سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
مدیون فرانسه هستیم
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:30 صبح

خوشامدگویی صهیونیست‌ها به "اولاند" و "فابیوس"؛

شیمون پرز: مدیون فرانسه هستیم/ نتانیاهو: فرانسه دوست واقعی اسرائیل است

رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه پس از کارشکنی خود در مذاکرات هسته‌ای به نیابت از اسرائیل، امروز برای گفتگو با مقامات این رژیم در آستانه دور بعدی مذاکرات ژنو، به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند.

گروه بین‌الملل مشرق – پس از ورود «بدون دعوت و کارشکنانه» لوران فابیوس به مذاکرات ژنو 2 هسته‌ای که با برنامه‌ای مشخص و برای برهم زدن توافقات احتمالی و بالا بردن سطح مطالبات – طرح خواسته‌های اسرائیل - از ایران پای به این دور از گفتگوها گذاشته بود، مقامات اسرائیلی به تحسین و قدردانی از مواضع فرانسه پرداختند. به اعتقاد مقامات اسرائیل و براساس تحلیل رسانه‌های این رژیم، پس از تغییر موضع آمریکا در حوزه‌های مشترک مورد نگرانی آمریکا و اسرائیل – از جمله مسئله گفتگوهای صلح، سیاست‌های خاورمیانه‌ای و سوریه و پرونده هسته‌ای ایران -، مقامات این رژیم ایفای نقش نیابتی در مذاکرات را به فرانسه سپردند.

البته با در نظر گرفتن قدرت لابی رژیم صهیونیستی در پاریس، این مواضع چندان دور از انتظار نبود. لابی اسرائیل در فرانسه و کاخ الیزه، یکی از قدرتمندترین و بانفوذترین لابی‌های صهیونیستی در جهان پس از آمریکاست و اصولاً روؤسای جمهور این کشور – بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی - هیچ‌گاه توان فاصله گرفتن از مواضع اسرائیل را نداشته‌اند.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه پس از ورود به بیت‌المقدس در جمع خبرنگاران گفت: «فرانسه گسترش سلاح‌های هسته‌ای به ویژه در ایران را خطری بزرگ می‌داند و تسلیحات هسته‌ای در ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و تمامی جهان است.»

رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرده است مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل به نتیجه برسد و تأکید کرد فرانسه در این راه تمام تلاش خود را برای صلح و امنیت اسرائیل به کار خواهد بست.

اولاند برنامه هسته‌ای ایران را محور اصلی مذاکرات خود با مقامات اسرائیلی اعلام کرده است.

رئیس‌جهمور فرانسه همچنین بار دیگر همانند برخی مقامات آمریکا تهدید کرد تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم ایران بدنبال گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست، تحریم‌ها را متوقف نمی‌کنیم؛ موضعی که اتحادیه اروپا روز گذشته با وجود رأی دادگاه، تصمیم به ادامه تحریم شرکت‌های کشتیرانی و بانک‌های ایران گرفت.

اولاند در ادامه خوش‌رقصی‌هایش در سرزمین‌های اشغالی، به زبان عبری از اسرائیل به عنوان "دموکراسی قدرتمند" یاد کرد که باید به خود "افتخار کند"، و ادامه داد: «فرانسه موضع اسرائیل درباره ایران را جدی تلقی می‌کند و شکافی در این مورد بین ما وجود ندارد.»

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل نیز در مراسم استقبال رسمی از فرانسوا اولاند، مراتب قدردانی خود از مواضع پاریس را ابراز داشت. پرز نقش فرانسه را در مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی نقشی مهم دانسته است که همه اسرائیلی‌ها مدیون این کشور هستند.

فرانسه پس از تأسیس رژیم صهیونیستی، نقش اصلی را در تشکیل ارتش اسرائیل و دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌ای داشته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز در مراسم استقبال از اولاند و فابیوس، از سیاست‌های پاریس قدردانی و تجلیل کرد. نتانیاهو از نقش مؤثر فرانسه در حفاظت از امنیت اسرائیل تقدیر کرد و فرانسه را دوستی واقعی نامید که همانند اسرائیل به دنبال خاورمیانه‌ای باثبات و آرام است.

وی همچنین خطاب به اولاند گفت: پرزیدنت اولاند!‌ شما نقشی شجاعانه در جلوگیری از تلاش‌های ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای دارید.

رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فرانسه برای دیداری سه روزه، امروز وارد بیت‌المقدس شدند. اما گفته‌ می شود با انتشار خبر آزادی گروگان فرانسوی در نیجر، فابیوس در سفری غیرمنتظره امشب به این کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.

قرار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه و همزمان با مذاکرات ژنو، برای گفتگو با مقامات اسرائیلی، به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. در دور قبلی مذاکرات نیز جان کری با پروازی اختصاصی از اسرائیل راهی ژنو شد؛ پروازی که ممکن است این بار نیز در صورت نهایی شدن توافق در ژنو، جان کری را ظرف کم‌تر از دو هفته، بر سر میز مذاکره با ایران بنشاند. منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ