سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
انفجار در مسیر کاروان
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 9:40 عصر

انفجار در مسیر کاروان نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان/هلاکت یک افسر صهیونیست+تصویر

شبکه الاخباریه سوریه از وقوع انفجار در بین تجهیزات نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه الاخباریه سوریه لحظاتی پیش از وقوع انفجار در بین تجهیزات نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان خبر داد.


براساس گزارش پایگاه خبری رویترنت این انفجار در مسیر کاروان نظامی اسرائیل در منطقه مجدل شمس به وقوع پیوسته است.

تاکنون چهار سرباز اسرائیلی در جریان این انفجار زخمی شده است.نظامیان زخمی شده اسرائیلی در جولان از یگان چترباز ارتش آن بوده اند . 

درهمین حال شبکه المیادین از شنیده شدن صدای تیراندازی از نزدیکی محل انفجار در منطقه مجدل شمس خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : مرگ بر رژیم صهیونیستی
وضعیت اضطراری
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 4:25 عصر
سنگ اندازی در مسیر توافق جامع هسته‌ای/

تمدید وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران/ ادعای اوباما: ایران "تهدیدی غیرمتعارف و جدی" است

رییس جمهوری آمریکا بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران اثبات کرد و همچنین با سنگ اندازی در مسیر توافق جامع هسته‌ای، در نامه ای به کنگره این کشور خبر داد که با تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران، قانونی را که 19 سال پیش در این زمینه وضع شده بود را برای یک سال دیگر اجرایی نگه می‎دارد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در ماه مارس 1995 وضع شد و طبق مفاد آن بعد از یک سال خود به خود منقضی می شود مگر اینکه 90 روز پیش از تاریخ انقضای یکساله رییس جمهوری آمریکا در نامه ای به کنگره از تمدید آن خبر بدهد.

قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران در 19 سال گذشته به طور متناوب تمدید شده است اما این اولین تمدید آن بعد از حصول توافق موقت هسته ای در ژنو است.

رییس جمهوری آمریکا در این نامه مدعی شده است: "اگر چه این اولین بار در یک دهه گذشته است که "توافق ژنو عقب نشینی در بخش های کلیدی برنامه هسته ای ایران را ممکن کرده است"، از آنجا که برخی اقدامات و سیاست های ایران با منافع آمریکا در منطقه مخالف است و برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا تهدیدی غیر متعارف و جدی است، وضعیت اضطراری در قبال ایران و تحریم های جامع علیه این کشور ادامه خواهد یافت."

"قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی" در سال 1977 به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید و براساس آن، به رئیس جمهوری اجازه داده شده است تا با اعلام وضعیت اضطراری ملی در واکنش به "تهدید غیرمتعارف و فوق العاده نسبت به امنیت ایالات متحده از سوی منبع خارجی" روابط تجاری آمریکا با آن منبع را "تنظیم کند."

فرمان وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون صادر شد.

"منبع تهدید" مورد اشاره در این قانون می‌تواند کلا در خارج از خاک ایالات متحده واقع یا بخشی از آن داخلی و بخشی دیگر خارجی واقع شده باشد. اجازه "تنظیم" روابط تجاری از جمله شامل توقف معاملات، مسدود کردن دارایی‌ها و در صورت حمله نظامی به خاک آمریکا، ضبط اموال طرف مقابل است.
باشگاه خبرنگاران


کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
بهانه براندازی در ایران و سوریه
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:54 عصر
نویسنده و فعال رسانه‌ای آمریکایی در گفت‌و‌گو با مشرق:

حقوق بشر بهانه‌ای برای براندازی در ایران و سوریه است/ آمریکا باید عربستان را بمباران کند

"دیوید سوانسون" که سابقه کار رسانه‌ای برای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را دارد معتقد است که استفاده کشورش از بهانه‌های حقوق بشری در ایران و سوریه با هدف براندازی حکومت در این کشورهاست در صورتی که در بحرین شاهد اقدامی از سوی مقامات کاخ سفید نیستیم.
گروه بین الملل مشرق-  در ماه مارس همزمان با چراغ سبز آمریکا و سفر رابرت گیتس وزیر دفاع این کشور به ریاض، هزار نیروی نظامی عربستانی و پس از چند روز هم پانصد نیروی اماراتی راهی بحرین شدند. یک روز بعد، برخورد خشن و خونینی با مردم معترض صورت گرفت که 10 کشته و صدها زخمی بجا گذاشت.

"دیوید سوانسون" مسئول رسانه‌ای "دنیس کوچینیچ" نامزد دموکرات‌ها در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است. سوانسون همچنین فعال و نویسنده آمریکایی و یکی از افراد اصلی جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکاست. وی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل مشرق در این خصوص در خصوص شرایط بحرین می‌گوید:   

 

مصاحبه

چند روز دیگر سالگرد ورود ارتش عربستان به خاک بحرین است. آنچه در بحرین جریان دارد تظاهرات مسالمت‌آمیزی است که توسط حکومت سرکوب می‌شود اما آیا مردم و دولت آمریکا از واقعیت‌های بحرین مطلع هستند؟

 

من تا کنون نتوانسته‌ام حتی یک نظرسنجی از شهروندان آمریکایی درباره بحرین در رسانه‌های آمریکا پیدا کنم. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم. تا کنون چیزی پیدا نکرده‌ام و مسلماً اگر هم نظرسنجی انجام شده باشد، بسیار انگشت‌شمار است بنابراین نمی‌توانم با قاطعیت بگویم که نظر مردم آمریکا درباره بحرین چیست اما می‌توانم بگویم که در رسانه‌های آمریکایی پوشش خبری از وضعیت بحرین بسیار بسیار کم است.

 

اما همان پوشش اندکی که وجود دارد در صفحات آخر روزنامه‌ها و در پستوی خبرگزاری‌ها نوشته شده است اما هیچ‌کدام تا جایی که من می‌دانم در صفحه اول روزنامه‌ها نیستند، هیچ‌کدام در رسانه‌های مهمی مثل تلویزیون پخش نمی‌شود. تجربه من از گفت‌وگو با مردم کوچه و خیابان در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آنها اگر هم بدانند بحرین کجاست، نمی‌دانند در این کشور چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

 

وضعیت در دولت آمریکا بسیار متفاوت است. دست‌کم وزارت خارجه می‌داند که در بحرین چه خبر است. به ویژه آنجا که پایگاه نظامی آمریکا هست، مسلماً مقامات این کشور می‌دانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است اما مردم آمریکا نمی‌دانند. و تا زمانی که مردم آمریکا مطلع نشوند، تا زمانی که اخبار بحرین هر روز در تلویزیون پخش نشود و مردم مجاب نشوند که موضع‌گیری کنند، فعالان آمریکایی هم نمی‌توانند آموزش‌های لازم را بدهند و سؤالات مهم در این‌باره بپرسند و به مردم بیاموزند چگونه بدرستی به این سؤالات پاسخ دهند.

 

رسانه‌های دولتی در آمریکا اگرچه رسانه‌های آزاد نامیده می‌شوند، اما کاملاً مطیع دولت هستند. تا زمانی هم که این رسانه‌ها در آمریکا فعالیت می‌کنند، برای ما فعالان دشوار است که مردم را درباره موضوعی بیدار کنیم که درباره آن هیچ چیز نمی‌دانند.

 

رسانه‌های جمعی غربی دفاتر زیادی در همه جای دنیا دارند، اما چرا هیچ اخباری از بحرین مخابره نمی‌کنند؟ اگر در آمریکا گربه‌ای بالای درخت گیر کند و یا خرسی به مدرسه ای در چین حمله کند بلافاصله خبرگزاری‌های مختلف غربی همه دنیا را خبردار می‌کنند، اما وقتی مردم هر روز در بحرین شکنجه و کشته می‌شوند، هیچ یک از رسانه‌های جمعی غرب گزارشی در این‌باره تهیه نمی‌کند. چرا چنین سیاستی وجود دارد؟

 

تا آنجا که به سیاست مربوط می‌شود، رسانه‌های آمریکایی تنها آن دسته اخبار سیاسی را پوشش می‌دهند که دولت آمریکا از آنها می‌خواهد. بخشی از اخبار هم از تضاد بین دو حزب داخلی آمریکا ساخته می‌شود، اما از آنجا که نه دموکرات‌ها بر سر مسئله بحرین از جمهوری‌خواهان انتقاد می‌کنند و نه جمهوری‌خواهان سیاست‌های دموکرات‌ها درباره بحرین را محکوم می‌کنند، هیچ لایحه و قانونی هم مطرح نمی‌شود و بنابراین اخباری هم درباره بحرین در آمریکا منتشر نمی‌شود. به علاوه این‌که پوشش خبری درگیری‌ها در بحرین برای هیچ گروه مستقلی نمی‌تواند درآمد مالی داشته باشد، بنابراین از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

 

مساله حقوق بشر بهانه ای برای برندازی حکومت ایران و سوریه است/ مردم آمریکا کوچکترین اطلاعی از وضیعت بحرین ندارند

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین حضور دارد. آیا این می‌تواند دلیلی برای انکار اخبار بحرین باشد، تا دولت آمریکا بتواند بدون دردسر اهداف نظامی خود را پیش ببرد و هزینه‌های هنگفتی را انجام دهد که در حال حاضر صرف پایگاه نظامی واشینگتن در بحرین می‌شود؟

 

مثل همه سؤالات دیگر شبیه به این، دلیل قانع‌کننده و درستی برای هیچ یک از این سیاست‌های واشینگتن وجود ندارد. دولت آمریکا کشورهای دیگر را بمباران می‌کند، به آن‌ها حمله می‌کند، در کار دولت‌ها دخالت می‌کند و انتخابات‌های کشورها را دستکاری می‌کند، و همه این‌ها را به نام دموکراسی تمام می‌کند. اما دموکراسی در کار نیست، بلکه صرفاً توهمی است که اندکی به دموکراسی شباهت دارد.

 

تا به حال هیچ‌گاه از مردم آمریکا پرسیده نشده که آیا می‌خواهند ناوگان پنجم کشورشان در بحرین حضور داشته باشد یا نه؟ آیا وضعیت حقوق بشر در بحرین برای آن‌ها اهمیتی دارد یا نه؟ هیچ‌گاه چنین سؤالاتی از مردم آمریکا پرسیده نمی‌شود. چون زمانی که مردم در جریان جزئیات بودجه و هزینه‌های دولت قرار می‌گیرند، اکثریت آن‌ها خواستار کاهش بخش عمده بودجه نظامی و به کارگیری آن در بخش‌های مفید می‌شوند. اما متأسفانه ما در حال حاضر هنوز توان آن را نداریم که این سیاست‌ها را به چالش بکشیم.

 

دولت آمریکا فوق‌العاده فاسد است. رئیس‌جمهور و اعضای کنگره را پول‌هایی انتخاب می‌کنند که سازندگان اسلحه، پیمان‌کاران نظامی و کمپانی‌هایی خرج می‌کنند که منافعشان در ادامه جنگ‌طلبی است. هیچ نامزدی نمی‌تواند با تکیه بر پول‌هایی انتخاب شود که گروه‌های حقوق بشر یا حامیان صلح و عدالت در بحرین خرج تبلیغات تلویزیونی برای آن نامزد می‌کنند. بنابراین دولتی در آمریکا سر کار است که ماهیتاً فاسد است و تنها تحت نفوذ کمپانی‌های نفتی، تسلیحاتی و بانک‌ها است. و این دولت تنها در صورتی رویه خود را تغییر می‌دهد که مردم درون آمریکا و کشورهای دیگر مطلع شوند و به پا خیزند و بتوانند فشار زیادی به واشینگتن تحمیل کنند. اما درباره بحرین چنین اتفاقی در حال حاضر نمی‌افتد.

 

 آمریکا به نام دموکراسی و حقوق بشر کشورهایی مثل ایران را تحریم می‌کند و این بهانه را می‌آورد که تهران "ممکن است" بخواهد از برنامه هسته‌ای خود برای اهداف نظامی استفاده کند. حتی مطمئن هم نیستند، فقط می‌گویند ممکن است. در حالی که عربستان و نظام‌های دیگر پادشاهی در خاورمیانه نه به دموکراسی پایبند هستند و نه حقوق بشر، اما آمریکا هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهد. چرا این‌گونه است؟

 

دلیلش این است که انگیزه مقامات رده بالای دولت آمریکا... البته منظورم همه کارمندان دولت، یا شهروندان آمریکایی نیست، اما مقامات بالا و تصمیم‌گیران مثل رئیس‌جمهور، وزیر به اصطلاح دفاع، سناتورها و اعضای کنگره، انگیزه‌شان در واقع حقوق بشر نیست، بلکه براندازی حکومت سوریه است، براندازی حکومت ایران است، حفظ تسلط بر همه دولت‌ها در همه کشورهای روی کره زمین است. بنابراین بارها و بارها درباره حقوق بشر در ایران و سوریه بحث می‌شود، اما وقتی در بحرین، عربستان، مصر، اسرائیل، یا اردن حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود کسی درباره آن صحبت نمی‌کند.

 

بنابراین معلوم می‌شود که اهمیتی به تخطی از حقوق بشر داده نمی‌شود، بلکه تخطی از حقوق بشر دستاویزی است برای توجیه جنگ‌هایی که به دلایل دیگر به راه انداخته می‌شود. مثل روز روشن است که حقوق بشر درون خود آمریکا هم زیر پا گذاشته می‌شود، اما هیچ‌کس از کشورهای دیگر درخواست نمی‌کند که ما را بمباران کند یا به ما حمله کند. هیچ‌کس حتی به چنین موضوعی فکر هم نمی‌کند.

 

مساله حقوق بشر بهانه ای برای برندازی حکومت ایران و سوریه است/ مردم آمریکا کوچکترین اطلاعی از وضیعت بحرین ندارند

آمریکا در بحرین نیروهای دریایی مستقر کرده و می‌گوید این نیروها مسئول کشورهایی مثل ایران، افغانستان، لبنان، قرقیزستان، قزاقستان، و غیره هستند. اما این کشورها چنین چیزی را نخواسته‌اند. چه کسی به آمریکا این حق را می‌دهد که به جای پرداختن به مشکلات داخلی خود، به یک منطقه دیگر دنیا وارد شود و ادعای مسئولیت کشورهای منطقه را داشته باشد؟

 

بی‌شک هیچ نهاد قانونی بین‌المللی چنین حقی را برای آمریکا قائل نیست، حتی فاسدترین نهادهای بین‌المللی هم چنین حقی به آمریکا نمی‌دهند. واشینگتن به زور این حق را به خود می‌دهد و خود این کشورها هم اکثراً چنین چیزی را نمی‌خواهند. اما متأسفانه این سیاست چیزی است که اکثریت مردم آمریکا کم و بیش از آن حمایت می‌کنند. متأسفانه اغلب مردم آمریکا تصور می‌کنند کشورهای دیگر، به ویژه کشورهایی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند، دین دیگری دارند، و دیدگاهشان با دیدگاه مردم آمریکا متفاوت است، غیرمنطقی هستند و بدون هیچ دلیلی جنگ به راه می‌اندازند، و به همین خاطر آمریکا مجبور است نقش پلیس را برای تمام دنیا بازی کند. و باید حواسش به این کشورهای غیر منطقی باشد تا بدون دلیل اقدام شرورانه مرتکب نشوند. یا اگر چنین اقداماتی انجام دادند، موضوع را حل و فصل کند.

 

اما در هیچ یک از این دیدگاه‌ها نقش آمریکا در ایجاد درگیری‌ها، مسلح کردن گروه‌های مجرم، و تأثیر منفی در سیاست‌های این کشورها، و حضور بی‌دلیل ارتش آمریکا در اکثر کشورهای دنیا نشان داده نمی‌شود. در حالی که "دخالت" آمریکا در کشورها معنی ندارد، چون آمریکا از مدت‌ها قبل خودش بخشی از مشکل این کشورها است. اما بخش بزرگی از مردم آمریکا این دروغ‌ها را باور می‌کنند و این مشکل بسیار بزرگی است.

 

اگر ایران روزی اعلام کند که می‌خواهد ناوگان دریایی و ناوبرهای عظیم خود را در دریای کارائیب مستقر کند و مسئولیت آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی را به عهده بگیرد، این دو قاره خواهند گفت: ابداً چنین چیزی را نمی‌خواهیم. دیوانه شده‌اید!؟ برگردید به کشور خودتان. اما آمریکا همین کار را در غرب آسیا انجام می‌دهد و انتظار دارد همه آن را بپذیرند.

 

عربستان چگونه چنین حقی را به خود می‌دهد و ارتشش را وارد بحرین می‌کند؟ منطقی است که رسانه‌های آمریکایی درباره مسائلی که به سود دولت این کشور نیست چیزی نگویند، اما چرا درباره زیر پا گذاشتن حقوق بشر در عربستان و سایر نظام‌های پادشاهی خلیج فارس و دخالت آن‌ها در کشورهای دیگر خبری منتشر نمی‌کنند؟

 

حکومت عربستان هم کاملاً فاسد است و علی‌رغم برخی اختلاف‌نظرها با واشینگتن، در مسائلی مثل سوریه و بحرین و امثال آن با دولت آمریکا همکاری می‌کند. آمریکا مقادیر بسیار بزرگی سلاح را به عربستان می‌فروشد که درآمد هنگفتی برای واشینگتن به دنبال دارد. از سوی دیگر، عربستان هم مقادیر زیادی نفت به آمریکا می‌فروشد و به نیروهای این کشور اجازه می‌دهد درون خاک عربستان و در منطقه فعالیت کنند. و با حمایت از دولت فاسد بحرین که اجازه استقرار ناوگان آمریکا در این کشور را صادر کرده، سیاست‌های واشینگتن را تقویت می‌کند.

 

بنابراین دو کشور مسلماً با یک‌دیگر همدست هستند. نوعی از همدستی که نشان می‌دهد عربستان و آمریکا کاملاً دروغ می‌گویند که اقدامات‌شان در کشورهای دیگر به خاطر دفاع از حقوق بشر است. چرا که اگر آمریکا واقعاً به دنبال حقوق بشر بود، باید عربستان را یکی از اولویت‌های خود در برقراری حقوق بشر می‌دانست و اگر تنها رویکرد واشینگتن... اگرچه که اشتباه، غیرقانونی، غیر اخلاقی، و بحران‌زا است و نتیجه معکوس می‌دهد، اما اگر تنها رویکرد واشینگتن بمباران کشورهایی است که حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، پس اول از همه باید عربستان را بمباران کند.

 

 

مساله حقوق بشر بهانه ای برای برندازی حکومت ایران و سوریه است/ مردم آمریکا کوچکترین اطلاعی از وضیعت بحرین ندارند

مردم بحرین که هیچ‌کس صدای آن‌ها را از رسانه‌های غربی نمی‌شود، چه باید بکنند؟

 

به نظر من بسیاری از مردم بحرین دقیقاً همان کاری را دارند انجام می‌دهند که باید انجام دهند. مردم بحرین باید به دنبال راه‌هایی باشند تا صدای خود را به مردم دیگر دنیا برسانند و باید از مردم غرب بخواهند تا اگر می‌توانند در این جنبش مسالمت‌آمیز شرکت کنند. همچنین باید با جنبش‌های مسالمت‌آمیز در کشورهای دیگر اظهار همبستگی کنند، کشورهایی مثل افغانستان، کره جنوبی، فیلیپین که آمریکا دوباره نیروهایش را وارد آن کرده، استرالیا، گوام و همه کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی مثل ایتالیا که مردمش به شدت مقابل استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور مقاومت می‌کنند. اعضای این جنبش‌ها باید همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشند تا صدای‌شان بلندتر شود و بتوانند کمک رسانه‌هایی مثل شما را جذب کنند.

 

مردم دنیا در مقابل این ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها چه کاری می‌توانند بکنند؟ به‌ویژه مردمی که تمام وقت خود را صرف سرگرمی می‌کنند و هیچ اطلاعی از اخبار وقایع دیگر کشورها ندارند.

 

مردم باید وقت بگذارند و اطلاعات خود را درباره این کشورها افزایش دهند. نه‌تنها برای رفاه، بلکه برای نجات فرزندان خودشان. چرا که خطراتی مثل گسترش سلاح‌های هسته‌ای و جنگ‌افروزی‌ها، و اختلافات بین کشورهایی مثل آمریکا و روسیه و کشورهای دیگر، و تخریب طبیعت در اثر این نظامی‌گری‌ها تهدیدی جدی علیه حیات انسان‌ها و حتی سایر موجودات روی زمین است. بنابراین دیگر نمی‌توان یک فعال داخلی بود و در عین حال به مسائل خارجی اهمیت نداد. بنابراین اگر نقطه‌ای که در آن زندگی می‌کنید برایتان اهمیت دارد، مجبور هستید به تمام کره زمین اهمیت بدهید. و این یعنی اهمیت دادن به این‌که آیا مسائل موجود را از راه مسالمت‌آمیز حل می‌کنیم یا همچنان از راه جنگ برای حل و فصل آن‌ها استفاده می‌کنیم که البته مسلماً وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
95درصد تحریم ها برداشته نمی شود
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:43 عصر
اوباما در مصاحبه با "بلومبرگ ویو"؛

95 درصد تحریم‌ها علیه ایران هرگز برداشته نمی‌شود/ در صورت شکست دیپلماسی، گزینه نظامی روی میز است

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه طی گفتگویی با نشریه "بلومبرگ ویو" اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار خواهد داد تا به وی (اوباما) برای به آزمون گذاشتن تمایل ایران به کاهش برنامه هسته‌ای خود، زمان کافی بدهد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از بلومبرگ، باراک اوباما قرار است در دفتر خود، نشستی را برگزار کند که موضوع ایران، یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در آن خواهد بود. 

در آستانه این نشست، اوباما در این گفتگو بر مخالفت خود با هر گونه اقدام کنگره مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، آن هم در زمانی که این کشور مشغول مذاکره با واشنگتن و سایر کشورهای قدرتمند جهان است، تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: این موضوع به نفع همه ما است که اجازه دهیم این فرآیند طی شود و نتیجه خود را نشان دهد. اجازه بدهید ببینیم آیا ایران می تواند به اندازه کافی تلاش کند و به ما این اطمینان را بدهد که برنامه آنها صلح آمیز است یا نه.

"جفری گولدبرگ" خبرنگار نشریه "بلومبرگ ویو" از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پرسید شما چند هفته پیش حرفی به "دیوید رمنیک" زدید که مرا متعجب کرد. شما گفتید: اگر ما می توانستیم کاری کنیم ایران به شکلی مسئولیت پذیر عمل کند، به نارضایتی های فرقه ای در کشورهای دیگر دامن نزند و سلاح اتمی نسازد، می توانستیم شاهد توازن و تعادلی میان کشورهای عرب خلیج فارس و ایران برقرار شود که در آن رقابت و شاید هم تا حدودی ظن و بدگمانی وجود داشته باشد ، اما هیچ جنگ فعال یا نیابتی وجود نداشته باشد. گولدبرگ اضافه کرد: فکر کنم می دانم منظورتان چیست، اما در منطقه خلیج فارس، و مسئله به این سوال مربوط می شود که چرا متحدان ما تا این حد احساس ناراحتی می کنند، در منطقه خلیج فارس شما پادشاه عربستان سعودی را دارید که سالهاست از شما می‌خواهد با ایران مقابله کنید. آیا شما می دانید چرا آنها تا این حد درباره رویکرد شما احساس ناراحتی می کنند یا درباره رویکرد کلی و فلسفی شما چندان راضی نیستند، آیا آنها بیش از حد درباره گشایش رویکرد با ایران نگران هستند؟

اوباما گفت آنچه من درک می کنم این است، سالهاست ایران بازیگر بی مسئولیتی در سطح بین المللی بوده است(!). آنها از تروریسم حمایت کرده اند(!). آنها همسایگان خود را تهدید کرده اند و ایران همچنین از اختلافات فرقه ای در کشورهای دیگر بهره برداری کرده یا به آنها دامن زده است(!) در سایه این سوابق، کاملا قابل درک است که کشورهای دیگر نه فقط با ایران خصومت داشته باشند بلکه درباره امکان تغییر ایران هم تردید داشته باشند.من این مسئله را درک می کنم. اما جوامع تغییر می کنند. 

گولدبرگ پرسید : آیا شما احساس می کنید واقعا امکان رسیدن به تحولی واقعی درباره تغییرات در رویکرد ایران وجود دارد؟
اوباما گفت: نظر من این است. انگیزه های ایران را کنار بگذاریم، بیاید فرض کنیم ایران قرار نیست تغییر کند. اگر ما بتوانیم مطمئن شویم که آنها سلاح اتمی ندارند، در آن صورت دست کم ما توانسته ایم نگذاریم آنها با تکیه به سلاحهای اتمی علیه همسایگان خود کاری کنند، در هر حال بقیه رفتارهای غلط آنها قابل مدیریت است. اما از طرف دیگر ، اگر آنها قابل تغییر باشند، اگر در واقع در نتیجه توافق درباره برنامه هسته ای ، آن دیدگاهها و رویکردها (مخالف حکومت) در داخل ایران تقویت شود، و اقتصاد ایران بیش از پیش با جامعه بین المللی جوش بخورد، و سفرهای بیشتری انجام شود و گشایش بیشتری حاصل شود ، حتی اگر این روند یک دهه یا پانزده سال یا بیست سال هم طول بکشد، این نتیجه ای است که ما باید آرزوی آن را داشته باشیم. بنابراین دوباره می‌گویم، در کنار بحثهای خاورمیانه بحثی موازی هم وجود داشت که ما قبلا پیگیر بودیم. تنها دلیلی که ممکن است بیاورید که ما امتحان نکنیم که آیا می توانیم مسئله هسته ای را از طریق دیپلماتیک حل نکنیم، این است که فکر کنید با اقدام سریع نظامی می توانید کل این تهدید را از بین ببرید. و با توجه به اینکه من فرمانده کل قویترین ارتش روی زمین هستم، فکر می کنم می توانم قضاوت کنم که آیا این مسئله از طریق نظامی قابل حل است یا خیر. و حرف من این است که بسیار بهتر است اگر ما این مسئله را از طریق دیپلماتیک حل کنیم.

جفری گولدبرگ از باراک اوباما پرسید چرا سنی ها در منطقه این قدر درباره رویکرد شما درباره ایران نگران هستند؟
اوباما گفت: من فکر نمی کنم این مسئله ای شخصی باشد. فکر می کنم تغییراتی در منطقه رخ داده است که بسیاری از دولتهای سنی منطقه را غافلگیر کرده است. فکر می کنم تغییرات همیشه ترسناک و نگران کننده است. به نظر من کشورهای منطقه ترجیح می دادند آمریکا با نظم موجود ادامه می یافت و اتحادها و همسویی ها نیز تغییر نمی کرد و همچنان دشمن سرسخت ایران بود حتی اگر بیشتر این خصومت لفظی بود و در واقعیت به توقف برنامه هسته ای ایران هم منتهی نمی شد. البته این لفاظیها خوب بود. من به شرکایمان در منطقه همیشه گفته ام  ما باید به تغییرات پاسخ دهیم و خود را با تغییرات سازگار کنیم. و نهایت مسئله این است که بهترین مسیر برای ما برای اینکه مطمئن شویم ایران سلاح اتمی به دست نمی آورد چیست؟

اوباما گفت: حرف من این است که اگر شما به رفتار ایران نگاه کنید، آنها اهل استراتژی هستند و یک دفعه و بی برنامه و بی اختیار عمل نمی کنند. آنها دیدگاهی جهانی دارند، آنها منافع خود را در نظر می گیرند، آنها به هزینه ها و فایده ها پاسخ می دهند. ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است که خود را بازیگری مهم در سطح بین المللی می بیند و فکر نمی کنم بخواهد خودکشی کند به همین علت می تواند به مشوقها پاسخ دهد. و به همین علت است که چرا آنها برای مذاکرات حاضر شدند. بنابراین ، حرفم را این طور تمام کنم که مهمترین چیزی که من به نتانیاهو و اعضای کنگره آمریکا درباره این مسئله گفته ام این است که عمیقا از هر لحاظ به نفع ماست که اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند و به نتیجه برسد. اجازه دهیم امتحان کنیم ببینیم آیا ایران می تواند جلوتر برود و به ما تضمینهایی بدهد که برنامه هسته ای این کشور مسالمت آمیز است و آنها ظرفیت گریز هسته ای ندارند. اگر در واقع، آنها نتوانند به آن نقطه برسند، حداقل فایده ای که برای ما داشته این بوده است که توانسته ایم برای مدت شش ماه برنامه آنها را متوقف کنیم. همچنین دید و اطلاعات ما درباره برنامه ایران وسیعتر شده است، همچنین همه ساختارهای تحریمهای ما همچنان به قوت خود باقی خواهد بود. شاید اقتصاد آنها در این دوره شش ماهه تا یک ساله اندکی بهتر شود اما من قول می دهم تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که دوباره تحریمها را با یک اشاره برگردانیم. 

گولدبرگ گفت: آیا فکر می کنید این کار آسان خواهد بود؟
اوباما افزود: تا حدودی همین طور است. زیرا 95 درصد از این تحریمها هرگز برداشته نمی‌شود. به علاوه ما در موقعیتی بهتر و قویتر قرار خواهیم داشت و می توانیم به شرکای خود از جمله روسها و چینیها و دیگرانی که تا کنون در اجرای تحریمها با ما همراهی کرده اند بگوییم  که این ایران بود که از مذاکرات کنار کشید و آمریکا این کار را نکرد، کنگره این کار را نکرد، تحریمهای ما نبود که توافقنامه را ناکام گذاشت. و در آن زمان ما دست بالا را در عرصه دیپلماتیک خواهیم داشت و می توانیم فشارها را بر ایران بیشتر کنیم. اگر برخی فکر می کنند که ما خیلی درباره مذاکرات جدی نیستیم ، باید بگویم اگر ایران واقعا صادق نباشد، در آن صورت این کوتاهترین راه برای اعمال تحریمهای بیشتر است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفتگو با بلومبرگ ویو تاکید کرد بیشتر تحریمها علیه ایران برقرار است.

جفری گولدبرگ خبرنگار بلومبرگ ویو از اوباما پرسید اگر تحریمها، ایران را پشت میز مذاکره کشاند، چرا فکر می کنید تحریمهای بیشتر ایران را پشت میز مذاکره نگه نخواهد داشت؟

اوباما گفت: منطق تحریمها این بود که آنها را به میز مذاکره بیاورد. منطق طرح اقدام مشترک این است که پیشرفت برنامه هسته ای ایران را برای مدت مشخصی متوقف کند و اجازه دهد مذاکره کنندگان کار خود را ادامه دهند. این تفکر که در اثنای مذاکرات با وضع تحریمهای بیشتر موضعمان تقویت می شود اشتباه است، اشتباه است که بگوییم ما می خواهیم شما را بیشتر تحت فشار قرار دهیم. این حرف باعث می شود به این حقیقت بی توجه باشیم که روحانی و مذاکره کنندگان در ایران سیاستهای خود را دارند. آنها هم باید به تندروهای خود پاسخ دهند. همچنین عده ای داخل ایران هستند که درباره انگیزه ها و نیات ما اساسا تردید دارند و فکر می کنند ما در نهایت نمی خواهیم تحریمها را از روی ایران برداریم. در عین حال ما نیز درباره آنها تردید داریم که حاضر باشند برنامه هسته ای خود را کنار بگذارند. هرگز هیچ مذاکراتی نبوده است که در برخی مقاطع مکث نداشته باشد و مکانیسمهایی برای نشان دادن حسن نیت نداشته باشد. حتی در فیلمهای قدیمی وسترن و گانگستر هم هر کسی تفنگ خود را برای یک لحظه زمین می گذارد. شما می نشینید، مکالمه انجام می دهید، اگر مکالمه ها خوب پیش نرود، از اتاق خارج می شوید و همه می دانند که قرار است چه اتفاقی بیفتد و همه خود را آماده می کنند. اما در وسط اتاق و در جریان مذاکرات یک دفعه شروع به تیراندازی نمی کنید. بنابراین منطق تحریمهای جدید فقط زمانی قابل قبول است که ما قصد داشتیم تحریمهای فعلی را برداریم. در حالیکه ما 95 درصد این تحریمها را حفظ می کنیم. با ادامه تحریمهای فعلی نفت در مدت اجرای طرح اقدام مشترک، پولی که ایران از دست می دهد بیشتر از آن چیزی است که از باز شدن دسترسی ایران به بخش اندکی از داراییهایش به دست می آورد. و به علاوه، با وجود اینکه آنها سرگرم مذاکره با شرکتهای اروپایی هستند و شرکتهای نفتی با ایران در تماس هستند و به ایران هم رفته اند ، اما هیچ کسی با ایران قرارداد نبسته است زیرا آنها می دانند تحریمها هنوز سر جایش است. آنها ممکن است بخواهند جای خود را در اول صف انتظار تثبیت کنند تا زمانی که توافق نهایی حاصل شود و تحریمها برداشته شود. اصولا تجارت محتاطانه همین طور است. اما ما پیامی کاملا روشن به آنها فرستادیم و همچنین به همه شرکای خود در پنج به علاوه یک هم پیام دادیم که آنها بهتر است به شرکای خود بگویند تحریمها هنوز سرجایش است و از جمله آنها تحریمهای یکجانبه آمریکاست. و ما آن تحریمها را اجرا می کنیم و تا کنون در جریان این مذاکرات این تحریمها را اجرا کرده ایم.

اوباما همچنین تاکید کرد تحریم‌های کنونی علیه ایران به شکل عمده به قوت خود باقی است. وی همچنین ابراز اطمینان کرد تهران متقاعد شده است در صورتی که دیپلماسی موفقیت‌آمیز نباشد و ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای باشد، تمام گزینه ها، از جمله اقدام نظامی، روی میز است. بر اساس طرح اقدام مشترک، اورانیوم غنی شده 20 درصدی ایران به صفر تبدیل و سایت اراک متوقف می‌شود. اوباما گفت: می‌دانم که آن‌ها این موضوع را جدی قلمداد می کنند.

جفری گولدبرگ خبرنگار بلومبرگ ویو از اوباما پرسید: من داشتم حرفهای شما را در جریان دریافت جایزه نوبل صلح مرور می کردم. من یک مطلب را از شما نقل می کنم. شما گفتید« من بر این باورم که به علل بشردوستانه استفاده از نیروی نظامی قابل توجیه است همانطور که درباره بالکان یا جاهای دیگری که مردم از جنگ دچار وحشت شده بودند، این طور بود. بی تفاوتی خلاف وجدان است و ممکن است مجبور شویم بعدها با هزینه ای بیشتر مداخله نظامی را انجام دهیم». من از آخرین جمله شما واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. 

سوال من این است که درباره سوریه شرایط چگونه باید باشد که دیگر نتوان تحمل کرد و اقدام نظامی توجیه لازم را پیدا می کند. البته منظور من این نیست که بین استقرار نیروی نظامی در خاک سوریه یا استفاده نکردن از گزینه نظامی یکی را انتخاب کنیم. سوال من این است که اسد باید چه کاری انجام دهد که واکنش نظامی به رهبری آمریکا را ایجاب کند؟ به عبارت دیگر : اگر شما می توانستید زمان را سه سال به عقب برگردانید ، آیا می توانستید برای ایجاد و تقویت گروههای مخالف میانه روتر کار بیشتری بکنید؟

اوباما گفت به نظر من کسانیکه فکر می کنند دو سال پیش یا سه سال پیش ، اگر ما با زور بیشتر و نیروی نظامی عمل می کردیم راه حلی مشخص و فوری برای این مسئله وجود داشت، اساسا در درک ماهیت جنگ سوریه و شرایط موجود در منطقه دچار اشتباه شده اند. این حرف که ما می توانستیم با اختصاص نیروهای نظامی خود به راحتی و خیلی شسته و رفته ، معادلات را تغییر دهیم، هرگز درست نبود. ما به مخالفان میانه روی سوریه کمکهای نظامی داده ایم و سرعت کمکهای ما متناسب با توان آنها در جذب این کمکها بوده است. اما واقعیت امر این است که اگر شما دنبال تغییر شرایط نظامی در سوریه هستید ، مداخله نظامی که لازم است از طرف آمریکا باشد ، باید به حدی گسترده باشد که برای این منظور نیاز به مجوز بین المللی است. ما مجوز سازمان ملل متحد را برای این کار نداریم. کنگره نیز مجوز نداده است. ما دیدیم که حتی درباره مسئله کوچک تسلیحات شیمیایی سوریه این مسئله تا چه حد پیچیده بود و در نهایت مجوز حمله صادر نشد. به علاوه این امکان بود که با حمله نظامی اوضاع بدتر هم می شد زیرا در صورت مداخله نظامی آمریکا در سوریه، این سومین یا حتی با احتساب لیبی چهارمین جنگ ما در یک کشور مسلمان در یک دهه محسوب می‌شد. با همه این حرفها، اوضاع در سوریه نه تنها قلب آدم را به درد می آورد بلکه بسیار خطرناک هم است. در دو سال گذشته من گروههای خود را مامور کرده ام بررسی کنند بهترین گزینه ها در صورت وخامت اوضاع چیست. ما هر کاری از دستمان بر‌آید انجام می دهیم تا راه حلی سیاسی را محقق کنیم. ما تلاش می کنیم به روسیه و ایران فشار بیاوریم و به آنها نشان دهیم که به نفعشان نیست که در جنگی دائمی درگیر باشند. برخی می گویند ایران در سوریه برنده شده است. من از این حرف خنده ام می‌گیرد!! این وضع برای ایران خوب نیست. آنها نیز به اندازه دیگران در این جنگ زیان می بینند. روسیه نیز دوست مهم خود را در منطقه در میان ویرانه ای می بیند که مشروعیت خود را از دست داده است. و همچنان برای ما این فرصت وجود دارد که این مسئله را از طریق سیاسی حل کنیم. جامعه بین المللی در مجموع و آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت در جهان باید تلاش کنند پاسخ بهتری برای این بحران انسانی پیدا کنند. و ما همه تلاش خود را می کنیم تا ببینیم چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم و چگونه می توانیم منابع لازم برای آن را تامین کنیم. اما من گزینه های زیادی را بررسی کرده ام، گزینه های نظامی زیادی را مطالعه کرده ام، سناریوها و احتمالات زیادی را در نظر گرفته ام. تاکنون هیچ کسی نتوانسته است مرا متقاعد کند که عملیات نظامی گسترده در سوریه مشکل را حل می کند حتی اگر این عملیات بدون استقرار نیروی زمینی باشد. و کسانی که ادعا می کنند این راه جواب می دهد بدون داشتن بسیاری از اطلاعات لازم این حرف را می زنند. البته من به دغدغه های آنها واقفم و با آنها همدردی می کنم اما آنها باید بدانند که من هم همان دغدغه ها را دارم. میل زیادی نه تنها برای اینکه به مسئله سوریه اهمیت دهیم وجود دارد بلکه بسیار دوست داریم کاری بکنیم. ما کارهای زیادی می کنیم. البته باید تلاشمان را بیشتر کنیم. اما باید در عین حال مطمئن شویم آنچه انجام می دهیم اوضاع را وخیم‌تر نکند یا در حالیکه مشکلات زیادی در داخل کشورمان داریم و وظایف و مسئولیتهای بین‌المللی زیادی در خارج داریم، کاری که انجام می‌دهیم ما را در اقدام جسورانه بزرگ دیگری گرفتار نکند.
باشگاه خبرنگاران


اینجا امریکاست
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:54 صبح
گزارش یک نهاد بین‌المللی از نقض گسترده حقوق بشر در ایالات متحده

اینجا آمریکاست مدعی دفاع از حقوق بشر!

دید‌بان حقوق بشر طی گزارشی، ایالات متحده آمریکا را به خاطر نقض گسترده حقوق‌بشر، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان دیدبان حقوق بشر طی گزارش تکان‌دهنده‌ای، فهرست بلندبالایی از نقض حقوق بشر توسط دولت واشنگتن ارایه کرد؛ تجاوز به عنف در زندان‌ها، تبعیض نژادی علیه رنگین‌پوستان، قتل هدفمند غیرنظامیان و استثمار صدها هزار کودک کار در مزارع از جمله موارد نقض حقوق بشر است که توسط دولت آمریکا صورت می‌گیرد.
در این گزارش آمده است: هیچ‌گاه وعده «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، در مورد بستن بازداشتگاه گوانتانامو عملی نشد.
شمار زندانیان آمریکا طبق گزارش مذکور، در سال 2011 (سه سال قبل) دو میلیون و 200 هزار نفر بود.
این اتهامات در حالی متوجه آمریکاست که مقامات این کشور دیگر کشورها از جمله ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

روزنامه کیهان



کارشکنی امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 3:47 عصر

علت کارشکنی آمریکا در سفر هیئت پارلمانی ایران به کوبا و ونزوئلا + سند مخالفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که ریاست هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین را نیز برعهده دارد، علت مخالفت آمریکا با سفر این هیئت به کوبا و ونزوئلا را تشریح کرد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تاخیر در سفر هیئت پارلمانی ایران به کشورهای آمریکای لاتین به دلیل کارشکنی ایالت متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: قرار بود هیئت پارلمانی ایران ساعت 4 صبح امروز - یکشنبه 11 اسفندماه - به مسکو و سپس به هاوانا پرواز کند ولی شرکت آئروفلوت (شرکت هواپیمایی روسی) اعلام کرد امنیت پرواز آمریکا مخالفت کرده و گفته این هیئت حق عبور از فضای آمریکا را ندارد.
 
رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: به خاطر این موضوع شرکت ائرفولت از ما عذرخواهی کرده است و  طبق مقررات پرواز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.  
 
بروجردی اظهار داشت: در پی این موضوع مجلس به دنبال جایگزینی مسیر دیگری برای سفر به کشورهای آمریکای لاتین است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به علت مخالفت آمریکا با عبور هیئت پارلمانی ایران از فراز آسمان این کشور گفت: آمریکا نامه مخالفت خود را خطاب به بنده نوشته و به دلیل حضور بنده در این سفر مخالفت کرده است.  
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: آمریکا در طول 30 سال گذشته هیچ وقت برای بنده ویزا صادر نکرده است و ما همیشه در لیستی بوده‌ایم که آمریکا ویزا صادر نمی‌کند.
 
بروجردی خاطر نشان کرد: مقصد سفر ما کوبا و ونزوئلا خواهد بود.




این در حالی است، پیش از این محمدصالح جوکار نماینده یزد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از به تاخیر افتادن سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین خبر داد و گفت: به دلیل کارشکنی آمریکا و عدم صدور مجوز برای پرواز از آسمان این کشور سفر ما فعلا به تاخیر افتاده است.

وی افزود: مصمم هستیم برای تودهنی زدن به آمریکا این سفر را حتما انجام دهیم.

عضو هیئت پارلمانی اعزامی به کشورهای آمریکای لاتین خاطر نشان کرد: مقصد سفر ما کشورهای کوبا، مکزیک و احتمالا ونزوئلا خواهد بود بنابراین مصر هستیم با مسیر هوایی دیگری سفر خود را انجام دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیشتر سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین خبر داده بود و گفته بود این سفر صبح روز یکشنبه 11 اسفند انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
امریکا: انتخابات ایران آزاد نیود
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 8:59 عصر
در گزارش سالانه حقوق بشر مطرح شد

آمریکا: انتخابات ریاست جمهوری ایران آزاد نبوده است!

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود درباره حقوق بشر، انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران را نشانه نبود آزادی دانسته و در عین حال از سیاست‌های مقامات بحرینی در برخورد با معترضان تقدیر کرد!



گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا مدعی نقض حقوق بشر در ایران شد. در این گزارش که هر سال به سفارش کنگره تهیه می‌شود، آمریکا درباره حقوق بشر در 80 کشور دنیا اظهار نظر کرده است.
این گزارش ضمن اعتراف به حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه سال 92 درباره این انتخابات نیز مدعی شده است:‌«علی‌رغم حضور گسترده مردم در انتخابات 14 ژوئن، فرایند رد صلاحیت‌ها که هیئت‌های غیرمنتخب آنها را براساس معیارهای دلبخواهی اعمال می‌کنند و همچنین وضع محدودیت علیه انجمن‌های مدنی، رسانه‌های نوشتاری و الکترونیکی و نظارت ناظران معتبر غیردولتی باعث شد آزادی‌ها و بی‌طرفی نظام انتخاباتی همچنان زیر سؤال باشد.»
در این گزارش از رد صلاحیت افراد در انتخابات  پیشین از جمله هاشمی رفسنجانی انتقاد شده است.
وزارت خارجه آمریکا در این گزارش ضمن دفاع از بهائیان ایرانی، از تبعیض‌های قانونی علیه همجنس‌بازان انتقاد کرده است.
همچنین در این گزارش از عدم جدایی دین از سیاست و تاثیر روحانیون بر حکومت انتقاد شده است.
عذرا ضیا، مدیر کل دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی شد؛ در ماه‌های نخست فعالیت دولت جدید در ایران، موارد اعدام‌هایی که «بدون طی روند صحیح قضایی» به اجرا گذاشته شده‌اند، افزایش یافته است.
ضیا گفت:‌ «قدم‌هایی برداشته شده، مانند آزادی بعضی از زندانیان سیاسی در پاییز گذشته ولی به طور کلی باید بگویم وضع (حقوق بشر در ایران) همچنان بد است.»
اتهامات به اصطلاح حقوق بشری آمریکا علیه جمهوری اسلامی در حالی است که در این گزارش از تلاش‌های حکومت پادشاهی بحرین برای دور شدن از سیاست سرکوب و استفاده از زور، قدردانی شده است!

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ