سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
آمریکا لگد مال شد
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:49 عصر
 

زبان دراز آمریکا زیر پای مردم لگدمال شد

حضور پرشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخی محکم به یاوه‌سرایی‌ها و گزینه‌‌های روی میز آمریکایی‌ها بود و بار دیگر امیدهای واهی آنان را به باد داد.

سرویس سیاسی -
حضور پرشکوه و گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسخی محکم به یاوه‌سرایی‌ها و گزینه‌‌های روی میز آمریکایی‌ها بود و بار دیگر امیدهای واهی آنان را به باد داد.
برخی تحولات دیپلماتیک‌ ما‌ه‌های اخیر باعث شده بود عده‌ای از سیاستمداران و تحلیلگران غربی، اظهارات و تفسیرهای غلطی را درباره جمهوری اسلامی و مردم ایران ارائه کنند.
ادعای فاصله گرفتن مردم از انقلاب، تمایل آنان به رابطه با آمریکا، تاثیر تحریم‌ها بر تصمیم مردم و نظام و غلبه تفکر سازش در برخی موضوعات مانند هسته‌ای، بر تفکر مقاومت از جمله این تفسیرها و تحلیل‌های غربی و کانون‌های ضدانقلاب بود. این فضاسازی رسانه‌ای تا جایی پیش رفت که حتی تحلیل‌هایی اختصاصی با موضوع  «سرنوشت شعار مرگ بر آمریکا» نیز مطرح و منتشر شد. تمام این تلاش‌ها که البته با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از به روز‌ترین ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روز دنیا در حال پیگیری بود، مانند مارهای ساحران فرعون، سرنوشتی جز نابودی و شکست در برابر عظمت انقلاب و مردم نداشتند.
حضور پرشور و کم‌نظیر میلیونی مردم در سراسر ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک بار دیگر نشان داد، چقدر آرزوها و خیال‌پردازی‌های ضدانقلاب فراری و تحلیلگران غربی از درک واقعیت‌های ایران و مردمانش به دور است.
کانون و قله این حماسه میلیونی در تهران، پایتخت ایران اسلامی بود. مرد و زن، پیر و جوان از هر قشر و صنفی، دیروز به خیابان آمدند و با شعارهای خود پاسخ یاوه‌گویی‌ها و گستاخی‌‌های مقامات آمریکایی را به خصوص در هفته‌های اخیر دادند.
تهدیدها، توهین‌‌ها و خط و نشان کشیدن‌های اخیر اوباما، جان کری و وندی شرمن، از سوی راهپیمایان تهرانی با پاسخی قاطع و صریح روبرو شد؛ شعار «مرگ بر آمریکا».
راهپیمایی 22 بهمن در تهران از ساعات اولیه صبح دیروز آغاز شد و مردم از مسیرهای ده‌گانه حرکت خود را به سوی میدان آزادی آغاز کردند.
راهپیمایان در حالی که پرچم‌های 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران و همچنین «لبیک یا خامنه‌ای» را در دست دارند شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم» و... سر دادند.
راهپیمایان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم»؛ این پلاکارد در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی در قبال ایران توسط راهپیمایان حمل می‌شد.
بر اساس گزارش‌ها راهپیمایان در طول مسیرهای مختلف، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر گام‌های خود لگدمال کردند.
حضور چشمگیر کودکان به همراه والدین خود از نکات قابل توجه راهپیمایی دیروز تهران بود.
تعداد قابل توجهی از مردم نیز تصاویر دانشمندان شهید هسته‌ای را با خود حمل می‌کردند و شعارهایی مانند «ما آماده نبرد بزرگیم» و «ما همه مصطفاییم، دشمن آمریکاییم» سر می‌دادند. «دیپلمات هسته‌‌ای، مراقب مراقب» از دیگر شعارهای مربوط به مسائل هسته‌ای بود که دیروز در جمع راهپیمایان سر داده شد.
مسئولین همگام با مردم
مقامات و مسئولین لشکری و کشوری هم روز گذشته همگام با مردم انقلابی تهران در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن شرکت کردند.
روسای قوای سه‌گانه، رئیس مجلس خبرگان، دبیر شورای نگهبان، جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کابینه، رئیس سازمان انرژی اتمی، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، مصلحی وزیر سابق اطلاعات، ناطق نوری و ولایتی از جمله شخصیت‌ها و مقامات حاضر در راهپیمایی دیروز بودند.
گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی قم شرکت کرده بود.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این مراسم با بیان اینکه این حضور پر شور برای کشورهای جهان پیام مهمی را در بردارد، تصریح کرد که ملت ایران با صلابت و عزت در این مراسم شرکت می‌کنند.
رئیس قوه‌قضائیه خاطر نشان کرد: مردم کشورمان با قدرت از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و اهداف و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب که ترسیم شده و توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.
همچنین آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: مهمترین پیام یوم‌الله 22 بهمن امسال این است که ملت ما بعد از گذشت 35 سال همچنان در صحنه است و از انقلاب خود پایداری می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این مراسم گفت: مطالبه جدی امسال ما خصومت با اسرائیل و استکبار است که باید همواره مانند گذشته بر آن تاکید داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف گفت: بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حضور مردم در صحنه است.
وی افزود: پیام این حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که کسی نمی‌تواند به این مردم چیزی را تحمیل کند، این مردم فقط شایسته تکریم هستند و با این مردم با زبان زور و تهدید نمی‌شود صحبت کرد.
هاشمی‌رفسنجانی در جمع خبرنگاران حضور مردم در راهپیمایی پایان 35 سالگی پیروزی انقلاب را نشانه وفاداری آنها به نظام اسلامی، امام راحل و شهدا دانست و گفت: عظمتی که امروز در خیابان‌های همه شهرهای ایران اسلامی خلق کردند حمایت خوبی از انقلاب است و در تاریخ ماندگار خواهد بود.
قطعنامه پایانی
در پایان راهپیمایی دیروز تهران، قطعنامه‌ای در هشت بند قرائت و با شعار «الله‌اکبر» حاضرین تایید شد. پشتیبانی از ولایت‌فقیه، تجدیدمیثاق با آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره)، تاکید بر وحدت کلمه و مبارزه با استکبار، لزوم اتحاد و همدلی میان قوای سه‌گانه، تاکید بر توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و حمایت از مردم انقلابی منطقه و محکوم کردن دخالت و توطئه‌های غرب در کشورهای اسلامی از جمله محورهای بیانیه مذکور بود.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ «ملت سلحشور و فداکار ایران اسلامی، با رصد رفتار و مواضع کشورهای موسوم به 5+1 در فرایند مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر «روی میز بودن گزینه نظامی»، که علی‌رغم توافق ژنو و حرکت دولت ایران در روند اعتمادافزایی درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای، اظهار شده است را محکوم نموده و ضمن قدردانی از پاسخ انقلابی و قاطعانه فرماندهان و مقامات نیروهای مسلح و مطالبه موضع‌گیری‌های صریح و عزت‌مندانه و مبتنی بر مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب از سوی دستگاه دیپلماسی کشور براساس راهبرد «تهدید برابر تهدید» اعلام می‌داریم که با آمادگی همه‌جانبه نیروهای مدافع انقلاب برای حفظ اقتدار و امنیت ملی کشور، به فضل خداوند هرگونه اقدام ابلهانه و تحریک‌آمیز دشمن، با واکنش سریع، سخت و ویرانگر رزمندگان شجاع سپاه، ارتش و بسیج و ملت غیور ایران اسلامی مواجه خواهد شد.»
حاشیه‌های راهپیمایی
به نوشته فارس، برخی از حاشیه‌های مراسم راهپیمایی 22 بهمن دیروز به این شرح است؛
* چتربازان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بالای میدان آزادی فرود آمدند و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را نیز بر فراز آسمان به اهتزاز درآوردند.
* امسال دومین سال درگذشت حاج‌بخشی بود و برخی از راهپیمایان تهرانی با شعار معروف «ماشاالله حزب‌الله» یاد و خاطره او را زنده  کردند.
*حضور پیرمردی با شمایل حاج‌بخشی که با کوزه به مردم آب می‌داد به سوژه خوبی برای عکاسان تبدیل شده بود.
* پخش اعلامیه‌هایی با مضمون چرا نیروگاه اراک مهم است؟ و اعلامیه‌هایی درباره جزئیات توافقنامه ژنو  از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی بود.
* آهنگ‌های انقلابی حامد زمانی در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی به گوش می‌رسید.
بازتاب حماسه 22 بهمن 92
 در رسانه‌های خارجی
رسانه‌های بین‌المللی امسال نیز همچون سال‌های گذشته به پوشش گسترده حضور مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و در  گزارشات خود از مراسم 22 بهمن سال 92 تاکید کردند ایرانی‌ها هنوز آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند.
در همین رابطه، خبرگزاری آسوشیتدپرس که همواره گزارش‌‌ها و اخبارش بازتاب گسترده‌ای در دیگر رسانه‌‌ها می‌یابد، نوشت: ایرانی‌‌ها با همان شعارهای همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مراسم سالروز انقلاب اسلامی 1979 را جشن گرفتند.
این خبرگزاری در گزارش خود افزود: در تظاهرات22 بهمن امسال در حالی همچنان شعارهای ضدآمریکایی مطرح بود که دولت جدید ایران سیاستی در راستای بهبود روابط با غرب را اتخاذ کرده است.
همچنین پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل در گزارش خود از راهپیمایی 22 بهمن امسال آورده است؛ بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن امسال، علیه آمریکا شعار دادند که هنوز از دید بسیاری از ایرانی‌‌ها «شیطان بزرگ» به حساب می‌آید.
خبرگزاری رسمی چین(شینهوا) نیز با ترسیم شور و هیجان مردم در سراسر کشورمان نوشت:  مردم شهرهای مختلف ایران در حمایت از استقرار جمهوری اسلامی و آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله خامنه‌ای جانشینش و رهبر کنونی ایران به خیابان‌‌ها آمدند.
همچنین خبرگزاری رویترز با پوشش سی‌وپنجمین جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گزارش داد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه با اشاره به تأکیدات غربی‌ها مبنی بر اینکه راه‌حل نظامی برای مناقشه هسته‌ای تهران به عنوان یک گزینه بر روی میز است، وعده داد که تهران تحقیقات هسته‌ای صلح‌آمیز خود را «تا ابد» ادامه می‌دهد.  
شبکه خبری الجزیره نیز به سخنان رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن امسال پرداخت و نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به رغم تحولاتی که در سیاست خارجی ایران ایجاد شده است، در تظاهرات 22 بهمن امسال، ضدآمریکایی سخنرانی کرد.
همچنین شبکه تلویزیونی فرانس24 به موضوع پیشرفت‌های هسته‌ای ایران پرداخت و از مراسم راهپیمایی امسال آنگونه گزارش داد که ایرانی‌‌ها سه‌شنبه سی‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را که همزمان با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ از جمله دشمن تاریخی آن آمریکا بود را جشن گرفتند.
دیگر رسانه‌های جهان همچون شبکه خبری اتریشی «اوآراف»، روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص، خبرگزاری آلمانی‌زبان «دویچه وله»  و روزنامه نیویورک‌تایمز نیز راه‌پیمایی ملت ایران در روز 22 بهمن را بازتاب دادند.
منبع: کیهان


کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ