سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
نقض توافق ژنو
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:11 عصر
  قدیری ابیانه در گفت‌وگو با فارس:
وزارت خارجه در برابر نقض توافق ژنو موضع قاطع بگیرد/ آمریکا با تهدید به تحریم روسیه بی منطقی خود را نشان داد

قدیری ابیانه گفت: شاهد بودیم که مقامات آمریکایی هم‌پیمانان خود یعنی فرانسه و روسیه را نیز به تحریم تهدید کرد و نشان داد که این رفتار بی منطق مختص ملت ایران نیست.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه در برابر نقض توافق ژنو موضع قاطع بگیرد/ آمریکا با تهدید به تحریم روسیه بی منطقی خود را نشان داد

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به واکنش مقامات روسی به اقدامات آمریکا در نقض توافقنامه ژنو گفت: مقامات وزارت امور خارجه کشورمان باید در مقابل نقض توافق ژنو از سوی آمریکا موضع‌گیری کرده و با آن برخورد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌‌الملل با تأکید بر اینکه نقض توافق ژنو باید با عکس‌العمل مناسب مقامات ایران مواجه شود، اظهار داشت: این مسئله همچنین باید در مذاکرات آینده با  1+5 مورد توجه تیم مذاکره‌کننده واقع شود.

وی ضمن تأیید دفاع قاطعانه از حقوق ملت ایران در مذاکرات تصریح کرد: یکی از فواید انتخاب لحن ملایم از سوی رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه در مذاکرات این است که افرادی که در داخل کشور دچار اشتباه در تحلیل شده و فکر می‌کنند انتخاب لحن ملایم، آمریکا را از دشمنی با ایران دور می‌کند، از خواب غفلت بیدار می‌شوند.

قدیری ابیانه در ادامه خواستار پاسخ قاطع مردم به اظهارات، اقدامات، یاوه‌گویی‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای مقامات آمریکایی در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد و افزود: هر چه مردم در این راهپیمایی پرشورتر شرکت کنند احتمال بیدار شدن دشمن از خواب غفلت و توهم بیشتر است و آنها می‌فهمند که ایران از روی استیصال به مذاکره روی نیاورده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اقدامات اخیر آمریکا در نقض توافق ژنو را نشان‌دهنده دشمنی بی‌منطق و غیراصولی با ایران دانست و تصریح کرد: شاهد بودیم که مقامات آمریکایی هم‌پیمانان خود یعنی فرانسه و روسیه نیز به تحریم تهدید کرد و نشان داد که این رفتار بی منطق مختص ملت ایران نیست.

سفیر اسبق ایران در مکزیک نمایان شدن چهره خودخواه و زیاده‌خواه آمریکا را یکی از دستاوردهای مذاکرات اخیر خواند و اظهار داشت: اینکه آمریکا به تهدید هم‌پیمانان خود روی می‌آورد یک دستاورد بزرگ است؛ البته به گفته خود مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع این کشور، آمریکا در موقعیتی نیست که بخواهد برای دیگر کشورها تعیین تکلیف نموده و آنها را به تحریم تهدید کند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه به نفع آمریکاست که درک کند دوران جهان تک‌قطبی پایان یافته، افزود: هم اکنون قطب اسلامی جهان به پرچمداری جمهوری اسلامی در مسیر شکل‌گیری است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تأثیر برگزاری پرشور راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: مطمئنا این حماسه تأثیر خود را در روابط بین‌الملل و مذاکرات هسته‌ای نشان داده و موضع ایران را تقویت خواهد کرد.

منبع: فارس نیوز



 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ