سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
ظلمهای آمریکا و انگلیس
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:48 عصر


ظلم‌های آمریکا و انگلیس با توافق هسته‌ای فراموش نخواهد شد

نکته‌ای که نباید در هیاهوی مذاکرات فراموش شود، تاریخچه‌ ظلم‌های آمریکا در حق ملت ایران است که قطعا با یک توافق هسته‌ای فراموش نخواهد شد.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو – مذاکرات هسته‌ای ژنو امروز در شرایطی وارد چهارمین روز خود شد که همانند دور دوم – ژنو2 – این مذاکرات هم فراز و نشیب‌های بسیاری داشت. تا روز دوم مذاکرات با وجود فضای مثبتی که طرفین ابراز می‌کردند، اما ناامیدی‌ها و روند کند تحولات و پیشرفت در گفت‌وگوها رسیدن به نقطه مشترک را بعید نشان می‌داد.

پس از دیدار صبح روز گذشته (جمعه) دکتر ظریف و خانم اشتون، امیدها مجدداً برای دستیابی به توافق افزایش یافت تا جایی که وزیر خارجه روسیه بطور غیرمنتظره‌ای به عنوان اولین وزیر خارجه وارد ژنو شد. سایر وزرای خارجه 1+5 نیز امروز یکی پس از دیگری به ژنو آمدند تا برای دومین بار در تاریخ ده ساله مذاکرات ایران 1+5، نشست در سطح وزیران برگزار شود.

فارغ از مسأله مذاکرات هسته‌ای، بحث‌های رسانه‌ای پیرامون مذاکرات نیز در جریان است. به عنوان مثالالجزیره در مطلبی عنوان کرده است که "ایران و آمریکا باید با کنار گذاشتن مسائل گذشته از یکدیگر عذرخواهی و گذشته را فراموش کنند.

اما واقعیت این است که به جز برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، اختلافات عمیق و ریشه‌داری میان ایران و آمریکا وجود دارد که با یک توافق هسته‌ای فراموش نخواهد شد.

گرچه آمریکا در آن سو، مدعی خسارت دیدن در حادثه تسخیر سفارت این کشور در تهران است و برای هر روز از گروگانگیری دیپلمات‌هایش چندین هزار دلار غرامت درخواست کرده است، اما تاریخچه دشمنی‌ها و رفتار بد آمریکا با ملت ایران به پیش از انقلاب باز می‌گردد و هیچگاه قابل فراموشی نیست.

از سقوط دولت مصدق تا سلاح‌های شیمیایی صدام و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و تجاوز به طبس تا تحریم‌های ظالمانه، مواردی نیست که بتوان در توافق هسته‌ای آن‌ها را گنجاند و به دست فراموشی سپرد. قطعا لازمه فراموش کردن این جنایات، عذرخواهی رسمی آمریکا از ملت ایران و جبران خسارت‌های وارده به ملت ایران خواهد بود.

انگلیس نیز سابقه‌ای به تیرگی آمریکا دارد که تنها یک نمونه آن قحطی بزرگ ایران در جریان جنگ جهانی اول است که به استناد اسناد تاریخی موجود، 9 میلیون ایرانی در آن‌ سال‌ها بر اثر قحطی و بیماری‌ جان خود را از دست دادند.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ