سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
ببیند چه میکنیم
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 11:50 عصر

لاریجانی در اجلاس سالانه حزب مؤتلفه:
آمریکا زیر توافق بزند تا ببیند چه می‌کنیم

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قطعا ایران از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است، تصریح کرد: ما بازدارندگی را در سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بینیم اما در توان دفاعی مشروع می‌دانیم.

خبرگزاری فارس: آمریکا زیر توافق بزند تا ببیند چه می‌کنیم/ نباید توان دفاعی خود را کم ببینیم
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در اجلاس سالانه حزب موتلفه اسلامی در سخنانی اظهار داشت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیستند، جیغ‌های بنفشی که می‌کشند به خاطر دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای است، گاهی این موجودات بین‌المللی در الفاظشان می‌گویند که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران بالا رفته و نفوذ بین‌المللی آن زیاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی هسته‌ای تراز کشور را افزایش می‌دهد،‌افزود:‌این حرکت ادامه می‌یابد و این موضوع، از مسائل استراتژیک کشور است، سال‌ها در فضای این امور بوده‌ام و باید بگویم غالب مسائل استراتژیکی که توان کشور را بالا برد، با هدایت رهبر معظم انقلاب بود و این هم از نعمت‌هایی است که ساختار حکومت ما دارد.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های دفاعی ما بسیار ارزشمند است و اینکه دیگران نگران هستند دلیل بر این نمی‌شود که آورده خودمان را کم ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا ایران از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است، تصریح کرد: این ظرفیت مهم دفاعی است و دلیلی هم ندارد که آن را پنهان و پوشیده کنیم چون افرادی که باید بدانند، می‌دانند، یک کشور زمانی می‌تواند استقلال خودش را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد و ما بازدارندگی را در سلاح‌های هسته‌ای نمی‌بنییم اما در توان دفاعی مشروع میدانیم، نیروهای دفاعی ما یک نیروی دفاعی ورزیده است، ما با مانور، تبدیل به نیروی دفاعی نشدیم بلکه جنگ کردیم، دفاع جانانه‌ای کردیم در حالیکه همه کشورها برای شکست جمهوری اسلامی ایران جمع شده بودند، ولی ما پیروز شدیم.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی در زمان جنگ عراق با ایران خیلی فضاحت کردند و 100 میلیارد دلار به عراق کمک کردند و تنها دو یا چند کشور از عراق حمایت نمی‌کردند باید بدانیم ایران در این شرایط دفاع کرد بنابر این ما نیروی کارآزموده‌ای داریم، هم از نظر امکانات و هم از نظر نیروی شخصی.

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: از نظر توانمندی اقتصادی نیز باید بدانیم کارهای زیربنایی خوبی در کشور ما انجام شده البته در چند سال گذشته اشتباهی مرتکب شدیم و به نظرم فرمان اقتصاد درست عمل کرد ولی ایران بالقوه دارای استعداد خوبی است، اگر دولت جدید به این ظرفیت‌ها توجه کند، خیلی می‌تواند ظرفیت اقتصاد کشور را پیش ببرد باید بدانیم پایه‌های خوبی گذاشته شده است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نکات دیگر که باید مدنظر داشته باشیم، ظرفیت ایران در مسائل منطقه‌ای است، ما این موضوع را نمی‌توانیم پنهان کنیم، الهام بخشی انقلاب اسلامی در منطقه تاثیر گذاشته و ما به آن افتخار می‌کنیم، ما از اینکه حزب‌الله لبنان یک نیروی مقاومی است که توانست کمر رژیم صهیونیستی را بشکند؛ خوشحالیم و به آن افتخار می‌کنیم و حتما به حزب‌الله کمک می‌کنیم چون یک ظرفیت منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: حزب‌الله برای اسلام و همه کشورهای عربی منطقه آبرو ایجاد کرد، 60 سال رژیم صهیونیستی بر سر این کشورها زد اما آنها نتوانستند کاری انجام دهند ولی یک گروه مجاهد توانست کمر اسرائیل را بشکند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه جنگ 33 روزه بسیار پندآموز است متذکر شد: نباید این موضوع را دست کم گرفت، آن عربده کشی‌های سیاسی که آن زمان انجام می‌شد، و به لبنان حمله کردند، با این تصور بود که فکر می‌کردند کار را به اتمام رساندند ولی بعد از 3 هفته خودشان در جنگ 33 روزه به التماس افتادند که آتش بس شود؛‌ یکی از رهبران اروپایی آن زمان در سفری که بنده به کشورهای اروپایی داشتم می‌گفت این اولمرت، یک جنازه سیاسی است.

لاریجانی یادآور شد: فلسطینی‌ها با کمک جمهوری اسلامی ایران توانستند در جنگ 22 روزه مقاومت کنند و شکست دیگری را بر رژیم صهیونیستی وارد کنند.

وی با اشاره به جنگ سوریه گفت: در جریان همین جنگ ماجراجویانه سوریه، یکی از وزرای خارجه کشورهای منطقه همان اوایل به ایران آمده بود و ما به او توضیح دادیم که سوریه مثل کشورهای دیگر نیست و یک کشور پیشرو در مقاومت است. اما او گفت دو هفته دیگر کار این کشور تمام می‌شود ولی هم اکنون سه سال از آن زمان گذشته بنابراین این افراد با چه رویی می‌خواهند بگویند ما سیاستمداریم؟! آنها شرایط را نشناختند می‌خواستند این سد را از جلوی پای رژیم صهیونیستی بردارند اما نتوانستند.

لاریجانی با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت:‌آمریکا با این اقدام دچار مشکلاتی شد اما جمهوری اسلامی ایران در آن زمان یک حرکت متین و دارای استراتژی روشنی داشت، ما از مردم مظلوم دفاع کردیم و این یک آورده‌ای برای صحنه بین‌المللی داشت، وقتی آمریکا عراق را اشغال کرد، ما مخالفت کردیم و جمهوری اسلامی ایران در آن شرایط ایستادگی کرد و اگر ما ایستادگی نمی کردیم، نه تنها به خودمان لطمه می‌خورد بلکه کل صحنه دچار دیکتاتوری بین‌المللی می شد و آمریکایی‌ها تصور می‌کردند کار تمام شده است. ولی ما آن زمان سایه یک دیکتاتوری بین‌المللی و شرش را از سر همه بشریت کم کردیم و این خدمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران بود و کسانی که باید بفهمند می‌فهمند.

به گفته وی، غربی‌ها متوجه شرایط شده‌اند و می‌دانند بدون جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند در منطقه کاری انجام دهند و کار را خراب می‌کنند، بنابراین ما چنین ظرفیتی داریم و باید افراد عاقل در سیاست آنها را مدنظر قرار دهند و اشکالات آنها را برطرف کنند.

رئیس مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: باید بدانیم برای ایجاد ظرفیت‌های کشور زحمات زیادی کشیده شده و این ظرفیت‌ها متعلق به همه ملت است، باید بدانیم یک بخش مهمی از اشکالات ما مربوط به اقتصاد است، من در حکمت جمهوری اسلامی ایران در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی تردید ندارم که راه درست همین است، حرف‌هایی که بعضی مسوولان آمریکایی راجع به مسائل هسته‌ای می‌زنند، زیاده سخن گویی است، ما یک توافقی در ژنو کردیم، آنها اگر جرات دارند زیر این توافق بزنند تا ببیند ما چه می‌کنیم، بالاخره شما یک حرفی زدید و تعهداتی دادید.

وی افزود:‌ این مسئله انشاءالله حل می‌شود و این طور نیست که تصور کنند می‌توانند ایران را فریب دهند،‌کاملا زیر ذره‌بین ایران هستند و در مرحله بعدی باید درست عمل کنند اما آنچه مهم است بخش اقتصاد کشور ماست، باید بدانیم نقطه ضعف‌مان چیست، قسمت کمی از شرایط مربوط به تحریم‌هاست و من امروز هم این موضوع را مطرح می‌کنم.

وی ادامه داد: چند روز پیش وزیر اقتصاد در هیئت رئیسه گزارشی به ما داد و گفت تقریبا مجموع بدهی‌های دولت بالغ بر 150 تا 160 هزار میلیارد است باید پرسید این آیا این بدهی‌ها مربوط به تحریم‌هاست؟ اینکه 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ بزنید و 10 هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشیم، این عاقلانه است؟ این پروژه‌های عمرانی اگر بخواهد به اتمام برسد، 60 تا 70 سال طول می‌کشد. چه کسی گفت کلنگ بزنید؟ آدم باید لقمه را به اندازه دهنش بردارد.

وی با اشاره به اجرای نادرست قانون هدفمند سازی یارانه‌ها،‌گفت:آیا قانون گفته بود که اینگونه عمل کنند که به تولید کشور لطمه بخورد؟ درست عمل نکردند و تولید کشور لطمه خورد. بسیاری از صنایع داخلی ما اصلا کاری به خارج ندارند، اگر تسهیلات به آنها داده شود، کارشان راه می‌افتد این موارد چه ارتباطی به تحریم‌ها دارد.

به گفته وی اولین مسئله‌ای که یک بیمار می‌تواند با استفاده از آن خودش را علاج کند،‌این است که بپذیرد بیمار است. بنابراین ما هم باید درد خودمان را در کشور درست تشخیص دهیم و مشکلات را بپذیریم تا بتوانیم آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد:‌این اصل آیا آن طور که رهبر معظم فرمودند اجرا شد؟ آیا گفته شده بود از دولت بگیریم و به دستگاه‌های دیگر دولتی بدهیم؟ سه نیروگاه را از وزارت نیرو گرفتند و به وزارت دفاع دادند آیا این اجرای اصل 44 است؟ این بخش‌های اقتصادی را هم به جاهای شبه دولتی دادند، آیا مقصود این بود؟

وی در ادامه به سهام عدالت اشاره و تصریح کرد: مثلا مردمی که برگه سهام عدالت دارند احساس مالکیت می‌کنند؟ از این برگه پول بیرون می‌آید؟ آیا این مردم نقشی در اداره آن کارخانه دارند؟ چه زمانی بنا بود که این کشور این گونه اداره شود؟ سیاست‌های اصل 44 که رهبر انقلاب دادند، یک هدف بزرگ داشت یعنی به دنبال مردمی شدن پایه‌های اقتصاد کشور بود آیا واقعا الان مردمی شده است؟ اتفاقا راه نجات کشور هم همین بود که مقام معظم رهبری فرمودند، باید این موارد اصلاح شوند، درد را باید شناخت و درست عمل کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برای حفظ سربلندی کشور، باید اقتصاد کشور حل شود که اقتصاد ما هم آسیب‌پذیر است و باید ترمیم شود. دولت جدید می‌گوید می‌خواهد به قانون عمل کند، ما باید به دولت در این راه کمک کنیم و اگر درست عمل نکرد او رانقد کنیم.

رئیس مجلس در ابتدای سخنان خود با اشاره به چهلمین روز درگذشت مرحوم عسکراولادی گفت: حزب موتلفه را یک حزب پایدار می‌دانم که در مسائل سیاسی همیشه راه روشنی را برای خودش ترسیم کرده است و حرکت او حرکت ریشه‌داری است، امیدوارم این دستاورد مرحوم عسکراولادی همچنان درخشندگی داشته باشد و در تقویت نیروی انسانی و سامان بخشی به امور سیاسی در کشور نقش خودش را ایفا کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مرحوم عسگراولادی حدود نیم قرن در ساحت سیاسی کشور نقش آفرین بود و از جهات مختلف بر همه واجب است که این مرد بزرگ را بشناسیم.

وی گفت:‌مرحوم عسکراولادی یک سیاستمدار ریشه‌دار بود و این نکته مهمی است که در عرصه سیاست، افراد رفتار سنجیده و حکیمانه‌ای داشته باشند و طوفان نباشند، تفاوت یک سیاستمدار ریشه‌دار و یک سیاستمدار بادکنکی در همین است، سیاستمدار بادکنکی تا شرایط سیاسی را طوفانی نبیند، خودش نشان نمی‌دهد اما سیاستمدار ریشه‌دار فضا را آرام می‌کند و در نفی دیگران زندگی نمی‌کند و نفی دیگران را در جایی که لازم است مشفقانه انجام می‌دهد آن هم نه برای برهم زدن امور کشور.

وی خاطرنشان کرد:  مرحوم عسگراولادی در شرایط  مختلف پس از پیروزی انقلاب که گاهی نسبت به ریشه‌های انقلاب سؤال ایجاد می‌شد، او رفتار متین و دردمندانه‌ای داشت و در چند سال اخیر سلوک وی را دیدیم که چقدر از سر درد صحبت می‌کرد، وی شرایط را تغییر می‌داد و تابع شرایط نبود و تحت‌الشعاع دیگران نبود.

لاریجانی تاکید کرد:‌ از دیرباز دو نوع علم داشتیم، یک علم نظری و یک علم عملی، سیاست و اخلاق، جزو علوم نظری نیست که فقط حقایق را کشف کنند، این موارد جزو علوم عملی هستند یعنی واقعیات را تغییر دادن، در اخلاق و سیاست باید هدف‌دار زندگی کرد، مطابق هدف، باید واقعیات را تغییر داد، نباید تابع شرایط بود.

وی افزود: مرحوم عسگراولادی قبل از انقلاب هم تحت شرایط قرار نگرفت و تلاش می‌کرد شرایط را تغییر دهد او یک سیاستمدار سرمایه ملی بود، یک سیاستمدار که سرمایه ملی باشد، از نفت برای کشور پرارزش‌تر است. سیاستمداری که سرمایه ملی باشد می‌تواند کشور را بدون نفت هم اداره کند،‌ مرحوم عسکراولادی یک رجل سیاسی کاملا مسلک یود چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی. آن مرحوم کاملا هدف‌داربود و  گام‌هایش را راسخ برمی‌داشت یک انسان مسلکی در ابتدا رابطه‌اش را با خدا درست تنظیم می‌کند آنوقت بقیه امور تحت‌الشعاع او درست تنظیم می‌شوند وصیت‌نامه آن مرحوم جزو وصیت‌نامه‌های تاثیرگذار است و باید بدانیم شرایط سیاسی آن مرحوم را تغییر داد و دردمندانه حرف می‌زد و هدف‌دار بود، تربیت این گونه شخصیت‌ها برای کشور بسیار مهم است، آن مرحوم نه دنبال پست و نه مقامی بود و اخلاق‌گرا بود، متاسفانه سیاست یک مقداری جنس خشن دارد ولی او منهج خیلی اخلاق مداری داشت و با ادب و بااخلاق سخن میگفت، مکاتبات آن مرحوم این موضوع را نشان میدهد. آن مرحوم در نظر دادن نیز شجاع بود و گاهی احساس می‌کرد باید خودش را هزینه کند، سعه صدر در اخلاق و تدابیر او دیده می‌شود.

رئیس مجلس بر همین اساس تصریح کرد: باید بدانیم در شرایط فعلی منطقه و بین‌المللی که متغیر است، گاهی دستاوردهای خودمان را خیلی دقیق نمی‌بینیم، گاهی در شرایط بین‌المللی دنبال این هستند که با الفاظی دستاوردهای ما را نادیده بگیرند حرکتی که امام (ره) به وجود آورد و رهبران جمهوری اسلامی ایران برای نجات این کشور انجام دادند، هر چند بدون کاستی نیست وحتما نمی‌شود بگوییم بهتر از این نمی‌شد کار شود اما در مجموع به گذشته نگاه می‌کنیم شاهدیم در شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای و بالفعل کردن ظرفیت‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، باید بدانیم ما ملت مطرحی نبودیم گاهی باید خجالت می‌کشیدیم تنها چند شهر آباد و تعداد محدودی دانشگاه داشتیم و شرایط دیکتاتوری در کشور حاکم بود، یکی از تیزهوشی‌های امام (ره) و مقام معظم این بودکه از این ظرفیت ژئوپلتیک به خوبی استفاده کردند اگر پیوندهای مردمی نبود، قادر به استفاده از این ظرفیت‌ها نبودیم.

وی در پایان گفت: تعداد دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتیدی که امروز در کشور داریم برای ما تبدیل به یک ظرفیت ملی شده است که باید قدر آن را بدانیم در 34 سالی که از پیروزی انقلاب گذشته است، زحمات زیادی کشیده شده و این زحمات در حال به بار نشستن است به شرطی که بفهمیم در کجا هستیم. ما پیشرفت‌های زیادی در ساخت نیروگاه‌ها،‌نانوتکنولوژی و هسته‌ای داشته ایم باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

منبع: فارس نیوز



طرح قریب الوقوع تحریم های جدید
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 11:39 عصر

 

رویترز از طرح قریب‌الوقوع تحریم‌های جدید ضدایرانی در سنای آمریکا خبر داد

رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کیرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فارس: رویترز از طرح قریب‌الوقوع تحریم‌های جدید ضدایرانی در سنای آمریکا خبر داد

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، علی‌رغم آنکه دولت اوباما اصرار دارد که تصویب تحریم‌های جدید ، توافق موقت با ایران را لغو می‌کند، سناتورهای آمریکایی قصد دارند در همین هفته (منتهی به روز یکشنبه) طرح جدید را برای تحریم جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.

این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است تحریم جدید توافق را از بین خواهد برد. در توافق موقت، ایران پذیرفته تا در برابر تسهیل تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

بر اساس گزارش فوق، رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کیرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

البته این تحریم‌ها به محض تصویب اجرایی نمی‌شوند و تنها زمانی اجرایی خواهند شد که توافق 6 ماهه با ایران به جایی نرسد. حامیان طرح جدید می‌گویند که خود را با خواسته دولت‌مردان آمریکایی در خصوص پیش‌برد یک راه‌حل جامع دیپلماتیک برای حل بحران هسته‌ای ایران هماهنگ خواهند کرد.

رویترز همچنین تصریح کرده که این طرح برای تبدیل شدن به قانون راه سختی را در پیش دارد. دولت آمریکا به شدت به کنگره فشار می‌آورد که در مسیر تحریم جدید حرکت نکند. در همین راستا جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده جلسه‌ای را با اعضای سنا برگزار کرد که ظاهرا نتوانسته تغییر چندانی در اذهان آنها بدهد.

بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، 1+5 پذیرفته که در بازه 6 ماهه منتهی به خرداد ماه آتی، تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

منبع: فارس نیوز

 



مهم غنی سازی ست
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:37 عصر

سردار سلامی:

برای ما حق غنی‌سازی مهم است نه استراتژی‌ برد-برد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در ارتباط با برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: برای ما استراتژی برد-برد مهم نیست و نکته مهم تحقق اهداف بوده که همان حق غنی‌سازی براساس نیاز در داخل کشور است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه اردوی سیاسی تدبیر انقلابی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی از کشور به سر می‌بریم اظهار داشت: در مرحله بهره‌برداری از مجاهدت‌های بسیار فشرده و متراکمی که ظرف سه دهه گذشته به طور مستمر و همه‌جانبه در ملت ایران وجود داشته قرار داریم. 
 
وی افزود: ایران با استکبار جهانی روبرو است و غفلت‌ها همواره می‌توانند همه دستاوردها و تلاش‌های انباشته شده را هدر دهند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور بسیجیان به عنوان نمادهای جوانان انقلابی، ارزشمند و جویای دانش کشور می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را در هر مقیاسی خنثی کند و  این امر تجربه‌ای تاریخی است. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه اساس انقلاب اسلامی همواره بر دوش کسانی بوده که مبلغ اندیشه و صاحبان فکر بوده‌اند تصریح کرد: پایه گذاری انقلاب اسلامی به دست کسانی رقم خورد که فضای ذهنشان از تفکر بر مبنای ارزش‌های دینی و مصالح عالیه ملی، بر مبنای توسعه تفکر انقلابی بوده است. 
  
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دانشجویان انقلابی با تفکر انقلابی خود ثابت کردند که این واقعیت در تمام حرکت‌هایی که مسیر انقلاب اسلامی ایران را شکل داده است، از خرداد سال 1341 تاکنون نقش بسزایی ایفا کرده چرا که انقلاب ما روندی توقف‌ناپذیر و بی‌انتها است و جریان کاملا پیشرو و نو شونده‌ای را دارد. 
 
وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی نقش‌های کلیدی خود را در استحکام‌بخشی و استقرار و تداوم انقلاب اسلامی باید کارشناسی کنند، مطرح کرد: نباید فکر کنیم که انقلاب در سال 57 به پیروزی رسیده و انقلاب مختص آن فضا بوده است، بلکه انقلاب ما با پدیده تشدید مواجه بوده، یعنی با مارپیچ تصاعدی از این امر عبور کرده است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب‌های دیگر در طول زمان دچار استهلاک نشد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران همیشه مسیر تصاعدی را طی می‌کند و پدیده ای نیست که با زمان دچار فرسایش، پیری و میرایی شود. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: انقلاب ما امروزه به مرزهای نوین و جدیدی وارد می‌شود و عظمت خود را به جهانیان نشان می‌دهد. 
 
وی تصریح کرد: امروز به دلیل قرار گرفتن در تهدیدات جهانی بیشتر به فضای دفاعی کشور خود پرداخته‌ایم ولی از این پس به فضای انقلابی خواهیم پرداخت. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه به ندرت می‌توانیم قدرت و عظمت پدیده‌های انقلاب را بشناسیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های آفرینش است که ابعاد وسیعی داشته و پیامدهای آن شاید به میزان بسیار وسیعی برای همه افراد قابل درک باشد، چرا که انقلاب ما در ابتدا نظم ژئوپلوتیک کهن را در هم فروریخت. 
 
سردار سلامی افزود: ژئوپلوتیک به مفهوم تاثیری بوده که تحولات سیاسی بر تعیین موقعیت و نسبت جغرافیایی را به نماد قدرت بیدار می‌کند. 
 
وی اضافه کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، نسل سرب و آهنین و نفوذ ناپذیر تحت عنوان نظام موازنه دوقطبی که برجهان حاکم بود شکست. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مدلی که در زمان انقلاب با عنوان مدل هسته‌ای پیرامون اسلام شناخته می‌شد یعنی دو قدرت در هسته این مدل قرار داشت و بقیه کشورها به دلیل جاذبه در مدار قدرت این هسته حرکت می‌کردند که شکستن نیروی جاذبه و فرار از مدار آن ناممکن بود. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) کار بزرگی انجام داد و کشور ما را از مدار جاذبه تاثیر سیاسی، امنیتی آمریکا خارج کرد که این امر کاملا در تاریخ حیات بشر منحصر به فرد است. 
 
وی مطرح کرد: در زمان انقلاب در نقشه جامع ذهنی ژئوپلوتیک آمریکا شناخته می‌شدیم یعنی فاقد قدرت و موقعیت استراتژیک ملی بودیم و تاثیر بسیار جدی ما در نقشه جامع استراتژیک آمریکا دیده می‌شد که آن را در دستگاه جامع جهانی تعیین موقعیت می‌کردند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در زمان انقلاب بخش‌های عملیاتی و تاکتیکی را برای کشورمان پیاده می کردند، ابراز داشت: کشور ما باید در منطقه عمان می‌جنگید تا از حاکمیت سلطان قابوس که از طریق یمن حمایت می‌شد به عنوان بخشی از نظام دوقطبی عمل می‌کرد.
 
سردار سلامی با بیان اینکه در زمان انقلاب از نظام موازنه دوقطبی نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا محافظت می‌کردیم ادامه داد: ایران و انگلیس در عملیات مشترک از نظام سلطان قابوس حمایت کرده و از دو موقعیت استراتژیک آمریکا محافظت می‌کرد. 
 
وی ادامه داد: آمریکا برای حفظ منافع خود از دو کشور ایران و عربستان به عنوان ژاندرم منطقه استفاده می‌کرد. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: آمریکایی ها برای کشور  ما طراحی کرده و نقش قائل می‌شدند و نیروهای مسلح آن زمان ما همان آموزش و آئین‌نامه‌های آمریکا را به مثابه و با یک قدرت مسلح انجام می‌داد. 
 
وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان یکی از ارکان سیاست آمریکا بود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها 40 هزار مستشار طراحی مدل‌های توسعه و حرکت و تحول را در کشورما آورده بودند به طوری که بعضی از آنها زمانی که از پایگاه هوانیروز اصفهان فرار می‌کردند هنوز باور نمی‌کردند که کشور را ترک می‌کنند. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای فرهنگ ما مدل‌سازی می‌کردند، تصریح کرد: وقتی کشوری وابسته باشد فرهنگ کشوری که به آن وابسته است را دنبال می‌کند و به نحوی فرهنگ آن کشور مورد هجوم قرار می‌گیرد. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه استقلال همواره از استقلال فکری حاصل می‌شود، ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای حفظ استقلال به ما آموختند که بر مبنای تفکر ملی و دینی خودمان عمل کنیم. 
 
وی افزود: ما فکر نمی‌کردیم که بتوانیم از کمند سلطه استکبار رها شویم و ایده‌آل‌های خودمان را بسازیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها تمام فرهنگ‌های غلط و مبتذل را بر جوانان ما به عنوان تمدن نوین القا می‌کردند. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: جشن‌های فرهنگ و هنر شیراز واقعا نشان از تهاجم ویرانگر بود که همه ارزش‌های دینی و سنتی ما را به آتش کشیده و در آن زمان همه چیز در حال برچیده شدن کامل بود. 
 
وی با تاکید بر اینکه عملکرد ما در اقتصاد برمبنای ترویج الگوهای مصرف کاملا غربی بود و  فرازهای علمی ما را آمریکایی‌ها تعیین می‌کردند تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب همه چیز در افق نقشه‌های شماتیکی  و تجسمی بیش از آنچه می‌خواندیم وجود نداشت و هرچه آنها تعریف می‌کردند ما انجام می دادیم. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه هیچ یک از نمادهای پیشرفت و توسعه در دوران قبل از انقلاب دیده نمی‌شد، مطرح کرد: هیچ یک از مفاهیم ذهنی به عنوان واقعیت تفسیر نمی‌شد و همه چیز بر مبنای مدل غربی بود و همچنان آمریکایی‌ها همین تفسیر را برای جهان می‌کشند. 
 
وی تاکید کرد: آمریکا در مقدمه استراتژی جهان اعلام کرد؛ قرن جدید قرن شتاب برای نزدیک شدن قاره‌ها به یکدیگر است که همه شهروندان جهان باید دارای سه ویژگی یکسان در توصیف جهان حال و آینده باشند. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که استکبار برای جهان در نظر دارد، این است که همه دارای عقاید یکسان باشند یعنی جهانی‌شدن فرهنگ، اقتصاد و اینکه هیچ تفاضلی بین عقاید، فرهنگ و ارزش‌ها به غیر از آمریکا نبوده و انحصاری برای بسط ارزش های آمریکایی به وجود آید. 
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه جهان انسان‌هایی شوند که تفکر آمریکایی داشته، در صورتی که در این کشور تبعیت ندارند. 
 
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ساختار ذهنی درونی می‌سازند که در این ساختار انسان تعادل خود را از دست داده تا نسبت به ارزش‌هایی که به آن پایبند بوده سست شده و دنبال ارزش‌های ذاتی برود. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی که در فتنه 88 مطرح شد، براساس تغییر فرهنگ‌ها بود که به واسطه ساختار ذهنی درونی طراحی شده بود. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه دومین ویژگی که آمریکایی‌ها در توصیف جهان در نظر دارند، این است که جهان باید مصرف کننده کالاهای یکسان باشد اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد دنیا به عنوان دهکده جهانی در بیاید که این مفهوم پایه اساسی را برای تشکیل اساسی جهان به دست آمریکا شکل داد یعنی جهان به دو قطب تولیدکننده و مصرف کننده تبدیل شود. 
 
وی با تاکید بر اینکه جهان عصر جدید نماد عصر مک‌ها است تصریح کرد: مک‌ها در مقابل جهان اسلام قرار دارند و بوش گفت تهدید و خطر اصلی در تقاطع چهارراه تکنولوژی و بنیادگرایی اسلامی است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: داشتن اطلاعات یکسان در یک زمان از دیگر ویژگی‌هایی است که آمریکایی ها برای جهان حال و آینده در نظر دارند و بسیاری از افراد در گرداب این جهان گرفتار می شوند و هنر امام راحل این بود که فضای ذهنی غرب را به دقت شناسایی کرده است. 
 
سردار سلامی اضافه کرد: در زمان انقلاب توانستیم از مدار استراتژی خطرناک عبور کرده و خودمان صاحب استراتژی شویم که مدیون امام خمینی(ره) هستیم. 
 
وی با بیان اینکه فتح قله‌ها کار بسیار سختی است ادامه داد: پیروزی انقلاب از بدو استراتژی‌های جهانی شکل گرفت که مثل نوزاد تازه متولدشده با قلدرها روبرو شد. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن در زمان انقلاب از تقویت نیروهای تجزیه‌طلب داخلی و جنگ 8 ساله تحمیلی استفاده کرد. در جنگ 8 ساله دفاع مقدس کاملا آرایش جهانی بود و آمریکا و شوروی که در مقابل یکدیگر قرار داشتند نیز در جنگ تحمیلی ایران باهم همکاری می‌کردند. 
 
وی با اشاره به مقاومت های رزمندگان تاکید کرد: ابتکارها و استعدادها در دوران دفاع مقدس جوشید و جنگ تحمیلی میراث گرانقدر و ارزشمندی است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب امانت پرارزشی است که در آن شهدا و جانبازان زیادی از دست دادیم که همه اینها موجب استقلال کنونی کشور شده است. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی با تحریم صددرصد جهانی روبرو بودیم، اظهار داشت: ما در میدان جنگ ادبیات، روح، محتوا و استراتژی مقاومت را آموختیم و جنگ به ما درس‌های بزرگی یاد داد. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا فاقد استقلال سیاسی است، تصریح کرد: هرچند آمریکا قدرت جهانی بوده، اما در واقع حافظ امنیت و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی و توسط این رژیم غاصب در مذاکرات ژنو محاکمه شد. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه آمریکا متعهد است فضا و محیط را برای حیات رژیم جعلی صهیونیستی حفظ کند، مطرح کرد: ما باید قدرت انهدام رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم کنیم و امروز کشور ما ساختارهایی دارد که می تواند در هر سطحی برای انهدام رژیم جعلی صهیونیستی اقدام کند. 
 
وی با بیان اینکه امنیت انرژی نکته مهمی است اظهار داشت: می دانیم بر 20 درصد انرژی جهان مسلط هستیم که قادریم استراتژی قدرت های بزرگ را مورد آسیب و ویران جدی قرار دهیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصادهای بزرگ دنیا نیازمند استراتژی ژئوپولتیکی ایران هستند، تاکید کرد: ایران اقتصاد کنونی جهان را مدیریت می‌کند و استراتژی آمریکایی بر همین اساس شکل گرفته است. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه امنیت حضور نظامی آمریکا در منطقه، اسلام و انقلاب اسلامی، نفت،  ژئوپولتیک و امنیت بوده که چهار موضوع مناظره ایران با آمریکا است، ادامه داد: امروز شعار نفوذ ما ابعاد واقعی اصلاح کشور را شکل می‌دهد و تا شرق مدیترانه قرار دارد. 
 
وی افزود: تلاش امریکا برای این است که خاورمیانه منطقه استراتژی است و منافع حیاتی دارد که این موازنه به دست ایران است. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران فضا را برای تنفس آمریکا در منطقه تنگ می‌کند، اظهار داشت: آمریکا در نظم می تواند ادامه حیات دهد که تحت تاثیر نبرد با ما دچار هزینه های زیادی شد و با بحران اقتصادی مواجه گشت.
 
سردار سلامی تاکید کرد: ایران به درجه‌ای از قدرت رسیده که حل معادلات سیاسی بدون دخالت آن امکان ندارد و ما تمام ارکان استراتژی آمریکا را تحت قدرت خودمان داریم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: از سال 82 تا 92 در مسائل هسته ای همه آرزوی آمریکایی ها را در کاهش غنی سازی برآورده نکردیم و دیپلماتیک چند درصد غنی سازی ما در توافقنامه ژنو منجر شد که آنها ابراز پیروزی کنند. 
 
سردار سلامی ابراز داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، هیچ‌گاه برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش نخواهیم کرد. 
 
وی اضافه کرد: ساختار و پیش فرض های آمریکا به گونه‌ای است که واقعیت مصنوعی را در اذهان می سازد و آنقدر دروغ می گوید تا بقیه باور کنند. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه موضع آمریکایی‌ها پس از شهادت شهید شهریاری متفاوت شد، اظهار داشت: غنی سازی 20 درصد اورانیوم، فرستادن ماهواره‌های پیشرفته به فضا، دستیابی به انرژی هسته‌ای، دستیابی به سلول‌های بنیادی و ساخت پهپادها و پالایشگاه‌‌های مدرن از پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان بوده که در گذشته برای ما آرزویی بزرگ بود که امروزه شاهد تحقق همه این واقعیت‌ها هستیم که مبنی بر اراده ، اعتماد به نفس و به گفته رهبر معظم انقلاب که ما می توانیم، به همه اینها دست یافته‌ایم. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه همه پیشرفت های خود را مدیون رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم، تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه ای توانستند ما را از بحران‌ها بدون اینکه آسیبی ببینیم، نجات دهند و ما را در مقابل قدرت‌های جهانی مدیریت کرده تا در عین درگیری‌هایی که داشتیم پیشرفت کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه مقاومت ما استراتژی‌های آمریکایی‌ها را تغییر داد، تصریح کرد: ما قابل توقف و بازداشتن نیستیم و راه تعالی را ادامه می‌دهیم و امروزه از هر زمانی قدرتمندتریم، چرا که برمبنای نبرد در یک مقیاس جهانی ایستادگی کردیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از کلمات نابجا درباره توافقنامه هسته‌ای استفاده کرد، اظهار داشت: تحریم استراتژی دشمن است که توقف آن موفقیت محسوب می‌شود و نباید اسیر واژه هایی که هویت و اعتبار ملی ما را متزلزل می‌کند، شویم. 
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه در گامهای اولیه توافقنامه هسته ای حداکثر اعتمادسازی را داشته ایم، تصریح کرد: اگر دشمن براساس این توافق تحریم ها را کاهش داد، متعهد هستیم در غیر این صورت به وضعیت اولیه باز می‌گردیم. 
 
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: توافقنامه هسته‌ای مسیری است که آغاز شده و صحبت از پیروزی یا شکست در این مسئله مطرح نیست و نگاه ما باید به نتیجه پایانی که لغو همین تحریم‌هاست، باشد. 
 
سردار سلامی ادامه داد: برای ما استراتژی برد-برد مهم نیست و نکته مهم تحقق اهداف است که مبنی بر حق غنی سازی،چرخه سوخت براساس نیاز در درون کشور می باشد. 
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش نمی‌کند جهان را با چالش مواجه کند که این جزء اعتبار کشور ماست و ما زمانی از ابزارهای نظامی استفاده می‌‌کنیم که فرآیندهای دیپلماتیک نتیجه ندهد و مورد تهدیدهای شدید دشمن قرار بگیریم که البته سعی ما بر استفاده از روزنه‌های سیاسی در حل مسئله است. 
باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : برنامه هسته ای
نشانههای نگرانکننده
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:22 عصر

بازخوانی هشدار مقام معظم رهبری در حرم رضوی؛

نشانه‌های نگران‌کننده در اظهارات جان کری/ رهبر فرزانه انقلاب 631 روز پیش نسبت به مواضع غربی‌ها روشنگری کرده بودند 

اکنون باری دیگر معنای عملی هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مشخص شده و با توجه به نمایان شدن اهداف واقعی طرف غربی و آمریکا از مذاکره با ایران برای حل پرونده هسته‌ای ایران، باید دید پاسخ مردان سیاست خارجی ایران به این تغییر صریح مواضع چه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا، سه شنبه با حضور در جلسه استماع مجلس نمایندگان سنا این کشور توضیحاتی را پیرامون توافق موقت هسته‌ای اخیر میان ایران و 1+5 ارائه کرد.

با توجه به واکنش‌های مقامات دیپلماتیک و حتی غیر دیپلماتیک آمریکا و نیز برخی دیگر از کشورهای 1+5 به این توافقنامه، انتظار آن می‌رفت که جان کری در این جلسه نیز به تکرار مواضع این جریان آمریکایی-صهیونیستی مبنی بر سیاه‌نمایی وضعیت ایران در توافقنامه پرداخته و تاکید کند که نه تنها ایران دستاوردی در این مذاکرات نداشته، بلکه پیروز حقیقی این مذاکرات نیز مردان سیاست خارجی آمریکا هستند.



اما سخنانی که از قول وی بر خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت، باعث تعجب و حیرت کار‌شناسان و تحلیلگران امور بین‌الملل شد.  
 
وی در جمع نمایندگان مردم آمریکا ادعا کرده است "در صورتی که ایران به حمایت خود از نظام سوریه و حزب‌الله ادامه دهد، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابند."



کری به شکل معناداری تاکید کرده "آمریکا با توافق هسته‌ای اولیه با ایران به امنیت بیشتری دست پیدا کرده است." 
  
هر چند هنوز مدت زمان زیادی از این اظهارات تامل‌برانگیز کری در مورد پرونده هسته‌ای ایران نمی‌گذرد و تاکنون هیچ مقام رسمی کشورمان واکنشی  به این اظهارات نشان نداده است.
 

اما در این میان نکته بسیار قابل تامل، بیانات بسیار دقیق مقام معظم رهبری از این راهبرد سیاست خارجی آمریکایی‌ها در قبال پرونده هسته‌ای کشورمان است.

ایشان 631 روز پیش و طی سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال 1391 در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران و دشمنی غرب با ما در این حوزه فرموده بودند "من این نکته را عرض بکنم؛ بهانه‌ دشمنى در اوقات مختلف متفاوت است، از وقتى مسئله‌ هسته‌اى مطرح شده است، بهانه‌ دشمنى‌ها مسئله‌ى هسته‌اى است. البته می‌دانند و اعتراف هم می‌کنند که ایران دنبال سلاح هسته‌اى نیست. واقع قضیه هم همین است. ما به دلائل خودمان، به‌هیچ‌وجه دنبال سلاح هسته‌اى نیستیم؛ نه تولید کردیم و نه تولید خواهیم کرد؛ این را می‌دانند، اما یک بهانه است."



مقام معظم رهبری به طور دقیق تاکید کردند "یک روز این مسئله بهانه است، یک روز حقوق بشر بهانه است، یک روز فلان مسئله‌ى داخلى بهانه است؛ اما همه‌ى اینها بهانه است."
 
بیانات دقیق ایشان در حالی ایراد شدند که در آن زمان نه تنها کشورهای غربی ادعایی مبنی بر داشتن اراده سیاسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران نداشتند، بلکه تاکید بر حفظ روند افزایش تحریم‌ها در تمام سطوح نیز در دستور کار آنان قابل مشاهده بود. 

اکنون که بیش از 20 ماه از هشدار رهبر فرزانه انقلاب نسبت به سنگ اندازی‌های غربی‌ها در حل مساله هسته‌ای ایران می‌گذرد اهداف واقعی طرف غربی در این پرونده بیش از پیش درک می‌شود و به راحتی می‌توان معنای عینی آن هشدار‌ها را درک کرد.  
 
علی رغم باور اکثر کار‌شناسان سیاست خارجی بر جدا بودن مسئله هسته‌ای ایران از بحران‌های منطقه خاورمیانه و از جمله  بحران سوریه، مقامات آمریکا و در راس آنان وزیر امور خارجه این کشور به طور آشکارا می‌گویند که رفع تحریم‌های ایران (تحریم‌های ظالمانه‌ای که به بهانه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران وضع شده بود) در گرو توقف پشتیبانی‌های این کشور از سوریه و حزب الله است!  
منبع: باشگاه خبرنگاران



تحریمها تشدید میشود
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:11 عصر

واشنگتن: ایران پس از 6 ماه گرفتار مخمصه عمیق‌تری می‌شود

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که ایران پس از 6 ماه که توافق موقت فعلی به اتمام می‌رسد، در مخمصه عمیق‌تری گرفتار می‌شود.

خبرگزاری فارس: واشنگتن: ایران پس از 6 ماه گرفتار مخمصه عمیق‌تری می‌شود/ تحریم‌ها تشدید می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت که ایران پس از گذشت 6 ماه که توافق موقت فعلی بین این کشور و اعضای 1+5 به پایان می‌رسد، گرفتار مخمصه عمیق‌تری می‌شود.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «من به عنوان مقام اصلی مسئول طراحی و اجرای برنامه تحریم‌هایمان، مطمئن هستم که فشار تحریم‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت.»

وی افزود: «ایران، ظرف شش ماه آینده، نسبت به الان، حتی گرفتار مخمصه عمیق تری خواهد شد.»

این مقام آمریکایی امتیازهای داده شده به ایران در توافق هسته‌ای ژنو را از لحاظ اقتصادی کم اهمیت دانست.

کوهن گفت: «بیشترین تخفیف در تحریم‌ها این بوده که به ایران اجازه دسترسی به 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای خودش که در حال حاضر در خارج از ایران است داده شده است. علاوه بر این، تحریم‌های آمریکا در بخش صادرات پتروشیمی ایران و صنایع خودروسازی هم به طور موقت تعلیق خواهند شد.»

معاون وزیر خزانه داری آمریکا تصریح کرد: «برآورد ما این است که این تجارت هم می‌تواند برای ایران ظرف 6 ماه آینده 1.5 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند ـ آن هم در صورتی که ایران بتواند برای اتومبیل‌ها و محصولات پتروشیمی اش، مشتری پیدا کند.»

وی این فرایند را فرایندی «دشوار» توصیف کرد و ادعا کرد بخش اتومبیل سازی ایران مشکلات درازمدتی دارد و وارد کنندگان محصولات پتروشیمی هم قراردادهای طولانی مدت را ترجیح می‌دهند که با توجه به مدت 6 ماهه توافق ژنو انجام مبادلات اقتصادی در این حوزه‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام آمریکایی در ادامه به رفع تحریم‌های طلا هم اشاره کرد: «این طرح مشترک، تحریم‌های مربوط به توانایی ایران برای خرید و فروش طلا را هم تعلیق می‌کند. اما چون نگه داشتن موانع باعث می شود ایران نتواند از ارزهای خارجی یا ارز خودش برای خرید طلا استفاده کند، این قرارداد هم دارای ارزش محدودی است.»

کوهن در بخش دیگری از اظهارات ضدایرانی اش گفت: «در صورتی که ایران به تعهداتش در این طرح مشترک عمل کند، طی 6 ماه آینده ـ عمدتا از طریق دسترسی به پول خود ـ 6 تا 7 میلیارد دلار تخفیف خواهد گرفت. 1 دلار از این پول از پول مالیات دهندگان آمریکا نیست.»

معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «کل میزان تخفیف در تحریم‌ها تنها بخش کوچکی از 80 میلیارد دلاری است که ایران از اوایل سال 2012، به خاطر تحریم‌های نفتی آمریکا و اتحادیه اروپا از دست داده است.»

این مقام مسئول تحریم‌ها به حفظ معماری تحریم‌ها و ضررهای بیشتری که به اقتصاد ایران وارد می‌آید اشاره کرد و گفت که نظارت‌ها برای اعمال تحریم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

کوهن گفت: «برای حفظ فشار بر اقتصاد ایران، ما همچنان بانک‌ها را با یک انتخاب خطیر مواجه می‌کنیم: آنها یا می‌توانند با بانک‌ها و واحدهای تجاری ایرانی که مشخص شده‌اند، تجارت کنند و یا با آمریکا ـ مبادله بازرگانی با هر دوی اینها امکان پذیر نیست.»

وی در پایان سخنانش تأکید کرد که واشنگتن به دنبال اطمینان از این خواهد بود که ایران قادر به صادر کردن یک بشکه نفت بیشتر از میزان فعلی نخواهد بود.

منبع: فارس نیوز



کلمات کلیدی : تحریم ایران
پیامد اظهار نظر وزیر
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 2:0 عصر

پیامدههای اظهار نظر غیرکارشناسانه اقای وزیر امور خارجه. اگر همینطور ایران را جلوی دیگران ضعیف نشان دهید بیشتر از اینها خواهیم شنید و دید!!! 8سال با دست خالی در مقابل همه استکبار جهانی ایستادیم و واندادیم، حالا که پیشرفت های نظامی ایران جهانیان را خیره کرده حرف های بعضی از دیپلمات ها جای بحث و تأمل دارد!!!
نقض صریح پیمان ژنو توسط کاخ سفید با طعم تهدید نظامی ایران؛
کری: نقض توافقنامه ژنو از سوی ایران واکنش نظامی آمریکا را در پی دارد/ در صورت ادامه حمایت ایران از حزب‌الله و سوریه، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد

 

گروه بین‌الملل - رجانیوز: هر روز که از زمان اعلام رسمی توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 می‌گذرد، مواضع خصمانه دولتمردان ایالات متحده علیه کشورمان، شدت بیشتری به خود می‌گیرد و رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور برای اطمینان بخشی به سران رژیم صهیونیستی، حملات لفظی تندی را علیه ایران به کار می‌گیرند.

به گزارش رجانیوز، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه  در مجلس نمایندگان این کشور درباره توافقنامه هسته‌ای با ایران به ارائه توضیح پرداخت و در این جلسه گفت:«رئیس جمهور اوباما و من همانند اعضای این کمیته کاملا شفاف و واضح بودیم: ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد. این نکته محوری سیاست خارجی رئیس جمهور است. ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد و این دستور کار در اولویت برنامه امنیت ملی آمریکا قرار دارد.» 

وزیر خارجه آمریکا افزود اگر ایران هر بخشی از این توافقنامه را نقض کند، همه پیشرفت ها متوقف می شود و آمریکا می تواند به صورت نظامی پاسخ دهد. 
 
کری همچنین انتقادات وارد شده در منطقه خاورمیانه نسبت به توافقنامه را رد کرد و افزود عربستان سعودی و امارات بیانیه هایی از این توافق حمایت کرده اند و تنها اسرائیل اختلافاتی «تاکتیکی» در رویکرد به مذاکرات دارد. 
 
وی همچنین اعلام کرد ایران تنها به  7 میلیارد دلار از دارایی های خود دست پیدا می کند که رقم قابل توجهی در مقایسه با اقتصاد تریلیون دلاری ایران نیست. جان کری در واکنش به اظهار نظر برخی نمایندگان گفت: من اینجا نشته ام و می گویم ما شک و تردید داریم، و آنها باید اثبات کنند. اما هیچ نفعی در تردید وجود ندارد.
 
اد رویس، نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا و رئیس کمیته نمایندگان مجلس نمایندگان، نیز پذیرش دی‌فاکتوی "حق ایران برای غنی‌سازی" را در صورت دستیابی به توافق، را مورد انتقاد قرار داد. وی اعلام کرد: "از نقطه‌نظر ما ایران به این تکنولوژی برای دستیابی به الکتریسیته نیازی ندارد. اگر آنها این تکنولوژی را داشت باشند این دقیقا همان چیزی است که برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بدان نیاز دارند."
 
کری اعلام کرد تداوم تحریم‌های کنونی می‌تواند منجر به جنگ غرب با ایران شوند. "اگر می‌خواهید کشوری را به جنگ ببرید، بهتر است که تمام راه‌های مذاکرات صلح‌‌آمیز را قبلا امتحان کرده باشید. هیچ چیز ساده‌ای درباره آنچه که انجام می‌دهیم وجود ندارد." وزیر خارجه آمریکا ادامه داد آنها می دانند که اگر موفق نشوند، تحریم ها تشدید خواهد شد. 
 
کری در ادامه افزود:‌ "ممکن است اشتباه باشد، ممکن است محاسبات نادرستی انجام بدهیم اما این محاسبات اشتباه از ساده‌لوحی نشأت نخواهند گرفت. اگر ما تنها مذاکره می‌کردیم و به آنها فشار بیشتری وارد می‌کردیم، فرآیندی طولانی را باید شاهد می‌بودیم. این باعث می‌شد که آنها بیشتر خواهان بمب شوند، در این حالت شما در موقعیتی قرار می‌گرفتید که در آن شما مذاکره را بدست می‌آوردید اما آنها به بمب هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شوند."
 
وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد در صورتی که ایران به حمایت خود از نظام سوریه و حزب الله ادامه دهد، تحریم ها کاهش نمی یابند. جان کری گفت: آمریکا با توافق هسته ای اولیه یا ایران به امنیت بیشتری دست پیدا کرده است.
 
کری با بیان اینکه در حال حاضر فرصتی برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه هسته‌ای به وجود آمده، گفت: اکنون دو گزینه پیش روی داریم، یکی گرینه دیپلماتیک  و گرینه دوم ادامه تخاصم است که این گزینه پیامدهای نیز به دنبال دارد. وی تأکید کرد که اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، کنگره می‌تواند در عرض یک هفته تحریم‌های جدیدی وضع کند.
 
کری تصریح کرد که آمریکا همچنان به اجرای دقیق و قاطعانه تحریم‌ها ادامه می‌دهد. وی به همه شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی هشدار داد که هرگونه اقدامی در راستای نقض تحریم‌ها می‌تواند برای آن‌ها تبعات داشته باشد. وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن همچنان با توجه به تاریخچه «فریبکاری» ایرانی‌ها، به آن‌ها بی‌اعتماد است، گفت: در این قرارداد آمده است که «تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار نگیرد، هیچ‌چیز مورد توافق نخواهد بود.»
 
وی همچنین گفت: در این توافق آمده است که همه‌چیز بر اساس «تعاریف متقابل است، اگر ما با آن موافقت نکنیم»، این اتفاق نمی‌افتد.
 
این اظهارات توهین آمیز و جنگ طلبانه وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مشخص کرد که واشنگتن به هیچ عنوان به دنبال دستیابی یک توافق دوجانبه با ایران نیست و در این زمینه همچنان بر طبل جنگ و جمله معروف "همه گزینه ها روی میز است" می‌کوبد.
 
البته این نخستین باری نیست که مسئولان کاخ سفید دست به لفاظی‌های بی حاصل علیه کشورمان می‌زنند؛ در حالی که مسئولان ایالات متحده بارها بر قدرت نظامی ایران و اینکه آمریکا نمی‌تواند دست به حمله نظامی علیه کشورمان بزند، تاکید کرده‌اند. همچنین ماجرای جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان جنگ نیابتی میان ایران و آمریکا نام برده می‌شد، نشان داد که نیروی پشتیبانی ایران برای تقابل با ارتش صهیونیستی و آمریکایی کافیست و اگر کار به درگیری مستقیم برسد، قطعا ماجرا بگونه دیگری خواهد بود.
 
این اظهارات جان کری و تهدید رسمی ایران به حمله نظامی و همچنین نقض صریح و آشکار پیمان ژنو در زمینه کاهش تحریم‌ها، قطعا باید با پاسخ صریح و محکم مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان و شخص رئیس‌جمهور روبرو شود تا مقامات واشنگتن خیال نکنند که می‌توانند با بازی رسانه‌ای، کشورمان را تحت فشار قرار بدهند.
 
گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب نیز در برهه‌های مختلف از جمله 12 آبان ماه سال جاری با اشاره به این مساله مهم، فرموده بودند: «مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى است؛ نه، قضیّه‌ى هسته‌اى بهانه است؛ قبل از اینکه مسئله‌ى هسته‌اى مطرح باشد، همین دشمنى‌ها، همین مخالفت‌ها از اوّل انقلاب بود؛ اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آن‌ها می‌خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش می‌کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت می‌کنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که این‌ها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد... مسئله مسئله‌ى دیگرى است؛ [مسئله این است که‌] ملّت ایران به خواسته‌هاى آمریکا نه گفت، ملّت ایران گفت آمریکا علیه ما هیچ غلطى نمی‌تواند بکند. این‌ها با موجودیّت جمهورى اسلامى مخالفند، با نفوذ و اقتدار جمهورى اسلامى مخالفند.»
رجانیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
عطش صهیونیست ها 1
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:25 عصر

عطش عاجزانه تل‌آویو برای نزدیک‌شدن دیپلماتیک به ایران

عطش مقامات وبنگاه های دیپلماسی عمومی صهیونیست،از روی عجز و برای دوری از یک جنگ واقعی است، بنابراین اشتباه است که مقامات در ایران به اشتباه؛ فکر کنند در صورت جنگ، ایران یک روزه نابود می شود، اینجا جایی نیست که ما بترسیم.
گروه سیاسی مشرق - همزمان با استقرار دولت جدید، کانال های دیپلماتیک ایران و آمریکا به هم نزدیک می شدند و نهایتاً رؤسای جمهور دو کشور در «نیویورک»، یک مکالمه تلفنی دوطرفه و بی سابقه برقرار کردند؛ به نظر می رسد که مقامات رژیم صهیونیستی نیز به انعقاد چنین دیپلماسی با «جمهوری اسلامی» متمایل تر شده اند. گویا آنها عطش کم سابقه ای برای ایجاد یک دیالوگ دیپلماتیک با ایران، از خود به نمایش گذاشته اند.

هر چند که ممکن است هیچ مدیریت پالسی از طرف دیپلمات های دولتی در کار نبوده باشد، امّا صهیونیست ها بوضوح چندین اقدام مقامات ایرانی را بعنوان یک "مدیریت پالس" برداشت کردند[1]. آنها فکر می کردند که جمله دکتر «حسن روحانی» در «سازمان ملل» که طیّ آن، بصورت تلویحی و در لفّافه، اسرائیل یک کشور عضو منطقه نامیده شد[2] و تبریک سال نوی یهودی از طریق «حساب کاربری توئیتر» منتسب به «روحانی» و «جواد ظریف» به یهودیان جهان[3] و حتّی اظهارات دوپهلوی دکتر «روحانی» و «ظریف» درباره "هولوکاست"[4]؛ نوعی پالس از سمت دولت جدید ایران بوده است.

صهیونیست ها چنین اقداماتی را به مثابه یک پالس مسامحه کارانه تعریف کردند و آن را پیش شرط برقراری دیپلماسی نوین ایران- آمریکا معرّفی کردند، این موضوع امّا مهم است. شاید صهیونیست ها در حال مرور خاطرات "ماجرای مک فارلین" هستند، جایی که گفته می شود؛ یک افسر اطّلاعاتی این رژیم همراه تیم «مک فارلین» در مذاکرات حضور داشت.

اخیراً، «روزنامه صهیونیستی جورزالم پُست» از تمایل «شیمون پرز» - رئیس رژیم صهیونیستی- برای دیدار با «رئیس جمهوری اسلامی ایران» خبر داده و نوشت: ««شیمون پرز»، در حاشیه «کنفرانس گلوبز بیزینس» مدّعی شد که اسرائیل دستیابی به یک راه حلّ دیپلماتیک برای تهدید ایران را ترجیح می دهد. وی اعلام کرد که مشکلی برای دیدار با «روحانی» ندارد. پرز در پاسخ به «ریچارد کوئست» (مجری CNN News ) گفت: "چرا که نه ... اسرائیل و ایران دشمنان یکدیگر نیستند[!!] ما ترجیح می دهیم قبل از اینکه گلوله ای شلیک شود، فشارهای اقتصادی و سیاسی بر این کشور افزایش یابد. ما عجله ای برای شروع تیراندازی نداریم". وی با اذعان به اینکه مباحثی با آمریکا درباره مدیریت برنامه هسته ای ایران وجود دارد، اظهار داشت که اساساً روابط [با آمریکا] همانگونه که بودند و باید باشند؛ هستند»[5].

همچنین «خبرگزاری دویچه وله»، خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» مدّعی شده است که، طیّ گفتگوهای ایران با «5+1» در مرحله "توافقی نهایی"؛ نماینده ای نیز از رژیم صهیونیستی حضور خواهد داشت. وی مدّعی شده بود که «تل آویو» و «واشینگتن»، در اینباره متّفقند[6]؛ ادّعایی که «وزیر خارجه ایران» بلافاصله آن را تکذیب نمود[7].

جالب اینکه پیشتر، یک رسانه معروف صهیونیستی درباره ارسال نامه داستانیِ «نتانیاهو» به «روحانی» دست به خبرسازی زده بود، «پایگاه مجازی روزنامه هاآرتص» در خبری با تیتر: "جناب آقای روحانی برای دیدار با من به اسرائیل بیایید، نتانیاهو امضاء کرد"، نوشت: «جناب آقای روحانی، من از جلسه با «وزیر خارجه آمریکا»، «جان کری» آمدم، که در طول آن در مورد موضع اسرائیل درباره گفتگوهای اخیر «5+1» در «ژنو» بحث کردیم؛ و من احساس می کنم، بجای این همه گپ های کوتاهِ (Chit Chat) غیرمستقیم، زمان آن است که شما و من، رو در رو صحبت کنیم ... اسرائیلی ها و یهودی ها در سراسر جهان، بواسطه سخنرانی اخیر شما در «سازمان ملل»، دلگرم و آرام شدند؛ بویژه بواسطه حمایت شما از "گفتگو در برابر نزاع و اعتدال در برابر افراط گرایی". ما این را نشانه ای خوب گرفتیم و بسیار امیدواریم که کلمات شما صادقانه باشد»[8].

خبری که رسانه های داخلی از جمله «خبرگزاری ایسنا»[9] - به نقل از «سایت جام نیوز»- و «روزنامه جمهوری اسلامی» [10] و به تبع آنها، تعداد بالایی از رسانه های مجازی داخلی، آن را به اشتباه یک نامه واقعی پنداشتند و مدّعی شدند که این نامه از طرف «نتانیاهو» توسّط یک خاخام صهیونیستی تهیّه و منتشر شده است. خبرسازی که البتّه، هیچگاه توسّط منابع رسمی شفاف سازی حول آن صورت نگرفت؛ ولی می شد فرض کرد که این اقدام رسانه ای برای فرستادن پالس از سوی این رژیم به ایران بوده است.

علاوه بر عطش مقامات رسمی رژیم صهیونیستی برای ایجاد رابطه با ایران، تلاش های پردامنه ای نیز در عرصه دیپلماسی رسانه ای و عمومی شکل گرفته است. بحث دقیقاً از ایجاد یک کمپین برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی است که از سال 2012 م.، نطفه آن در اراضی اشغالی بسته شد: "کمپین دوستی اسرائیل- ایران" (Israel Loves Iran)! این کمپین اجتماعی توسّط یک صهیونیست ساکن در اراضی اشغالی شکل گرفت.

این طرح شامل چند زیرپروژه کوچکتر می شد: برای صلح دوست من شو، ایرانی ها در تل آویو، جنگ را متوقّف کنید، آماده مردن در جنگ شما نیستیم، قهوه با شما و ... . طرح از طریق فرستادن طرح های گرافیکی به صفحات فیسبوکی، برگزاری سمینارها، ساخت کلیپ های تصویری و تهیّه گزارش های رسانه ای در معتبرترین رسانه های غالب جهانی؛ پیگیری می شد. 

هدفگذاری در وهله اوّل این بود که بین مردم ایران با شهروندان غاصب، نظامی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی از طریق ساخت روابط عاطفی و شبه جنسی؛ ارتباط عاطفی برقرار شود. در ابتدا قرار بود، این گزاره منطقی جلوه کند که مردم ایران با صهیونیست های ساکن اراضی اشغالی، هیچ جنگی ندارند و اختلافات سیاسی، مربوط به دولت ها و قابل حلّ است.

طرح از جاذبه های فطری و غریزی مخاطبین بطور گسترده ای استفاده می برد، بطوریکه در اکثر پوسترهای مربوط به "پروژه قهوه با شما"، عکسی از یک مرد ایرانی در برابر عکسی از یک دختر صهیونیست در حال خوردن قهوه به نمایش در می آمد. همچنین، در "پروژه آماده مردن در جنگ شما نیستیم"، نیز همین رویّه از طریق نمایش عکس هایی از دوستی دختران ایرانی با پسران صهیونیست یا بالعکس پیگیری می شد. مضاف بر اینکه، در برخی از پوسترها از تصویر کودکانِ اسرائیلی با چهره های "فوتوژنیک" برای برانگیختن احساسات مخاطبین ایرانی استفاده می شد. طیّ "پروژه ایرانی ها در تل آویو"، برای مدّت سه هفته، هفتاد اتوبوس شهری، 12 پوستر بزرگ گرافیکی از پیام های مشابه کمپین را حمل کردند؛ هزینه های این نمایش را چه کسی داده بود؟

توضیح گرافیکی مقصد نهایی طرح/ اختلاط زن و مرد بخوبی در اهداف اوّلیه نمایان است




نمایی از پروژه ایرانی ها در تل آویو



نمایی از پروژه کارخانه صلح



نمایی از استفاده از کودکان برای تأثیرگذاری بر فطرت مخاطب



نمایی از بهره برداری از غرایز مخاطب بمنظور تأثیرگذاری بیشتر/ مشرق از بارگذاری تصاویر مستهجن خودداری کرده است

ادامه دارد...



کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ