سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
زنجیره به دور فردو
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:31 عصر
فارس از حماسه هسته‌ای دانشجویان گزارش می‌دهد
زنجیره انسانی به بلندای استقامت یک ملت به دور فردو

بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های کشور در حرکتی خود جوش پا به پای هم زنجیره‌ای به بلندی همت و اراده ملت ایران در اطراف تاسیسات هسته‌ای فردو تشکیل دادند.

خبرگزاری فارس: زنجیره انسانی به بلندای استقامت یک ملت به دور فردو

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور از جمله صنعتی شریف، تربیت مدرس، شاهد، امیرکبیر، شهید بهشتی و دانشگاه‌های قم ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر به منظور تشکیل زنجیره انسانی به سمت تاسیسات هسته‌ای فردو حرکت کردند.

بسیاری از طلاب نیز دانشجویان را در این حرکت خودجوش در حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران همراهی کردند و  پا به پای هم زنجیره‌ای به بلندی همت و اراده ملت ایران در اطراف تاسیسات هسته‌ای فردو تشکیل دادند.

این زنجیره انسانی دانشجویان به منظور حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران یک روز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات 1+5 تشکیل شد و بر این نکته تاکید داشت که ایران از حق مسلم خود در بهره مندی از انرژی هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و چرخ تاسیسات هسته‌ای فردو هرگز از حرکت نخواهد ایستاد.

این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و بیانیه‌ای مبنی بر ضرورت حمایت همه جانبه از فعالیت‌های هسته‌ای ایران آغاز شد که طی این بیانیه دانشجویان تصریح کردند که نمی‌گذارند دستاوردهای شهدای هسته‌ای پایمال شود.

دانشجویان همچنین خاطرنشان کردند: با شعارهایمان همبستگی خود را با دولت و رهبر اعلام می‌کنیم.

سایر دانشجویان در این مراسم با سردادن شعار «چرخه کامل سوخت حق مسلم ماست/ چرخه کامل سوخت خواسته ملت است» حمایت خود را از این بیانیه و خواسته دانشجویان حاضر در این زنجیره انسانی اعلام کردند.

دانشجویان و طلاب با شور و هیجان خاصی و با در دست داشتن پرچم ایران و پرچم‌های منقش به کلمه زیبای «یا مهدی» در اطراف سایت هسته‌ای فردو زنجیره انسانی خود را تشکیل دادند.

تصاویر شهدای هسته‌ای و پلاکارد‌هایی با مضامین «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فرانسه»، «اگر سایت فردو تعطیل شود، خون شهدای هسته‌ای پایمال می‌شود»، «کشتن آلاله شیوه اهریمن است / این وطن اما پر از احمدی‌روشن است»، «پیشرفت ادامه دارد»، «نخبگان شریف توقف ناپذیرند»، «فردو در قلب ماست»، «انرژی هسته‌ای حاصل خون شهدا است» و... توسط دانشجویان حمل شد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هسته‌ای نیز امروز به جمع دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی در اطراف تاسیسات هسته‌ای فردو پیوست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه درباره پاسخ مسئولین هسته‌ای ایران به پیام امروز دانشجویان ایرانی گفت: پاسخ ما به دانشجویانی که امروز در سایت هسته‌ای فردو حاضر شده‌اند این است که‌ ای دانشجویان عزیز و ای کسانی که اسوه‌های این نظام هستید شما هنوز در جامعه وارد نشده‌اید و آلوده به مسائل و لذت‌های مالی و اجتماعی نشده‌اید لذا شما حق را آن گونه که واقعیت دارد تشخیص می‌دهید.

صالحی تاکید کرد: افزود: این را بدانید که دولتمردان از حقوق ملت عزیز ایران دفاع می‌کنند و شما این اطمینان را داشته باشید که خواسته دولتمردان ایرانی و نمایندگان مذاکره کننده چیزی جز خواسته شما دانشجویان و ملت شریف ایران نیست.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مذاکره کننده یقیناً در چارچوبی حرکت می‌کنند که بر پایه اصول نظام است و مسلماً هیچ حقی از ملت ضایع نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پیام امروز دانشجویان ایرانی به غرب و استکبارگرایی آمریکایی اذعان داشت: غرب خیلی خوب می‌داند که جمهوری اسلامی ایران یک کشور ویژه است و دولتی برآمده از اراده ملت دارد. بنابراین آن‌ها باور دارند که بین دولت و ملت جدایی نیست و یگانگی وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در توصیف حضور دانشجویان ایرانی در سایت هسته‌ای فردو تأکید کرد: حضور امروز دانشجویان در سایت هسته‌ای فردو و تشکیل زنجیره انسانی نشانه اراده ملی ما است و ملت همان گونه که در دفاع مقدس وارد شده‌اند در یک چالش این چنینی نیز دست در دست یکدیگر خواهند داد و تا رسیدن به موفقیت نهایی از تلاش خود مبنی بر دفاع از حقوق هسته‌ای مسلم نظام کنار نخواهند کشید.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های همتایان این دانشجویان در فردو در حال انجام است و این گونه فعالیت‌ها در نطنز، بوشهر و سایر نیروگاه‌ها نیز ادامه دارد بنابراین فعالیت اندیشمندان ما هر روز یک والفجر 8 است.

دانشجویان در ادامه حرکت خود با شعار «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «دانشجو از ذلت بیزار است» بر لزوم پایداری در فعالیت‌های هسته‌ای و پاسداری از خون شهدای هسته‌ای تاکید کردند.

تعداد زیادی از عکاسان خبرگزاری‌ها و تصویربرداران شبکه‌های داخلی و خارجی این حرکت خودش جوش دانشجویان در حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ثبت کردند.

در ادامه دانشجویان همچنین با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و اسراییل خشم و انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اعلام کردند.

دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی در اطراف تاسیسات هسته‌ای فردو در ادامه با تکمیل فرمی اعلام کردند برای کمک و یاری به طراحی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور آماده هستند.

دانشجویان در این فرم تاکید کردند: ما به عنوان جمعی از فرهیختگان پیشرو نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌داریم که آماده‌ایم تا در تکمیل فرایند تولید برق هسته‌ای و تسریع در ساخت نیروگاه‌‌های اتمی با تمام قوای علمی خود مجاهدانه همچون هم‌دانشگاهی‌های عزیزمان شهید مصطفی احمدی روشن، شهریاری‌ها و علی محمدی‌هایی باشیم که همواره در خط مقدم جهاد علمی بوده‌اند و از هیچ تلاشی در این راه مضایقه نکردند.

پایان زنجیره انسانی دانشجویان به دور تاسیسات هسته‌ای فردو همراه بود با قرائت بیانیه توسط مهدی زینالو، دبیر کمیته حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای ایران همراه بود.

وی در بخشی از این بیانیه که با تایید دانشجویان همراه بود تاکید کرد: ما دانشجویان نخبه ایرانی که امروز از میان دانشگاه‌های کشور برای اعلام حمایت خویش از حلقه‌های پیشرفت علمی ایران در سایت فردو کنار هم جمع شده‌اند به عنوان زبان گویای مردم ایران در پیام روشنی که همان دفاع از منافع علمی و افزایش شتاب حرکت علمی و طی کردن مسیر قله‌های رفیع علم و دانش در کشور است اعلام می‌دارند.

زینالو با تاکید بر اینکه دانشجویان این مهم را از اهداف و آرمان‌های خویش می‌دانند خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه ایرانی اجازه ذره‌ای کاسته شدن از شتاب علمی کشور را نخواهند داد.

وی یادآور شد: جایگاهی که امروز جمهوری اسلامی ایران در مرز‌های دانش دارد به خاطر جانفشانی شهدای هسته‌ای ما است.

یادآور می‌شود با قرائت این بیانیه زنجیره انسانی دانشجویان کشور در اطراف تاسیسات هسته‌ای ایران به پایان رسید.

منبع: فارس نیوز

 



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ