماهه بین ایران و کشورهای 1+5 درباره پرونده هسته‌ای ایران از هفته آینده اجرایی می‌شود. در این میان برخی از کارشناسان غربی ابراز نگرانی کرده‌اند تخفیف تحریم‌های مطرح شده در «برنامه اقدام مشترک» که ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذر ماه سال جاری بر سر آن توافق کردند می‌تواند به فروپاشی معماری تحریم‌ها بینجامد.

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و کشورهای هم‌پیمان این کشور بر اساس طرح ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده‌اند. این کشورها ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی دارد و در راستای تولید بمب هسته‌ای است.

ایران همواره این ادعاها را رد و تأکید کرده خواستار برخورداری از حق غنی‌سازی اورانیوم به موجب عضویت در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است.

بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت مقاصد غیر صلح‌آمیز نیافته‌اند.

منبع: فارس نیوز



کلمات کلیدی : تحریم ایران


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ