سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
برنامه موشکی ایران محدود شود
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:35 صبح

کاخ سفید: برنامه موشکی ایران باید در توافق نهایی محدود شود

در حالی که مذاکرات جامع ایران و گروه 5+1 در وین در حال پیگیری است کاخ سفید مدعی شد که توافق نهایی با ایران باید برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند!

در حالی که مذاکرات جامع ایران و گروه 5+1 در وین در حال پیگیری است کاخ سفید مدعی شد که توافق نهایی با ایران باید برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند!
در روزهای گذشته مقامات و رسانه‌های خبری آمریکا در اظهارات و گزارش‌های خود پیرامون مذاکرات به طور مرتب در حال تکرار این مسئله هستند که در مذاکرات جامع بین دو طرف باید طیفی از مسائل شامل برنامه موشکی ایران، مسئله حقوق بشر و مسئله تروریسم مورد مذاکره قرار بگیرد. در همین راستا «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد آنها (ایران) باید با موضوعات مرتبط با برنامه موشک بالستیکی‌شان روبرو شوند.
یک مقام دولتی آمریکا در مذاکرات نیز مدعی شد هر مسئله‌ای به عنوان بخشی از مذاکرات جامع روی میز قرار دارد، از جمله موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران.
همچنین وال‌استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا و متحدانش برنامه موشکی ایران را یک تهدید هسته‌ای احتمالی می‌دانند و به همین دلیل خواستار این هستند که گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای جامع با ایران این مسئله را شامل شود.
این روزنامه نوشت: مذاکرات درباره توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران روز سه‌شنبه آغاز شد و آمریکا به تهران فشار آورد تا با توافقی موافقت کند که شامل محدود کردن گسترش قابلیت موشک‌های بالستیکی‌اش شود.
وال‌استریت ژورنال از قول دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در مذاکرات وین همچنین نوشت: این گفت‌وگوها و دورهای بعدی باید با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که در واکنش با برنامه هسته‌ای ایران تصویب شده است، هماهنگ باشد.
به گزارش روزنامه‌وال‌استریت ژورنال این در حالی است که ایران تأکید دارد موشک‌هایش بخشی از تمهیدات دفاعی‌اش هستند و در چارچوب مذاکرات هسته‌ای نمی‌گنجند. در هر صورت مسئله اینکه آیا توانایی‌های موشکی بالستیک ایران در دستور کار مذاکرات قرار می‌گیرد یا خیر، باعث شکافی بین مقامات آمریکا و ایران شده است.
اظهارات سخنگوی کاخ سفید و دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که رئیس و سخنگوی تیم مذاکره کننده کشورمان تأکید کرده‌اند که در مذاکرات جامع به هیچ وجه در مورد توان موشکی ایران یا برنامه نظامی کشورمان و مسائلی غیر از مسئله هسته‌ای گفت‌وگو نخواهد شد.
در همین راستا «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: موضوعات دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه قابل مذاکره است و نه قابل مصالحه است. اینها در هر مذاکره خطوط قرمز ما به حساب می‌آیند. ما درباره هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای در مذاکرات بحث نمی‌کنیم.
از سوی دیگر؛ استفان والت نظریه‌پرداز روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه هاروارد با اشاره به مطرح کردن موضوعات جدید از سوی واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای ایران آن را نشانه بی‌صداقتی و دورویی آمریکا خواند.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ