سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
حقوق بشر در امریکا
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 3:32 عصر

درخواست سرخپوستان از کشورهای جهان برای رسیدگی به حقوق بشر در آمریکا

قبیله ای از سرخپوستان آمریکایی پس از اینکه سیستم قضایی آمریکا از پیگیری دادخواست آنها سرباز زد از یک دادگاه خارجی برای پیگیری حقوق خود در آمریکا خواستند تا به پرونده آنها رسیدگی کند.

گروه بین الملل مشرق- قبیله ای از سرخپوستان آمریکایی پس از اینکه سیستم قضایی آمریکا از پیگیری دادخواست آنها سرباز زد از یک دادگاه خارجی برای پیگیری حقوق خود در آمریکا خواستند تا به پرونده آنها رسیدگی کند.

سرخپوستان قبیله "اونون گادا" – که از قدیمی ترین اقوام ساکن در آمریکا به شمار می روند- در صدد هستند تا به اتهام نقض حقوق بشر دادخواستی علیه دولت آمریکا در سازمان کشورهای آمریکایی تنظیم کنند. در واقع آنها از کمیسیون آمریکایی حقوق بشر می خواهند بی توجهی دولت آمریکا نسبت به بازگرداندن 2.5 هکتار از زمین های آنها درشمال نیویورک را نقض مسلم توافقنامه های بین المللی حقوق بشر اعلام کند.  

درخواست سرخپوستان آمریکایی برای رسیدگی مجامع جهانی به حقوق بشر در آمریکا

به گفته آنها حدود 4000 کیلومتر مربع از زمین های متعلق به آنها واقع در شمال نیویورک – از پنسیلوانیا تا کانادا- به صورت غیر قانونی بر طبق یک مجموعه توافقنامه های ساختگی تصاحب شده است. در این منطقه که شهرهایی چون سیراکوس در آن قرار دارد، بیش از 875 هزار نفر زندگی می کنند.  

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا در اکتبر سال گذشته با توقف رسیدگی به این دادخواست عملا مانع از طرح دعوی آنها مبنی بر بازگرداندن زمین هایشان شد.

جو هیث، وکیل مدافع این گروه در این رابطه می گوید:" مشکل این جاست که ما نمی توانیم فرماندار منطقه و دولت آمریکا را پای میز مذاکره نشانده و آنها را متقاعد کنیم تا نسبت به مفاد توفقنامه های صورت گرفته متعهد باشند". 

درخواست سرخپوستان آمریکایی برای رسیدگی مجامع جهانی به حقوق بشر در آمریکا

این گروه در واشنگتن قصد دارند تا سندی ارائه دهند که براساس آن جورج واشنگتن، نخستین رئیس جمهور آمریکا در یکی از توافقنامه ها حق مالکیت "اونون گادایی ها" نسبت به زمین هایشان را تصریح کرده بود و به آنها این اجازه را داده بود که به صورت رایگان از این زمین ها استفاده کنند. 

 

 

 

 

این گروه می گویند آنها به دنبال دریافت خسارت های مالی، اجاره بها یا بیرون راندن ساکنان این مناطق نیستند. آنها صرفا می خواهند دستوری صادر شود مبنی بر اینکه مالکیت این زمین های متعلق به بومیان اونون گادا است به صورتی که تصاحب آنها به هر شکل نقض توافقات فدرال به شمار رود. به گفته رهبران این گروه درصدد هستند تا از این طریق بتوانند اقدام به پاکسازی مناطق آلوده ای چون دریاچه اونون گادا نمایند. 

این دادخواست بطور مشترک از سوی اعضای قبیله اونو گادا و کنفدراسیون هادنوسانی که متشکل از قبیله های اونون گادا، موهاک، اوندا، کایوگا و سنکا می باشد، تنظیم شده بود. 

هیث معتقد است ممکن است سال ها طول بکشد تا این کمیسیون صدای مردم را بشنود. حتی بعد از آن نیز هیچ چیز نمی تواند دولت را وادار کند که به توصیه های بین المللی توجه نشان دهد. از این رو امید است فشار اذهان عمومی توجه مقامات ایالتی و فدرال را به این موضوع جلب کند. هیث در ادامه می گوید:" طبعا آنها به راحتی می توانند این مسئله را نادیده بگیرند و ما مدت ها است که این موضوع را می دانیم".

درخواست سرخپوستان آمریکایی برای رسیدگی مجامع جهانی به حقوق بشر در آمریکا

به گفته هیث، حتی اگر شرایط تغییر نکند آنها از موضع خود کوتاه نخواهند آمد بطوریکه او اضافه می کند:" ما همچنان ایستاده ایم و مطالبات خود را بیان می کنیم. آنها هم می دانند ما عقب نشینی نمی کنیم". فریدا ژاک، یکی از بزرگان این قبیله نیز در این رابطه می گوید:" حتی اگر این جریان در تاریخ ثبت نشود ما تلاش خود را ادامه می دهیم و اجازه نخواهیم داد مردم از پا بنشینند".   منبع: مشرق نیوز



 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ