سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
نتایج تازه ترین نظرسنجی مؤسسه زاگبی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 11:9 عصر

 

 96 درصد ایرانیان خواهان ادامه برنامه هسته‌ای با وجود تحریم‌ها هستند

زاگبی در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرد ...

گروه بین‌الملل مشرق – مؤسسه تحقیقاتی زاگبی (Zogby    ) گزارش نظرسنجی ماه سپتامبر خود را منتشر کرده است که براساس آن، 96 درصد از مردم ایران بر ادامه برنامه هسته‌ای در با توجه به تحریم‌ها، تأکید کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در نظرسنجی مؤسسه زاگبی که ادعا شده است در ماه‌های آگوست و سپتامبر سال جاری میلادی از 1205 شهروند ایرانی بصورت مصاحبه رو در رو انجام شده است، نشان می‌دهد که روحانی از حمایت و محبوبیتی نسبی در ایران برخوردار است و بسیاری از پاسخ‌دهندگان خواهان نظام سیاسی دموکراتیک‌تری هستند.

زاگبی در توضیح روش تحقیق خود گفته است که این نظرخواهی از مردان و زنان بزرگسال بالای 15 سال و در مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است. این نظرسنجی بصورت حضوری و در شهرهای تهران، رشت، اصفهان، یزد، شیراز، کرمان، مشهد، تبریز و اهواز انجام شده است.

 

برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

برخی از سؤالات مطرح شده، پاسخ‌دهندگان اولویت‌های خود را اینگونه بیان کرده‌اند: 29 درصد ایجاد فرصت‌های شغلی، 24 درصد گسترش دموکراسی، 23 درصد حمایت از حقوق شخصی و شهروندی، 19 درصد بهبود حقوق زنان، 18 درصد مبارزه با فساد، 18 درصد اصلاح ساختار سیاسی و دولت، 14 درصد بهبود نظام سلامت، 12 درصد بهبود نظام آموزشی، 10 درصد بهبود روابط با همسایگان عربی، 8 درصد مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری.

اما زاگبی در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرده است وقتی موضوع ملی‌گرایی به میان می‌آید، اکثریت ایرانیان هم‌صدا شده و از برنامه هسته‌ای دفاع می‌کنند. 96 درصد از آنها معتقدند ادامه آن به تحریم‌هایی که اعمال شده و انزوای بین‌المللی، می‌ارزد    .

در همین‌حال، 36 درصد از پرسش شوندگان نیز گفته‌اند که تحریم‌های اقتصادی بر زندگی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

اما زاگبی در جای دیگری از نظرسنجی خود مدعی شده است که 55 درصد از پرسش‌شوندگان ایرانی معتقدند بلندپروازی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در برنامه اتمی این کشور وجود دارد. در عین حال 36 درصد مردم ایران نیز از داشتن سلاح هسته‌ای دفاع می‌کنند چرا که معتقدند «تا زمانی که کشورهای دیگر این سلاح را در اختیار دارند، ما نیز به آن نیاز داریم.» 76 درصد از حامیان داشتن سلاح هسته‌ای در این نظرسنجی گفته‌اند که جزو حامیان حسن روحانی هستند.

برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

 

در جای دیگری از این نظرسنجی آمده است که 43 درصد از پاسخ‌دهندگان به کارشناسان زاگبی، اظهار داشته‌اند که در 4 سال آینده شرایط بهتری حاکم خواهد شد. 22 درصد نیز می‌گویند فرقی نخواهد کرد و 27 درصد نیز معتقدند شرایط بدتر خواهد شد.

منبع: مشرق نیوز

 



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ