سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
مهم غنی سازی ست
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:37 عصر

سردار سلامی:

برای ما حق غنی‌سازی مهم است نه استراتژی‌ برد-برد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در ارتباط با برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: برای ما استراتژی برد-برد مهم نیست و نکته مهم تحقق اهداف بوده که همان حق غنی‌سازی براساس نیاز در داخل کشور است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه اردوی سیاسی تدبیر انقلابی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی از کشور به سر می‌بریم اظهار داشت: در مرحله بهره‌برداری از مجاهدت‌های بسیار فشرده و متراکمی که ظرف سه دهه گذشته به طور مستمر و همه‌جانبه در ملت ایران وجود داشته قرار داریم. 
 
وی افزود: ایران با استکبار جهانی روبرو است و غفلت‌ها همواره می‌توانند همه دستاوردها و تلاش‌های انباشته شده را هدر دهند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور بسیجیان به عنوان نمادهای جوانان انقلابی، ارزشمند و جویای دانش کشور می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را در هر مقیاسی خنثی کند و  این امر تجربه‌ای تاریخی است. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه اساس انقلاب اسلامی همواره بر دوش کسانی بوده که مبلغ اندیشه و صاحبان فکر بوده‌اند تصریح کرد: پایه گذاری انقلاب اسلامی به دست کسانی رقم خورد که فضای ذهنشان از تفکر بر مبنای ارزش‌های دینی و مصالح عالیه ملی، بر مبنای توسعه تفکر انقلابی بوده است. 
  
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دانشجویان انقلابی با تفکر انقلابی خود ثابت کردند که این واقعیت در تمام حرکت‌هایی که مسیر انقلاب اسلامی ایران را شکل داده است، از خرداد سال 1341 تاکنون نقش بسزایی ایفا کرده چرا که انقلاب ما روندی توقف‌ناپذیر و بی‌انتها است و جریان کاملا پیشرو و نو شونده‌ای را دارد. 
 
وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی نقش‌های کلیدی خود را در استحکام‌بخشی و استقرار و تداوم انقلاب اسلامی باید کارشناسی کنند، مطرح کرد: نباید فکر کنیم که انقلاب در سال 57 به پیروزی رسیده و انقلاب مختص آن فضا بوده است، بلکه انقلاب ما با پدیده تشدید مواجه بوده، یعنی با مارپیچ تصاعدی از این امر عبور کرده است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب‌های دیگر در طول زمان دچار استهلاک نشد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران همیشه مسیر تصاعدی را طی می‌کند و پدیده ای نیست که با زمان دچار فرسایش، پیری و میرایی شود. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: انقلاب ما امروزه به مرزهای نوین و جدیدی وارد می‌شود و عظمت خود را به جهانیان نشان می‌دهد. 
 
وی تصریح کرد: امروز به دلیل قرار گرفتن در تهدیدات جهانی بیشتر به فضای دفاعی کشور خود پرداخته‌ایم ولی از این پس به فضای انقلابی خواهیم پرداخت. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه به ندرت می‌توانیم قدرت و عظمت پدیده‌های انقلاب را بشناسیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های آفرینش است که ابعاد وسیعی داشته و پیامدهای آن شاید به میزان بسیار وسیعی برای همه افراد قابل درک باشد، چرا که انقلاب ما در ابتدا نظم ژئوپلوتیک کهن را در هم فروریخت. 
 
سردار سلامی افزود: ژئوپلوتیک به مفهوم تاثیری بوده که تحولات سیاسی بر تعیین موقعیت و نسبت جغرافیایی را به نماد قدرت بیدار می‌کند. 
 
وی اضافه کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، نسل سرب و آهنین و نفوذ ناپذیر تحت عنوان نظام موازنه دوقطبی که برجهان حاکم بود شکست. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مدلی که در زمان انقلاب با عنوان مدل هسته‌ای پیرامون اسلام شناخته می‌شد یعنی دو قدرت در هسته این مدل قرار داشت و بقیه کشورها به دلیل جاذبه در مدار قدرت این هسته حرکت می‌کردند که شکستن نیروی جاذبه و فرار از مدار آن ناممکن بود. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) کار بزرگی انجام داد و کشور ما را از مدار جاذبه تاثیر سیاسی، امنیتی آمریکا خارج کرد که این امر کاملا در تاریخ حیات بشر منحصر به فرد است. 
 
وی مطرح کرد: در زمان انقلاب در نقشه جامع ذهنی ژئوپلوتیک آمریکا شناخته می‌شدیم یعنی فاقد قدرت و موقعیت استراتژیک ملی بودیم و تاثیر بسیار جدی ما در نقشه جامع استراتژیک آمریکا دیده می‌شد که آن را در دستگاه جامع جهانی تعیین موقعیت می‌کردند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در زمان انقلاب بخش‌های عملیاتی و تاکتیکی را برای کشورمان پیاده می کردند، ابراز داشت: کشور ما باید در منطقه عمان می‌جنگید تا از حاکمیت سلطان قابوس که از طریق یمن حمایت می‌شد به عنوان بخشی از نظام دوقطبی عمل می‌کرد.
 
سردار سلامی با بیان اینکه در زمان انقلاب از نظام موازنه دوقطبی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا محافظت می‌کردیم ادامه داد: ایران و انگلیس در عملیات مشترک از نظام سلطان قابوس حمایت کرده و از دو موقعیت استراتژیک آمریکا محافظت می‌کرد. 
 
وی ادامه داد: آمریکا برای حفظ منافع خود از دو کشور ایران و عربستان به عنوان ژاندرم منطقه استفاده می‌کرد. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: آمریکایی ها برای کشور  ما طراحی کرده و نقش قائل می‌شدند و نیروهای مسلح آن زمان ما همان آموزش و آئین‌نامه‌های آمریکا را به مثابه و با یک قدرت مسلح انجام می‌داد. 
 
وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان یکی از ارکان سیاست آمریکا بود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها 40 هزار مستشار طراحی مدل‌های توسعه و حرکت و تحول را در کشورما آورده بودند به طوری که بعضی از آنها زمانی که از پایگاه هوانیروز اصفهان فرار می‌کردند هنوز باور نمی‌کردند که کشور را ترک می‌کنند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای فرهنگ ما مدل‌سازی می‌کردند، تصریح کرد: وقتی کشوری وابسته باشد فرهنگ کشوری که به آن وابسته است را دنبال می‌کند و به نحوی فرهنگ آن کشور مورد هجوم قرار می‌گیرد. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه استقلال همواره از استقلال فکری حاصل می‌شود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای حفظ استقلال به ما آموختند که بر مبنای تفکر ملی و دینی خودمان عمل کنیم. 
 
وی افزود: ما فکر نمی‌کردیم که بتوانیم از کمند سلطه استکبار رها شویم و ایده‌آل‌های خودمان را بسازیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها تمام فرهنگ‌های غلط و مبتذل را بر جوانان ما به عنوان تمدن نوین القا می‌کردند. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: جشن‌های فرهنگ و هنر شیراز واقعا نشان از تهاجم ویرانگر بود که همه ارزش‌های دینی و سنتی ما را به آتش کشیده و در آن زمان همه چیز در حال برچیده شدن کامل بود. 
 
وی با تاکید بر اینکه عملکرد ما در اقتصاد برمبنای ترویج الگوهای مصرف کاملا غربی بود و  فرازهای علمی ما را آمریکایی‌ها تعیین می‌کردند تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب همه چیز در افق نقشه‌های شماتیکی  و تجسمی بیش از آنچه می‌خواندیم وجود نداشت و هرچه آنها تعریف می‌کردند ما انجام می دادیم. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه هیچ یک از نمادهای پیشرفت و توسعه در دوران قبل از انقلاب دیده نمی‌شد، مطرح کرد: هیچ یک از مفاهیم ذهنی به عنوان واقعیت تفسیر نمی‌شد و همه چیز بر مبنای مدل غربی بود و همچنان آمریکایی‌ها همین تفسیر را برای جهان می‌کشند. 
 
وی تاکید کرد: آمریکا در مقدمه استراتژی جهان اعلام کرد؛ قرن جدید قرن شتاب برای نزدیک شدن قاره‌ها به یکدیگر است که همه شهروندان جهان باید دارای سه ویژگی یکسان در توصیف جهان حال و آینده باشند. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که استکبار برای جهان در نظر دارد، این است که همه دارای عقاید یکسان باشند یعنی جهانی‌شدن فرهنگ، اقتصاد و اینکه هیچ تفاضلی بین عقاید، فرهنگ و ارزش‌ها به غیر از آمریکا نبوده و انحصاری برای بسط ارزش های آمریکایی به وجود آید. 
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه جهان انسان‌هایی شوند که تفکر آمریکایی داشته، در صورتی که در این کشور تبعیت ندارند. 
 
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ساختار ذهنی درونی می‌سازند که در این ساختار انسان تعادل خود را از دست داده تا نسبت به ارزش‌هایی که به آن پایبند بوده سست شده و دنبال ارزش‌های ذاتی برود. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی که در فتنه 88 مطرح شد، براساس تغییر فرهنگ‌ها بود که به واسطه ساختار ذهنی درونی طراحی شده بود. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه دومین ویژگی که آمریکایی‌ها در توصیف جهان در نظر دارند، این است که جهان باید مصرف کننده کالاهای یکسان باشد اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد دنیا به عنوان دهکده جهانی در بیاید که این مفهوم پایه اساسی را برای تشکیل اساسی جهان به دست آمریکا شکل داد یعنی جهان به دو قطب تولیدکننده و مصرف کننده تبدیل شود. 
 
وی با تاکید بر اینکه جهان عصر جدید نماد عصر مک‌ها است تصریح کرد: مک‌ها در مقابل جهان اسلام قرار دارند و بوش گفت تهدید و خطر اصلی در تقاطع چهارراه تکنولوژی و بنیادگرایی اسلامی است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: داشتن اطلاعات یکسان در یک زمان از دیگر ویژگی‌هایی است که آمریکایی ها برای جهان حال و آینده در نظر دارند و بسیاری از افراد در گرداب این جهان گرفتار می شوند و هنر امام راحل این بود که فضای ذهنی غرب را به دقت شناسایی کرده است. 
 
سردار سلامی اضافه کرد: در زمان انقلاب توانستیم از مدار استراتژی خطرناک عبور کرده و خودمان صاحب استراتژی شویم که مدیون امام خمینی(ره) هستیم. 
 
وی با بیان اینکه فتح قله‌ها کار بسیار سختی است ادامه داد: پیروزی انقلاب از بدو استراتژی‌های جهانی شکل گرفت که مثل نوزاد تازه متولدشده با قلدرها روبرو شد. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن در زمان انقلاب از تقویت نیروهای تجزیه‌طلب داخلی و جنگ 8 ساله تحمیلی استفاده کرد. در جنگ 8 ساله دفاع مقدس کاملا آرایش جهانی بود و آمریکا و شوروی که در مقابل یکدیگر قرار داشتند نیز در جنگ تحمیلی ایران باهم همکاری می‌کردند. 
 
وی با اشاره به مقاومت های رزمندگان تاکید کرد: ابتکارها و استعدادها در دوران دفاع مقدس جوشید و جنگ تحمیلی میراث گرانقدر و ارزشمندی است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب امانت پرارزشی است که در آن شهدا و جانبازان زیادی از دست دادیم که همه اینها موجب استقلال کنونی کشور شده است. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی با تحریم صددرصد جهانی روبرو بودیم، اظهار داشت: ما در میدان جنگ ادبیات، روح، محتوا و استراتژی مقاومت را آموختیم و جنگ به ما درس‌های بزرگی یاد داد. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا فاقد استقلال سیاسی است، تصریح کرد: هرچند آمریکا قدرت جهانی بوده، اما در واقع حافظ امنیت و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی و توسط این رژیم غاصب در مذاکرات ژنو محاکمه شد. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه آمریکا متعهد است فضا و محیط را برای حیات رژیم جعلی صهیونیستی حفظ کند، مطرح کرد: ما باید قدرت انهدام رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم کنیم و امروز کشور ما ساختارهایی دارد که می تواند در هر سطحی برای انهدام رژیم جعلی صهیونیستی اقدام کند. 
 
وی با بیان اینکه امنیت انرژی نکته مهمی است اظهار داشت: می دانیم بر 20 درصد انرژی جهان مسلط هستیم که قادریم استراتژی قدرت های بزرگ را مورد آسیب و ویران جدی قرار دهیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصادهای بزرگ دنیا نیازمند استراتژی ژئوپولتیکی ایران هستند، تاکید کرد: ایران اقتصاد کنونی جهان را مدیریت می‌کند و استراتژی آمریکایی بر همین اساس شکل گرفته است. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه امنیت حضور نظامی آمریکا در منطقه، اسلام و انقلاب اسلامی، نفت،  ژئوپولتیک و امنیت بوده که چهار موضوع مناظره ایران با آمریکا است، ادامه داد: امروز شعار نفوذ ما ابعاد واقعی اصلاح کشور را شکل می‌دهد و تا شرق مدیترانه قرار دارد. 
 
وی افزود: تلاش امریکا برای این است که خاورمیانه منطقه استراتژی است و منافع حیاتی دارد که این موازنه به دست ایران است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران فضا را برای تنفس آمریکا در منطقه تنگ می‌کند، اظهار داشت: آمریکا در نظم می تواند ادامه حیات دهد که تحت تاثیر نبرد با ما دچار هزینه های زیادی شد و با بحران اقتصادی مواجه گشت.
 
سردار سلامی تاکید کرد: ایران به درجه‌ای از قدرت رسیده که حل معادلات سیاسی بدون دخالت آن امکان ندارد و ما تمام ارکان استراتژی آمریکا را تحت قدرت خودمان داریم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: از سال 82 تا 92 در مسائل هسته ای همه آرزوی آمریکایی ها را در کاهش غنی سازی برآورده نکردیم و دیپلماتیک چند درصد غنی سازی ما در توافقنامه ژنو منجر شد که آنها ابراز پیروزی کنند. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، هیچ‌گاه برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش نخواهیم کرد. 
 
وی اضافه کرد: ساختار و پیش فرض های آمریکا به گونه‌ای است که واقعیت مصنوعی را در اذهان می سازد و آنقدر دروغ می گوید تا بقیه باور کنند. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه موضع آمریکایی‌ها پس از شهادت شهید شهریاری متفاوت شد، اظهار داشت: غنی سازی 20 درصد اورانیوم، فرستادن ماهواره‌های پیشرفته به فضا، دستیابی به انرژی هسته‌ای، دستیابی به سلول‌های بنیادی و ساخت پهپادها و پالایشگاه‌‌های مدرن از پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان بوده که در گذشته برای ما آرزویی بزرگ بود که امروزه شاهد تحقق همه این واقعیت‌ها هستیم که مبنی بر اراده ، اعتماد به نفس و به گفته رهبر معظم انقلاب که ما می توانیم، به همه اینها دست یافته‌ایم. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه همه پیشرفت های خود را مدیون رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم، تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه ای توانستند ما را از بحران‌ها بدون اینکه آسیبی ببینیم، نجات دهند و ما را در مقابل قدرت‌های جهانی مدیریت کرده تا در عین درگیری‌هایی که داشتیم پیشرفت کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه مقاومت ما استراتژی‌های آمریکایی‌ها را تغییر داد، تصریح کرد: ما قابل توقف و بازداشتن نیستیم و راه تعالی را ادامه می‌دهیم و امروزه از هر زمانی قدرتمندتریم، چرا که برمبنای نبرد در یک مقیاس جهانی ایستادگی کردیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از کلمات نابجا درباره توافقنامه هسته‌ای استفاده کرد، اظهار داشت: تحریم استراتژی دشمن است که توقف آن موفقیت محسوب می‌شود و نباید اسیر واژه هایی که هویت و اعتبار ملی ما را متزلزل می‌کند، شویم. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه در گامهای اولیه توافقنامه هسته ای حداکثر اعتمادسازی را داشته ایم، تصریح کرد: اگر دشمن براساس این توافق تحریم ها را کاهش داد، متعهد هستیم در غیر این صورت به وضعیت اولیه باز می‌گردیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: توافقنامه هسته‌ای مسیری است که آغاز شده و صحبت از پیروزی یا شکست در این مسئله مطرح نیست و نگاه ما باید به نتیجه پایانی که لغو همین تحریم‌هاست، باشد. 
 
سردار سلامی ادامه داد: برای ما استراتژی برد-برد مهم نیست و نکته مهم تحقق اهداف است که مبنی بر حق غنی سازی،چرخه سوخت براساس نیاز در درون کشور می باشد. 
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش نمی‌کند جهان را با چالش مواجه کند که این جزء اعتبار کشور ماست و ما زمانی از ابزارهای نظامی استفاده می‌‌کنیم که فرآیندهای دیپلماتیک نتیجه ندهد و مورد تهدیدهای شدید دشمن قرار بگیریم که البته سعی ما بر استفاده از روزنه‌های سیاسی در حل مسئله است. 
باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ