سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
نقض مجدد توفقنامه توسط امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 10:23 عصر

  آمریکا باز هم توافقنامه ژنو را نقض کرد

همزمان که جان کری از خشکانده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید، آمریکا تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرد که به اعتقاد روس‌ها نقض آشکار توافق ژنو است. وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 هفته پس از آغاز اجرای توافق ژنو 32 بازرگان و افرادی را که ادعا شده با موضوع دور زدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشته‌اند، در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است.
گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.
 
 
 
***

شکاف در1+5 با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

به گزارش روزنامه وطن امروز، همزمان که جان کری از خشکانده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید، آمریکا تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرد که به اعتقاد روس‌ها نقض آشکار توافق ژنو است. وزارت خزانه‌داری آمریکا 3 هفته پس از آغاز اجرای توافق ژنو 32 بازرگان و افرادی را که ادعا شده با موضوع دور زدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشته‌اند، در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده برخی از این افراد با موضوع انتقال ارز و فروش نفت ایران ارتباط داشته‌اند. طی این اقدام آمریکایی‌ها برخی مفاد توافق ژنو مستقیما نقض شد به گونه‌ای که برخی اسامی موجود در لیست تحریم جدید، برخلاف تعهد آمریکا برای عدم تشدید تحریم‌ها در حوزه‌های مرتبط بوده است. این اقدام آمریکایی‌ها با واکنش وزارت خارجه روسیه مواجه شد. روس‌ها با انتقاد از این اقدام، آن را مغایر و ناقض توافقنامه ژنو دانستند. به گزارش ریانووستی، وزارت خارجه روسیه جمعه شب با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر دولت آمریکا در افزودن نام تعداد دیگری از افراد و شرکت‌ها در لیست سیاه خود به اتهام ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران را نقض مستقیم توافقنامه هسته‌ای موقت ایران و گروه موسوم به 1+5 دانسته است که روز سوم آذر در ژنو منعقد شد. در این بیانیه آمده است: «به عقیده ما این گام اقدامی غیرقابل‌قبول و نقض قوانین بین‌المللی است».

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: « اقدام اخیر وزارت خارجه و وزارت دارایی آمریکا (علیه ایران) مایه نگرانی مسکو است و این دومین تصمیم واشنگتن طی دو ماه اخیر است». این بیانیه می‌افزاید: «مسکو بارها تأکید کرده است اینگونه تصمیم‌ها با توافق ژنو که اجتناب واشنگتن از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایجاب می‌کند، متناقض است و با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد».

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ