سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
کارشکنی امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 3:47 عصر

علت کارشکنی آمریکا در سفر هیئت پارلمانی ایران به کوبا و ونزوئلا + سند مخالفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که ریاست هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین را نیز برعهده دارد، علت مخالفت آمریکا با سفر این هیئت به کوبا و ونزوئلا را تشریح کرد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تاخیر در سفر هیئت پارلمانی ایران به کشورهای آمریکای لاتین به دلیل کارشکنی ایالت متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: قرار بود هیئت پارلمانی ایران ساعت 4 صبح امروز - یکشنبه 11 اسفندماه - به مسکو و سپس به هاوانا پرواز کند ولی شرکت آئروفلوت (شرکت هواپیمایی روسی) اعلام کرد امنیت پرواز آمریکا مخالفت کرده و گفته این هیئت حق عبور از فضای آمریکا را ندارد.
 
رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: به خاطر این موضوع شرکت ائرفولت از ما عذرخواهی کرده است و  طبق مقررات پرواز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.  
 
بروجردی اظهار داشت: در پی این موضوع مجلس به دنبال جایگزینی مسیر دیگری برای سفر به کشورهای آمریکای لاتین است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به علت مخالفت آمریکا با عبور هیئت پارلمانی ایران از فراز آسمان این کشور گفت: آمریکا نامه مخالفت خود را خطاب به بنده نوشته و به دلیل حضور بنده در این سفر مخالفت کرده است.  
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: آمریکا در طول 30 سال گذشته هیچ وقت برای بنده ویزا صادر نکرده است و ما همیشه در لیستی بوده‌ایم که آمریکا ویزا صادر نمی‌کند.
 
بروجردی خاطر نشان کرد: مقصد سفر ما کوبا و ونزوئلا خواهد بود.




این در حالی است، پیش از این محمدصالح جوکار نماینده یزد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از به تاخیر افتادن سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین خبر داد و گفت: به دلیل کارشکنی آمریکا و عدم صدور مجوز برای پرواز از آسمان این کشور سفر ما فعلا به تاخیر افتاده است.

وی افزود: مصمم هستیم برای تودهنی زدن به آمریکا این سفر را حتما انجام دهیم.

عضو هیئت پارلمانی اعزامی به کشورهای آمریکای لاتین خاطر نشان کرد: مقصد سفر ما کشورهای کوبا، مکزیک و احتمالا ونزوئلا خواهد بود بنابراین مصر هستیم با مسیر هوایی دیگری سفر خود را انجام دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیشتر سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین خبر داده بود و گفته بود این سفر صبح روز یکشنبه 11 اسفند انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ