سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/139512886810321.jpg
تنها کمی تخفیف
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:31 عصر

اوباما: تحریم‌هایی که برداشته می‌شود ناچیز است/ توسعه برنامه هسته‎ای ایران متوقف خواهد شد

باراک اوباما تصریح کرد توافق احتمالی با تهران توسعه بیشتر برنامه هسته‎ای ایران را متوقف می‌کند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: باراک اوباما تصریح کرد توافق احتمالی با تهران توسعه بیشتر برنامه هسته‎ای ایران را متوقف می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوی ایالات متحده، روز پنجشنبه 23 آبان ماه به کنگره این کشور درباره تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هشدار داد و گفت این اقدام می‌تواند «پیامدهایی ناخواسته» داشته باشد.
 
اوباما که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، اظهار داشت که اگر این توافق  عملی شود،  ایران زمان بیشتری نیاز خواهد داشت که به ظرفیت ساخت بمب برسد.
 
رئیس جمهوری ایالات متحده تصریح کرد: «بیایید ببینیم که چقدر ایرانی‌ها واقعا می‌خواهند این مسئله از راه‌ دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز حل شود.»
 
اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که شمار قابل توجهی از سناتورها و نمایندگان آمریکایی، مصر هستند که تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع شود.

کمیته بانکداری سنا هم‌اکنون طرح تازه‌ای را برای تحریم‌ بیشتر ایران در دست بررسی دارد.
 
مخالفت قانونگذاران آمریکایی با رویکرد اوباما تنها به سیاست خارجی  محدود نیست. مشکل دولت اوباما در مورد بدهی‌ها و  قانون تامین اجتماعی با کنگره همچنان حل نشده باقی مانده است.
 
باراک اوباما در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که تحریم‌ها اقتصاد ایران را «فلج» کرده و در هرگونه توافقی تنها کمی تخفیف در  این تحریم‌ها در نظر گرفته می‌شود.
 
رئیس جمهوری آمریکا افزود که به کنگره این کشور گفته است نیت وی همواره این بوده که ایرانی‌ها را بر سر میز بیاورد تا بتوانند این موضوع را از طریق مسالمت‌آمیز حل کنند.
 
اوباما همچنین سعی کرد علاوه بر اعلام نظرش درباره خوش‌بینی به مذاکرات، از بدی‌های جنگ هم بگوید. رئیس جمهور آمریکا گفت: «فرقی ندارد که ارتش ما چقدر خوب است، گزینه‌های نظامی همواره ناجور و  دشوارند و همواره پیامدهای ناخواسته‌ای دارند. درمورد ایران هم شرایط هرگز تام و تمام نخواهند بود.»

اوباما ادعا کرد: "ما هیچگاه با جنگ کردن مطمئن نمی شویم که آنها در آینده با جدیت بیشتر به دنبال دستیابی به بمب اتمی نمی روند."
 
باراک اوباما تصریح کرد: «اگر ما درباره به کارگیری دیپلماسی جدی هستیم، نیازی نیست که  تحریم‌های جدیدی به تحریم‌هایی که هم‌اکنون بسیار موثرند و ایرانی‌ها را بر سر میز مذاکره آورده‌اند، بیافزاییم.»
 
از سوی دیگر در همین روز گزارش فصلی آژانس درباره برنامه اتمی ایران منتشر شد. در این گزارش قید شده که ایران در سه ماه گذشته، برنامه اتمی خود را توسعه نداده است.
 
در صف مخالفان رویکرد مذاکرات اتمی با ایران علاوه بر شماری از قانونگذاران آمریکایی، اسرائیل و  برخی از از کشورهای عربی قرار گرفته‌اند.
 
ایران گفته است در هرگونه توافق احتمالی با گروه 1+5 کاهش تحریم‌ها باید در نظر گرفته شود.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
امریکا ببر کاغذی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:55 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

باز هم گزینه نظامی امریکا برای ایران روی میز هست.  یکی به سران بزدل امریکا پیغام بده که اگه گزینه شما بخار داشت که بعد از آنهمه رجز خوانی برای سوریه جرأت می کردید و حمله ور می شدید، حالا با کدام شجاعت شما می خواهید به ایران اسلامی حمله کنید ما که نمی دانیم! فقط می دانیم اگر روزی یا روزگاری چنین غلطی از شما سر بزند ، آغازیست برای نابودی شما .   با هم رجزهای توخالی ببر کاغدی را بخوانیم تا ماهیت خبیث شان بیشتر مشخص شود و شاید آن عده که هنوز برای رابطه با امریکا لحظه شماری می کنند کمی به فکر فرو روند:

 

کاخ سفید:گزینه نظامی در خصوص پرونده هسته ای ایران همچنان روی میز است

مقامات کاخ سفید با دیگر تاکید کردند همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز:"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید به قانونگذاران آمریکایی در کنگره این کشور هشدار داد که اعمال تحریم های سنگین تر علیه ایران در مخالفت با دیپلماسی دستیابی به توافق با ایران، گزینه دیگری جز جنگ باقی نخواهد گذاشت. 
 
"جی کارنی" گفت: مردم آمریکا دیگر خواستار جنگ نیستند. 
 
این شدیدترین موضع گیری دولت آمریکا علیه مخالفان گفتگوهای هسته ای با ایران در کنگره این کشور است. 
 
پس از گفتگوهای ایران با 1+5 در ژنو بسیاری رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، فرانسه و کنگره آمریکا را مسئول ناکامی و ممانعت از رسیدن به توافق در این نشست عنوان کردند. 
 
برخی از جناح های تندرو در کنگره آمریکا مخالف گفتگوهای هسته ای ایران و توافق بین دو کشور هستند. 
 
پس از مواضع منفی فرانسه در مذاکرات ژنو، دو سناتور برجسته جمهوری خواه در کنگره آمریکا از نقش فرانسه در جلوگیری از دست یابی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مذاکرات اخیر در ژنو استقبال کردند. 
 
"جان مک کین" سناتور جمهوری خواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا با انتشار متنی در صفحه توییترش نوشت: "زنده باد فرانسه".سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام نیز به سی.ان.ان گفت: خدا را شکر که فرانسه وجود دارد. خدا رو شکر که از توافق با ایران جلوگیری شد. گراهام از طرحی برای افزایش تحریم ها علیه ایران و توافق مشروط با ایران خبر داد. 
 
کنگره در طرحی 5 شرط برای دولت آمریکا در مذاکرات هسته ای تعیین نموده است که به نظر کاخ سفید موافق این شرط ها نیست. 
 
متن این طرح که هفته آینده به کنگره ارائه می شود، شامل 4 درخواست توقف غنی سازی اورانیوم، برچیدن سانترفیوژها، توقف ساخت تاسیسات اراک و صدور مجوز نظارت کامل جامعه بین الملل بر همه بخش های چرخه تولید سوخت هسته ای به همراه الزام ایران به واگذاری تمامی ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد خود به جامعه جهانی است. 
 
"جان کری" وزیر خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با یک روزنامه اماراتی اظهار داشت: توافق هسته ای غرب با ایران به نفع همه از جمله واشنگتن و هم پیمانان آن خواهد بود. 
 
وی در عین حال به عرب ها اطمینان خاطر داد و گفت: روابط واشنگتن با کشورهای حاشیه خلیج فارس راهبردی است و هرگز تغییر نخواهد کرد.
  منبع: باشگاه خبرنگاران

 



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
مرگ بر امریکا اعلام برائت اعتقادی
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:1 صبح

 
  حجت‏الاسلام قاسمیان: مرگ بر آمریکا یک اعلام برائت اعتقادی است/ این‏ها اینقدر پیکار می‏کنند تا شما را "مرتد" کنند

 


هیچ نقصی در جمال عاشورا نمی توان یافت/ وفای اصحاب سید الشهداء در اوج زیبایی است

جمال کار خدا اینجا دیده می‌شود عبادت سیدالشهدا در اوج زیبایی است و هیچ کسی نمی‌تواند نقصی بگیرد که بگوید اینجای کار سیدالشهدا در اوج زیبایی نیست وفای اصحاب سیدالشهدا در اوج زیبایی است فداکاری اهل بیت در اوج زیبایی است. هیچ نقصی در جمال عاشورا نمی‌توانید ببینید؛ یعنی اگر  همه عالم شروع کند به خیال‌انگیزی نمی‌تواند جلوه‌ای از جمال بندگی را تخیل کند که در عاشورا نبوده است؛ مگر عاشورا را نبیند، لذا بندگی سیدالشهدا در نهایت جمال و زیبایی است؛ ولی خدایی خدا زیباتر است.

بلایی که خدا برای سیدالشهدا رقم زده است بلای جمیلی است اگر جمال کار خدا را می‌خواهی ببینی که کجای کار خدا زیبا است کجای این بلایی که قد همه عالم را خم کرده همه اولیا خدا گرفتارش است کجایش زیبا است در همین وجه دیده می‌شود اگر اوج پیروزی معنوی سیدالشهدا، اوج موفقیت حضرت در شفاعت است. اگر غلبه و نصرت نهایی است که نسبت به وجود مقدس سیدالشهدا می‌شود که از طریق جلوه امام زمان هست ببینید، معلوم می‌شود که سراسر جمال و زیبایی است. ما رأیت الا جمیلا، گر چه این را مکرر عرض کرده‌ام. نباید کار دشمن را با کار خدا آمیخت بعضی‌ها قاطی کرده‌اند. دشمن را هم محو کرده‌اند نه، کار سیدالشهدا و اصحاب و اهل بیت اش در اوج زیبایی است و جمال بندگی است.

این که زینب کبری از یک طرف  کار دشمن را می‌بیند و لعن می کند و از آن طرف اوج بندگی سید الشهدا را می‌بینند. هر چه جمال بندگی سیدالشهدا را می‌بیند بلایش سنگین‌تر می‌شود. اینطوری نیست که وقتی جمال کار سیدالشهدا را می‌بیند می‌گوید تمام شد برویم جشن بگیریم. ضیافت، ضیافت بلا است این است که موهایش سفید شده و قدش خمیده است. 

همچنین در مراسم سومین شب عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در دهه اول محرم‏الحرام در هیأت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت حجت‏الاسلام والمسلمین قاسمیان؛ رئیس حوزه علمیه مشکات به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این مراسم به بیان ادامه‌ی مباحث جلسات گذشته مبتنی بر توضیح نظام درون‌زا پرداخت و ضمن انتقاد به بررسی علوم انسانی در کشور و روی‌کرد اهل بیت علیهم‌السلام درباره پرهیز از حرکت منفعلانه، شکل‌گیری تهاجم فرهنگی از طرف مؤمنین را یکی از راه‌های مبارزه با انفعال در درون نظام دانست. در ادامه گزارش اجمالی از سخنان حجت‏الاسلام والمسلمین قاسمیان تقدیم می‏گردد:

وقتی بنده‌ای به خدای خود این‌گونه عرض می‌کند که "خدایا من تو را قبول دارم من بچگی کردم بدی کردم من یک کاری کردم" خداوند او را می‌خرد. رمز دعای کمیل این است و قد اتیتک الهی... خدایا سرافکنده آمدم به درگاهت،  این را خداوند می‌خرد، ولی آن کسی که جسارت می‌کند و می‌گوید که این همه میلیاردی می‌خورند ما هم یک نگاه می‌کنیم این در دستگاه خداوند ارزش ندارد. خدا به داود سلام‌الله علیه می‌فرماید: "بشارت بده به گناهکاران و بترسان صدیقین را" کسی که گناه کار است، توبه می‌کند و من قبول می‌کنم؛ ولی آن صدیق را غرور می‌گیرد روایت است خدا خیلی از این بنده بدش می‌آید.

در روایت داریم خداوند حاضر است بنده را به تباهی بکشاند. بنده را به گند می‌کشاند ولی غرورش را نمی‌تواند تحمل کند. عُجب او را تحمل نمی‌کند. این حقیقت عبودیت است. این که کسی در قبال خداوند مالک کسی و چیزی نیست این یک مقدار جسارت انسان را پایین می‌آورد. اگر کسی بتواند رابطه‌اش را با خداوند اصلاح کند و از کرده‌ی اشتباهش سریع اظهار پشیمانی و بگوید خدایا اشتباه کردم کار تمام می‌شود. سر کوچک‌ترین مسائل؛ وگرنه گناهان بزرگ را خداوند می‌بخشد ولی چنین گناهان را نمی‌بخشد. چون انسان جسارت می‌کند و به اصطلاح پرروبازی در می‌آورد. انشاء‌الله این معانی به قلب ما نفوذ کند و موجب عمل بشود و  ما را از خودمان منصرف کند.

نقدی بر عملکرد اساتید مسلمان علوم انسانی 

اما درباره‌ی آیات سوره مبارکه‌ی ممتحنه که بحث درونی نظام است. چون من مباحث را دنبال می‌کنم روانشناسی یک موقع درمان محور بود. این بیماری درمانی و این هم درمان. خب حالا غضب و حسد و هر مشکل دیگری. یک به یک اینها را درمانی بحث می‌کرد. ما یک سری روانشناس مسلمان داریم که سیلی از آیات و روایات را در این قالب می‌ریزند. از سال 1980 به این طرف یک جهت‌گیری جدید در مباحث روانشناسی شروع شد که فرصت محور است. این الان به صورت ناگهانی رشد می‌کند بارور می شود و دامنه‌های آن به ایران می‌رسد و مطالعه می‌شود و وارد فضای کشور می‌شود. حالا همان روانشناس متعهد سیلی از آیات و روایات را در همین بحث می‌گنجانند که 180درجه فرق دارد. قاب بندی به عهده کسی دیگر است. حرف را او می‌گوید که چیست؛ شما می‏گردید و آیات و روایات مربوط به حرف او را پیدا می کنید. روی‌کرد به عهده کسی دیگر است و ورود و خروج به عهده کسی دیگر. جامعه شناس و روانشناس مسلمان می‌گردد دنبال خانه‌هایی که آن شخص غربی بنا کرده است، با رفتاری کاملا منفعلانه.

علوم اجتماعی را می‌خوانم و می‌گردم برای آن آیات و روایات پیدا می‌کنم که 180درجه باهم اختلاف دارد. الان زمین بازی دست کسی دیگر است. میدان عمل باید برای شما باشد. کار به دست خود اسلام و اهل بیت باید باشد. این دید را هم نسبت به معارف اهل بیت داریم. معمولا در مصائب دور هم جمع می‌شویم. همیشه ائمه شهید و زندانی و مظلوم می‌شودند. یک سری ائمه که انگار منفعل‌اند. اتفاقا در بررسی صحیح زندگانی ائمه علیهم‏السلام آنقدر بازی و فن بدل‌های ایشان عجیب و غریب بوده که طرف مجبور می‌شود در میدان طراحی شده و اینها بازی کند. طرف را مجبور می‌کردند. حرکت، حرکت فعال بوده است. روش ائمه همین بوده است. افراد را در میدان خودشان می‌کشیدند. میدان را طراحی می‌کردند که مجبور شوند در زمین او بازی کنند. برای همین حذف فیزیکی می‌شدند. اگر فعال نبودند که حذف فیزیکی نمی‌شدند. دیگر قابل هضم نبودند بنابراین همه آنها حذف  فیزیکی می‌شدند.

تهاجم فرهنگی باید از طرف ما ایجاد شود

اگر یک نفر بخواهد از ائمه الگو بگیرد منتظر شرایط نمی‌شود. برخورد فعال می‌کند. یک میدان عمل فعالانه طراحی می‌کند که مجبور شوند آنها بازی کنند. پیروی از اهل بیت این است. بحث درون‌زایی را که آقا مطرح می‌کنند این است که مدام به دیگران نگاه نکنیم. بعضی‌ها منتظر شبهه هستند که جواب بدهند. ما باید شبهات را مطرح کنیم. شما باید تهاجم فرهنگی کنید. یک میدانی باز کنید که دشمن مجبور شود جواب دهد این یک حرکت فعالانه است. نظام را از داخل آیات و روایات خارج کنید. این نوعی که ما الان به آن عمل می کنیم بسیار منفعلانه است و هیچ شباهتی به رفتار ائمه ندارد. علی الخصوص علوم انسانی ما. این را به عنوان یک تذکر و دغدغه عرض کردم.

یک نکته‌ای قبل از توضیح آیات 4 الی 7 سوره ممتحنه عرض کنم. در درون انبیاء یک نظام صعودی داریم. انبیاء در مدل برخوردشان با دنیا رشد کرده‌اند و به خاتم‌الانبیاء رسیده‌اند. یک رشد داشتیم از زمان حضرت رسول و امیرالمؤمین به بعد، نه اینکه ائمه رشد کرده‌اند، طریقه برخورد با جامعه رشد کرده است. یک سری می‌گویند کاش ما زمان فلان بودیم. این زمان به این خوبی را نمی‌خواهی؟! ما تجربه 124هزار پیامبر و تجربه ائمه را و تجربه نظام اسلامی را داریم. برای چه می‌خواهی برگردی به عقب؟! این فرصت که بهترین فرصت است. ما تجربه برخوردی ائمه و انبیاء را داریم. فرهنگ ائمه کامل شده است مخصوصا در زمان امام رضا علیه‌السلام به اوج رسیده است. بقیه ائمه بعدی به گونه‌ای امام رضایی هستند. اگر فرهنگ رضوی به درستی توضیح داده شود هم فرهنگ سیاست خارجی و هم فرهنگ درونی و تربیتی به یک فرهنگ فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

انبیاء در یک مسیر رشد عمل می‌کنند. حضرت آدم علیه‌السلام به عنوان ابوالبشر کارشان با موعظه حل می‌شده است. قالب انسان‌هایی که بودند احتیاجی به شریعت نداشتند، با یک منبر مواعظ اخلاقی حل می‌شد. تا زمان حضرت نوح که مسؤولیت ایشان یک پله بالاتر می‌آید و صاحب شریعت و اولوالعزم می‌شوند.

پله بعدی حضرت ابراهیم علیه‌السلام است. تصویر حضرت ابراهیم در ذهن ما خیلی عجیب و غریب بوده است. هنر ایشان چه بوده است؟ زن و بچه را جا گذاشته و رفته و برگشته است. کل هنر ایشان این بوده است. این خلاصه زندگی ایشان است و حال آنکه حضرت ابراهیم یک نکته‌ای را در تاریخ انبیاء اضافه کرده که آن مبارزه با طاغوت بود. مبارزه با طاغوت از حضرت ابراهیم شروع شد وگرنه در شریعت حضرت نوح مبارزه با تباهی نداریم. جریان مبارزه با طاغوت از حضرت ابراهیم آغاز می‌شود و پیشرفت می‌کند به حضرت یوسف  و حضرت موسی علیهما السلام می‌رسدکه در زمان حضرت موسی بحث مبارزه با طاغوت و تمدن سازی را داریم. بعد حرکت اصلاحی حضرت عیسی علیه‌السلام را داریم و با یک فترت زمانی به حضرت محمد(ص) می‌رسد. ائمه هم در یک حالت رشد یافته دارند حرکت می‌کنند. بر تجربه‌های بشریت و معصومانه بشریت می‌افزایند که حرف دارد. این ها باید با تحلیل دقیق تاریخی اضافه شود. مثلاً تا جایگاه کعبه و مکه را متوجه نشویم این کعبه و مکه به درد نمی‌خورد، ولی اگر درست تعریف می‌شد به درد می‌خورد. شما اگر بگویید که وسط دنیا کجاست چه می‌گویید؟ الان هرکس خودش را وسط دنیا می‌داند. وسط دنیا به تعبیر دو آیه از آیات قرآن، کعبه است. هم ماجرای دحوالارض و هم ماجرایی که به پیغمبر می خواهد بگوید که برای همه باید پیام بیاید. مکه باید به عنوان نماد توحید مطرح شود.

"توحید" را عملی کنید می‌شود "ولایت" و "ولایت" را نظری کنید می‌شود "توحید"

یک سؤال می‌پرسم توحید مهم‌تر است یا ولایت؟  اگر مباحث دین شناسی را دنبال می‌کنید توحید رکین‌ترین رکن اسلام است و اگر می‌خواهید به عمل کنید ولایت مهمترین رکن است این دو هیچ فرقی ندارد. توحید را عملی کنید می‌شود ولایت و ولایت را نظری کنید می‌شود توحید.

این دو عین هم هستند و متکی بر این عینیت سوره بقره را دنبال کنید. از آیه 124 می‌پردازد به امامت حضرت ابراهیم علیه‌السلام. معانی امامت و ولایت و کعبه را به هم گره می‌زند. این همان "زبان نمادین دین" است.

" قد کانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم والذین معه" در ابراهیم و کسانی که با ابراهیم هستند یک اسوه حسنه‌ای است برای شما. اسوه حسنه شما کیست؟ "حضرت ابراهیم"؛ با اینکه اسوه حسنه در جایی رسول‌الله است؛ یعنی فرقی نمی‌کند یک گره خوردگی خاصی وجود دارد. کسانی در محوریت ایشان عمل می‌کنند. سر چه چیزی؟ ما بی‌زاریم از شما و آنچه که شما می‌پرستید. به شما کافریم و این دشمنی باقی می‌ماند الی الابد هم به پایان نمی رسد. هوس نکنید که آن را به پایان برسانید.

شعار مرگ بر آمریکا را عوض نکنید/ این یک اعلام برائت اعتقادی است

این دشمنی ریشه‌ای است. این اعلام برائت اعتقادی است؛ مرگ بر آمریکا اعتقادی است. شعار را عوض نکنید. من عرض کردم دیپلمات باید کارش را بکند، اما انقلابی نباید کار دیپلماتیک بکند. آقا فرمودند من انقلابی‌ام و کار انقلابی می‌کنم. من بر دهان دشمن می‌زنم. "حیفا" را با خاک یکسان می‌کنم. قرار نیست ما کار دیپلماتیک بکنیم، قرار است ما آرمان‌خواهی کنیم. وگرنه دست می‌بریم و شعارها را عوض می‌کنیم و یک چیزی درست می‌کنیم که دیگر دین نیست. می‌خواهیم رابطه خودمان را با کشورها اصلاح کنیم، به چه قیمتی؟ به قیمت دست کشیدن از شعارهای خودمان؟ بارها این آیه را تلاوت کردم "وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ" اینها همواره با شما پیکار می‌کنند تا شما را مرتد کنند؛ تا ارتداد با شما می‌آیند. به کمتر از این هم راضی نیستند. ارتداد را به معنای کفر و زندقه معنا نکنیم و برای مبارزه با آن راه‏اندازی هیأت مسجد کافی نیست. عربستان همین کار را می‌کند.

چرا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در زمان خلفای زمان خود به آن‌ها مشاوره‌های دقیق می‌دادند؟

آن اصل اصیلی که اگر آن را بکشی همه چیز را به طرف آن می‌کشی آن حکومت اسلامی و در محورش جایگاه ولی است. این‌ها با همین دشمن‌اند. تصاویر دسته‌جات عزاداری در آمریکا و کانادا و انگلیس وجود دارد پلیس هم می‌ایستد و کاری ندارد. با اینها کسی مشکلی ندارد. با جایگاهش مشکل دارند که امیرالمؤمنین حتی جایگاه خلیفه دوم را پر می‌کنند و می‌فرمایند: جایگاهی که تو داری نخ تسبیح است. اگر این نخ پاره شود جامعه دیگر جامعه نمی‌شود و از هم می‌پاشد. دیگر نمی‌شود آن جامعه را جمع کرد.

شما باید متوجه بشوید چطور می‌شود که امام علی علیه‌السلام مشاوره‌های دقیق به خلفای زمان خودشان می‌دهند. چطور می‌شود امام رضا  علیه‌السلام مشاوره دقیق می‌دهند. رابطه میان درون و بیرون فرق می‌کند. هرچه در درون می‌خواهید به سر و کله هم بزنید ولی در بیرون مواظب باشید. حضرت در حق مرابطین و مرزداران هم دعا می‌کنند. یعنی بدین‌سان جایگاه‌ها را محفوظ می‌دارند. 

منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
افول امپراطوری
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 12:50 صبح

 

نادر طالب‌زاده اعلام کرد

دعوت از اندیشمندان برجسته آمریکایی برای حضور در همایش "افول امپراطوری"

نشست خبری دبیر همایش جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" و همایش "افول امپراطوری" برگزار شد.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ نادر طالب‌زاده دبیر همایش افول امپراطوری امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با بیان اینکه در خصوص افول امپراطوری هزاران مقاله نوشته شده است، گفت: ما می‌خواهیم هموطنان خود را درباره موضوعاتی که در زمینه افول امپراطوری افتاده است آگاه کنیم، البته ما در این زمینه چیزی نمی‌گوییم، افول امپراطوری را از زبان مهمانان بررسی خواهیم کرد. 
 
وی با بیان اینکه اساتید مشهور و مطرح در این همایش شرکت خواهند کرد، گفت: برای حضور این افراد در حال رایزنی هستیم.


 
دبیر همایش افول امپراطوری تأکید کرد: کشور ایران مورد هجمه واقع شده است و بیشترین شیطنت‌ها علیه کشور ما صورت گرفته است. حمله تغییر رژیم بی‌پروا مطرح می‌شود. ما می‌خواهیم بگوییم مواظب رژیم خودتان باشید، رئیس قطر برای سوریه نقشه می‌کشید، اما خودش عوض شد. 
 
وی گفت: ما می‌خواهیم بگوییم برای دیگران نقشه نکشید، متوجه خودتان نیستید زیر پایتان چه‌خبر است! این موضوع را باید از زبان نویسندگان آمریکایی باید بشنویم. فلذا تجمع خودمانی بین 10 الی 20 شخصیت مشخص در ایران شکل خواهد گرفت. آنها می‌گویند ما با ایران به جایی نمی‌رسیم. ما می‌خواهیم بگوییم شما چه‌کسی هستید، امپراطوری شما چقدر دوام دارد. 
 
"ما چیزی نمی‌گوییم، نویسندگان بگویند شما در چه وضعیتی وجود دارید؛ این کلّیت همایش افول امپراطوری است". 
 
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که 35 سال از انقلاب می‌گذرد و موجی از آثار هنری ایجاد نشده است، دلیل این چیست، گفت: سؤال بجایی را مطرح کردید، معتقدم در این زمینه سیاست‌گذاری جدی صورت نگرفته است. از اول انقلاب حتی ما پرورش نیروهایی را که بتوانند در این عرصه حرف بزنند، نداریم. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری بیان داشت: ما امروز فیلم‌سازان بسیار خوبی داریم  که بهترین آنها جشنواره‌ای می‌شوند اما در جشنواره‌های اروپایی برنده جایزه می‌شوند، یعنی سینمایی می‌خواهیم که حرف وضعیت ما را بزند. معتقدم کاری بسازیم تا موج بسازد نباید مسئولان آمار بگیرند که چه اقداماتی صورت گرفته است، بر این باورم در مقابل هجمه رسانه‌های آنان موج بسازیم. 
 
طالب‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از کار ایرانیوم که پس از بیداری اسلامی صورت گرفت، کسی جواب آن را نداد. این فیلم در آمریکا توزیع مجانی شد یکی 40 میلیون دی‌وی‌دی پخش شد و کسی نفهمید تهیه‌کننده آن چه‌کسی است. آخرین حرف این فیلم آن بود: "حمله به ایران دیگر دیر شده است" ایرانیوم مغز متفکرش در تل‌آویو بود اما جواب آن را ندادیم. 
 
وی تأکید کرد: همچنین در خصوص فیلمی که علیه اسلام ساخته شد شکایتی صورت نگرفت. معتقدم در زمینه تولید، تبیین و ایستادگی این اثرات خیلی منفعل بودیم. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری همچنین در پاسخ به سؤال "آیا در این همایش از میهمانان دولتی نیز دعوت خواهید کرد؟"، افزود: قطعاً این کار را خواهیم کرد. چرا که موضوع عام است آنها ایران را تهدید می‌کنند و از افول گذشته است. بنابراین دوستان پای کار می‌آیند. البته هنوز صحبت‌ها شروع نشده است اما اگر لیست میهمانان خارجی را بدهیم قطعاً استقبال خواهند کرد همان‌طور که گفتیم ما می‌خواهیم حرف عامی را بزنیم و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد. 
 
طالب‌زاده تأکید کرد:  آمریکا به‌خاطر لجبازی و تکبری که دارد،  از همان ابتدای انقلاب به فکر خاموش کردن شعله انقلاب اسلامی برآمد. 23 درصد آمریکایی‌ها موافق آنچه هستند که دولت آمریکا در مورد 11 سپتامبر می‌گوید. 
 
وی با بیان "ما این همایش را برگزار خواهیم کرد و عنوان آن را هم شدید نگذاشته‌ایم و این عنوان افول و سقوط، تیتر مهمی در سطح رسانه‌های جهان است"، تصریح کرد:  متخصصین باید بیایند و دراین‌باره توضیح بدهند. افق نو و همچنین این همایش، به‌حق هستند چون این گردهمایی کسانی است که همه از جریان مطلع هستند. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری اضافه کرد: بخشی از مهمانان این همایش، اندیشمند و تراز اول رسانه‌های بین المللی هستند. خیلی از اساتید دعوت‌شده برکنار شده از دانشگاه‌های آمریکا هستند. 
 
طالب‌زاده تأکید کرد: ما افول امپراطوری را از زبان نویسندگان و اساتیدی که مقالات زیادی را نوشتند مطرح خواهیم کرد، آنها در جمع ما حاضر می‌شوند و از آنها سؤالاتی را مطرح می‌کنیم. آنها سانسورشدگان رسانه‌های جهان هستند. 
 
وی با بیان این مطلب "همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در پیچ تاریخی هستیم"، اظهار داشت: معتقدم در پیچ حساسی هستیم و باید نشان دهیم که آنها نباید و نمی‌توانند برای ما نقشه بکشند. باید بگوییم که آنها در چه‌وضعی هستند. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری همچنین در خصوص انعکاس این همایش افزود: به‌نظرم این همایش پیام خوبی را خواهد داشت اما نمی‌دانم چه  انعکاسی را در بر خواهد داشت، شاید میهمانی بیاید و صحبت کند و این صحبت بازتاب و انعکاسی داشته باشد، همان‌طور که افق نو بازتابی را در خیلی از رسانه‌ها داشت. 
 
طالب‌زاده تأکید کرد: همین که این کنفرانس با متفکران غربی برگزار می‌شود معنادار است. ما موضوع افول را مطرح کردیم و می‌خواهیم درباره همین موضوع با مردم خود و مردم کشورهای دیگر صحبت کنیم. 
 
وی در ادامه نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سطح مهمانان و مدعوین برای شرکت در این همایش در چه‌حدی است و آیا از هنرمندان و یا افرادی که در گروه‌های اجتماعی هستند دعوت شده است، گفت: یک بخش از اساتید مشهور که کتاب‌هایی را در این زمینه نوشته‌اند و در رسانه نیز مطرح هستند برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری با بیان "بخشی از مهمانان ما نیز کسانی هستند که برکنار شده دولت آمریکا هستند" اظهار داشت: در بخش هنرمندان نیز کسانی را می‌توان یافت که فیلم‌های بزرگی را ساخته‌اند ولی نتوانسته‌اند فیلم‌های خود را در آمریکا نشان دهند، به‌عنوان مثال شخصی را از هالیوود دعوت کرده‌ایم که از پول شخصی خود پشت صحنه 11 سپتامبر را می‌سازد. 
 
طالب‌زاده با بیان اینکه این شخص قبلاً فرماندار یکی از ایالت‌های کالیفرنیا بود، تصریح کرد: مستندی را که از پشت صحنه 11 سپتامبر ساخت در هیچ‌جای آمریکا اکران نشد. همچنین فعالیت‌های هنری ممکن است در این زمینه انجام شده باشد که کمتر نشر پیدا کرده باشد. 
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اساتیدی که برای این همایش دعوت می‌شوند معمولاً از کجا هستند، گفت: عمده این اساتید از کشور آمریکا هستند و ممکن است کسانی باشند که آمریکایی باشند، ولی در انگلیس زندگی می‌کنند که این اشخاص از 10 نفر به بالا هستند. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری با بیان "بعضی وقت‌ها وقتی تعداد زیاد می‌شود تمرکز زیاد خواهد شد که بعداً اسامی مدعوین را اعلام می‌کنیم"، افزود: فعلاً مکان برگزاری همایش مشخص نیست، ولی احتمال دارد در سالن همایش‌های صدا و سیما باشد و زمان این همایش نیز احتمالاً نیمه دوم دی به بعد است که تعطیلات کریسمس تمام می‌شود. 
 
طالب‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر "آیا این همایش ادامه‌دار خواهد بود؟"، تصریح کرد: این بحث‌ها، بحث‌های ادامه‌داری است زیرا اطلاعات جاری دائماً می‌آید و همین اشخاصی که در رابطه با افول امپراطوری و آمریکا می‌نویسند تعدادشان بیشتر می‌شود. همین‌ها تعدادشان از 5 سال پیش به این طرف خیلی بیشتر شده است. 
 
وی با تأکید بر "من مخالف هستم که این همایش‌ها یک بار و به‌صورت دکوری باشد"، گفت: بعد از همایش‌ باید در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف از این شخصیت‌ها دعوت شود و البته خود اینها نیز مشتاق هستند که در این همایش‌ها و مراکز دانشگاهی شرکت کنند. یک بخش کار تعامل و به‌معنای واقعی دیپلماسی عمومی است. 
 
دبیر همایش افول امپراطوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نقش رسانه‌های جمهوری اسلامی در مقابل سانسوری که در آمریکا و کشورهای غربی صورت می‌گیرد چیست، اظهار داشت: خیلی خوب می‌شود که این کنفرانس‌ها به‌صورت زنده پخش شود و 2، 3 شبکه تلویزیونی پای کار بیایند. البته خیلی از برنامه‌ها در قالب گفت‌وگوی ویژه خبری بود ولی به‌هرحال برداشت کامل نشد. 
 
طالب‌زاده با بیان اینکه نشست با دانشجویان و اساتیدی که در این همایش دعوت می‌شوند باید ادامه داشته باشد، اظهار داشت: خیلی از این اشخاص با پرس‌‌تی‌وی مصاحبه می‌کنند، ولی عموم مردم این مصاحبه‌ها را نمی‌بینند و در جریان نیستند. 
 
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نمونه‌ کارهایی که در رابطه با آمریکا است، گفت: به‌عنوان مثال اولیور استون تاریخ ناگفته‌ای از آمریکا را که مربوط به 65 سال گذشته آمریکاست در 10 قسمت به نمایش گذاشته است که اعتراف به همین سقوط است و یا فیلم اولیور که پشت صحنه 11 سپتامبر را نشان می‌دهد. 
 
وی همچنین گفت: دبیر همایش افول امپراطوری، در این همایش بیشتر حضور کلامی است ولی آثار مستند مطرح مانند 10 قسمت آلیور استون را نمایش می‌دهیم. همین اولیور استون بعد از ساخت این مستند در یک مصاحبه‌ای گفت تمام رسانه‌های آمریکا دست چهار خانواده یهودی است و بعد از این مستند نیز دیگر مستندی نساخت. 
 
در ادامه این نشست خبری، میثم محمدحسنی دبیر همایش جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا نیز طی سخنانی با بیان اینکه این همایش در 2 بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود، گفت: در بخش اصلی شامل موضوعات بین‌المللی، پوستر و کاریکاتور خواهد شد و مستند، فیلم، سرود، وبلاگ‌نویسی و مقاله 5 بخش جانبی خواهد بود. 
 
وی با بیان اینکه نفر اول این جایزه حدود 10 میلیون تومان را به‌همراه خواهد برد، گفت: حدود 1500 آثار ارسالی از بیش از 16 کشور جهان داشتیم. 
 
دبیر اجرایی همایش جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا کشورهای آمریکا، انگلیس، اوکراین، عراق، صربستان، پاکستان، هلند، افغانستان، سوریه، بلژیک و مونته‌نگرو را از جمله کشورهای ارسال‌کننده آثار عنوان کرد و افزود: البته یک نفر هم از اسرائیل آثار خود را فرستاده که باید بررسی کنیم که متعلق به اسرائیل بوده است یا خیر. 
 
محمدحسنی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر "اخیراً بیلبوردهای هنری طراحی شده که نمایانگر خوی استکباری آمریکا بود و جنجال‌های زیادی را به وجود آورد و شما به‌عنوان یک هنرمند چه تحلیلی دراین‌باره دارید؟" گفت: به‌نظرم بیلبوردهای ضدآمریکایی به‌نوعی حمایت ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود و هدفی جز این نیز برای ما متصور نبود. 
 
وی افزود: متأسفانه برخی‌ها دراین‌باره قضاوت عجولانه‌ای داشتند و امیدوار هستیم که من‌بعد با کمی تأمل نسبت به این‌گونه مسائل برخورد کنند. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

 



کلمات کلیدی : مرگ بر امریکا
دشمنى که لبخند میزند
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 4:31 صبح

 

بازخوانی تذکرات اخیر رهبری؛

به دشمنى که لبخند می‌زند اعتماد نکنید/ فکر نمی‌کنم از این مذاکرات نتیجه‌اى که ملّت ایران انتظار دارد به‌دست بیاید

بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.
گروه سیاسی مشرق- رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و برجسته‌شدن موضوع سیاست خارجی در دولت جدید به بیان توصیه‌هایی پیرامون مذاکرات، خطوط قرمزهای جمهوری اسلامی، دلایل قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها پرداختند که در لابه‌لای آنها نکات مهم و تعیین‌کننده‌ای نهفته است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود درباره مذاکره فرمودند: البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتی دیگر فرمودند: به دولت آمریکا اعتمادى نداریم، به مسؤولین خودمان اعتماد داریم، خوشبین هستیم، از آنها می‌خواهیم که با دقّت، با ملاحظه همه‌ جوانب گام‌ها را درست بردارند، محکم بردارند، منافع ملّى را یک لحظه به فراموشى نسپرند.

ایشان روز دوازدهم آبان‌ماه سال جاری نیز در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: مسؤولین ما توجّه داشته باشند، حرف‌ها را ببینند؛ از آن طرف لبخند می‌زنند، اظهار علاقه می‌کنند، اظهار میل به مذاکره می‌کنند، از این طرف بلافاصله مى‌آیند میگویند: همه‌ گزینه‌ها روى میز است! خب، که مثلاً چه؟ چه حرکتى، چه غلطى ممکن است نسبت به جمهورى اسلامى انجام بدهند؟ اگر جدّى هستند در کار، بایستى خودشان را کنترل کنند.


در ادامه بیانات رهبر انقلاب در این خصوص را مرور می‌کنیم:

  • یک جمله هم در خصوص قضیه‌ هسته‌اى عرض کنم - در آینده اگر لازم شد، شاید مفصل‌تر عرض کنیم - من در سخنرانىِ روز اول سال گفتم جبهه‌ مخالف ما که عمدتاً منحصر در چند کشور معدودِ زورگو و زیاده‌خواه است و اسم خودشان را به غلط و به دروغ می‌گذارند جامعه‌ى جهانى، و در رأس آنها آمریکاست، محرک اصلى هم صهیونیست‌هایند، مسئله‌ اینها این است که نمی‌خواهند موضوع هسته‌اى ایران حل شود. اگر لجبازى آنها نبود، موضوع هسته‌اى براحتى حل می‌شد. بارها تا لحظه‌ حل پیش رفتیم، امضاء کردند، آژانس هسته‌اى امضاء کرد؛ قبول کرد که این اشکالاتى که وجود داشته، برطرف شده - اینها موجود است، اینها سند است؛ اینها که قابل انکار نیست - خب باید قضیه تمام می‌شد، پرونده‌ هسته‌اى کشور باید پایان پیدا می‌کرد. آمریکایى‌ها بلافاصله یک چیز جدید را مطرح کردند، آوردند وسط. نمی‌خواهند قضیه تمام شود. نمونه‌هاى متعددى را ما در این زمینه داریم. حل مسئله‌ هسته‌اى جمهورى اسلامى، به حسب طبیعت خود، از جمله‌ کارهاى سهل و آسان و روان است؛ اما وقتى طرف مقابل مایل نیست این قضیه حل شود، خب بله همین جور می‌شود که ملاحظه می‌کنید. (بیانات در دیدار مسؤولان و کارکنان قوه‌ قضائیه‌ "1392/04/05")


  • جمهورى اسلامى در قضیه‌ هسته‌اى، هم قانونى عمل کرده است، هم شفاف عمل کرده است، هم از لحاظ استدلالى، منطقى عمل کرده است؛ منتها این یک نقطه‌اى است که براى فشار بر جمهورى اسلامى این را مناسب دانسته‌اند. اگر این هم نباشد، یک قضیه‌ دیگرى را براى فشار مطرح می‌کنند. هدف، تهدید است؛ هدف، فشار است؛ هدف، خسته‌کردن است. خودشان گفتند: هدف، تغییر دادن نظام سیاسى و سازوکار سیاسى است. البته در حرف‌هاى خصوصى که می‌زنند، یا گاهى نامه که می‌نویسند، میگویند نه، ما نمی‌خواهیم نظام را تغییر دهیم؛ لیکن در گوشه و کنار حرف‌های‌شان، در اظهارات‌شان، در عملکردشان، این مسأله کاملاً روشن است. ملتى که زیر فرمان آنها نباشد، بر طبق میل آنها عمل نکند، بر طبق سلیقه‌ آنها در ممشاى خود عمل نکند، مغضوب آنهاست. حکومت‌ها و دولت‌ها هم اگر در مقابل آنها مطیع و سربه‌راه بودند، برای‌شان مقبولند؛ نه دموکراسى براى آنها اهمیت دارد، نه حقوق بشر اهمیت دارد، نه هسته‌اى اهمیت دارد. مسئله این است که جمهورى اسلامى روى پاى خود ایستاده است، با اتکاء به قدرت خود ایستاده است، با اعتماد به خداى متعال ایستاده است و در جهات مختلف دارد پیشرفت می‌کند؛ این را اینها نمى‌پسندند، و نپسندند. البته تجربه‌ جمهورى اسلامى و تجربه‌ ملت ایران نشان داد که در این راه، آن که پیروز است، ملت ایران است و اوست که به دشمنان خود سیلى خواهد زد. (بیانات در دیدار مسئولان و کارکنان قوه‌ى قضائیه‌ "1392/04/05")


  • آمریکایى‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم با ایران مذاکره کنیم. خب، سال‌هاست که می‌گویند می‌خواهیم مذاکره کنیم؛ این یک فرصتى نیست که براى ما به‌وجود آوردند. من اول سال گفتم که خوشبین نیستم. در مسائل خاص، مذاکره را منع نمی‌کنم - مثل مسئله‌ خاصى که در قضیه‌ عراق داشتیم، و بعضى از قضایاى دیگر - لیکن من خوشبین نیستم؛ چون تجربه‌ من این را نشان می‌دهد. آمریکایى‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقى‌اند، هم در برخوردشان صادق نیستند. این چهار ماهى هم که از آن صحبت ما گذشت، همین را تأیید کرد؛ موضع‌گیرى‌هاى مسؤولان و دولتمردان آمریکا نشان داد که همین مطلبى که ما گفتیم - که گفتیم خوشبین نیستیم - درست است؛ خود آنها عملاً این را تأیید کردند. انگلیس‌ها هم یک جور دیگر، دیگران هم یک جور دیگر. تعامل با دنیا هیچ ایرادى ندارد، ما از اول هم اهل تعامل با دنیا بودیم؛ منتها در تعامل، طرف مقابل را باید شناخت؛ شگردهاى او را باید دانست؛ هدف‌هاى اساسى و کلان را باید در مدّ نظر داشت. (بیانات در دیدار مسؤولان نظام‌ "1392/04/30")


  • بحث سلاح هسته‌اى را مطرح می‌کنند. خب، ما سلاح هسته‌اى را نه به‌خاطر زید و عمرو، نه به خاطر آمریکا و غیر آمریکا، به‌خاطر عقیده‌مان قبول نداریم؛ هیچ‌کس نباید داشته باشد. وقتى ما می‌گوییم شما نداشته باش، معنایش این است که خودمان هم قاطعاً می‌گوییم نباید داشته باشیم و نخواهیم داشت؛ امّا مسئله‌ آنها مسئله‌ دیگرى است؛ آنها حرفى ندارند که برخى از کشورها هم فرضاً به‌وجود بیایند [که‌] انحصار آنها را به هم بزنند، البتّه نمی‌خواهند انحصارشان به هم بخورد، امّا قیامتى هم بر پا نمی‌کنند؛ در مورد ایران اسلامى و جمهورى اسلامى قیامت بپا می‌کنند؛ چرا؟ چون داشتن یک چنین توانى، یک چنین قدرتى، پشتوانه‌ این نظامِ «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» است؛ چالش اصلى اینجاست؛ این را باید شناخت، این را باید دید، در این چهارچوب بایستى رویکردهاى آمریکا و غرب و فلان کشور وابسته‌ به اینها و فلان جریان وابسته و دلبسته‌ به اینها را تفسیر و تحلیل کرد؛ انقلاب اسلامى این است. (بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى "1392/06/26")


  • عالَم دیپلماسى، عالَم لبخند زدن است؛ لبخند هم می‌زنند، مذاکره هم می‌کنند، درخواست مذاکره هم می‌کنند، خودشان هم می‌گویند. به یکى از این سیاستمداران غربى چند روز پیش از این گفته بودند شما که می‌خواهید مذاکره بکنید با ایران، خب دشمن است ایران؛ گفته بود خب، آدم با دشمن مذاکره می‌کند دیگر! یعنى اقرار به دشمنى با ایران؛ صریح می‌گویند.علت دشمنى اشخاص نیستند، علت دشمنى این حقیقت و این هویّت است. همه‌ آنچه که میگویند در این چهارچوب باید تفسیر و تحلیل بشود، در این چهارچوب باید فهمیده بشود. (بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى "1392/06/26")


  • ما مخالف با حرکت‌هاى صحیح و منطقى دیپلماسى هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسى، چه در عالم سیاست‌هاى داخلى. بنده معتقد به همان چیزى هستم که سال‌ها پیش اسم‌گذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایى بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبى ندارد اما این کشتى‌گیرى که دارد با حریف خودش کشتى می‌گیرد و یک جاهایى به دلیل فنّى نرمشى نشان می‌دهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کارى است؛ این شرط اصلى است؛ بفهمند که دارند چه‌کار می‌کنند، بدانند که با چه کسى مواجهند، با چه کسى طرفند، آماج حمله‌ طرف آنها کجاى مسأله است؛ این را توجّه داشته باشند. (بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى "1392/06/26")



  • ما از تحرّک دیپلماسى دولت حمایت می‌کنیم، پشتیبانى می‌کنیم. در کنار آمادگى‌هاى همه‌جانبه‌ ملّت ایران - چه از لحاظ اقتصادى، چه از لحاظ امنیّت داخلى، چه از لحاظ استحکام ساخت درونى نظام اسلامى، چه از لحاظ وحدت ملّى و چه از لحاظ نظامى - به تلاش و تحرّک دیپلماسى هم چه در این قضایاى سفر اخیر و چه غیر از آن، اهمّیّت می‌دهیم و از آنچه دولت ما انجام می‌دهد و تلاش‌هاى دیپلماتیک و تحرّکى که در این زمینه می‌کنند، حمایت می‌کنیم. البتّه برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم؛ البتّه به آمریکایى‌ها بدبینیم؛ به آنها هیچ اعتمادى نداریم. ما دولت ایالات متّحده‌ آمریکا را دولتى غیرقابل اعتماد می‌دانیم؛ دولتى خودبرتربین، دولتى غیرمنطقى و عهدشکن، دولتى سخت در پنجه‌ تصرّف و اقتدار شبکه‌ صهیونیسم بین‌المللى - که به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبکه‌ صهیونیستى بین‌المللى مجبورند با رژیم غاصب و جعلى اشغال‌کننده‌ فلسطین مماشات کنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند؛ اسمش را می‌گذارند منافع آمریکا، در حالى که بکلّى منافع ملّى آمریکا با آنچه امروز اینها در حمایت از [آن‌] رژیم جعلى انجام می‌دهند، منافات دارد؛ از همه‌ دنیا دولت ایالات متّحده‌ آمریکا باج می‌گیرد و به رژیم جعلى صهیونیستى باج می‌دهد؛ این حقایق را ما داریم مشاهده می‌کنیم - به دولت آمریکا اعتمادى نداریم، به مسؤولین خودمان اعتماد داریم، خوشبین هستیم، از آنها می‌خواهیم که با دقّت، با ملاحظه‌ همه‌ جوانب گام‌ها را درست بردارند، محکم بردارند، منافع ملّى را یک لحظه به فراموشى نسپرند. (بیانات در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ایران‌ "1392/07/13")


  • درباره‌ مسائل جارى ما با آمریکا - که این روزها محلّ بحث است - چند نکته را من عرض بکنم؛ سؤال است در ذهن‌ها. اوّلاً یک تذکّر مهم و لازمى را بدهم: هیچ‌کس نباید این مجموعه‌ مذاکره‌کنندگان ما را با مجموعه‌ شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج به‌علاوه‌ یک - سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ اینها مأموران دولت جمهورى اسلامى ایران هستند، اینها بچّه‌هاى خودمان هستند، بچّه‌هاى انقلابند؛ یک مأموریّتى را دارند انجام می‌دهند. کار سختى هم هست [که‌] بر عهده‌ اینهاست؛ دارند با تلاش فراوان آن کارى را که بر عهده‌ آنهاست انجام می‌دهند. بنابراین نباید مأمورى را که مشغول یک کارى است و مسؤول یک فرایندى است مورد تضعیف یا توهین یا بعضى از تعبیراتى که گاهى شنیده می‌شود - که اینها سازش‌کارند، و مانند اینها - قرار داد؛ نه، این حرف‌ها نیست. این را هم توجّه داشته باشید، این مذاکره‌اى که امروز دارد انجام می‌گیرد با شش کشور - که آمریکا هم جزء این شش کشور است - فقط در مورد مسائل هسته‌اى است و لاغیر. بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانى گفتم [که‌] مذاکره در موضوعات خاص اشکالى ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن می‌خواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم باذن‌الله ضررى نمی‌کنیم. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")


  •  یک تجربه‌اى در اختیار ملّت ایران است - که حالا من مختصراً عرض خواهم کرد - این تجربه ظرفیّت فکرى ملّت ما را بالا خواهد برد؛ مثل تجربه‌اى که در سال 82 و 83 در زمینه‌ى تعلیق غنى‌سازى انجام گرفت، که آن‌وقت تعلیق غنى‌سازى را در مذاکرات با همین اروپایى‌ها، جمهورى اسلامى براى یک مدّتى پذیرفت. خب ما دو سال عقب افتادیم، لکن به نفع ما تمام شد. چرا؟ چون فهمیدیم که با تعلیق غنى‌سازى، امید همکارى از طرف شرکاى غربى مطلقاً وجود ندارد. اگر ما آن تعلیق اختیارى را - که البتّه به‌نحوى تحمیل شده بود، لکن ما قبول کردیم، مسؤولین ما قبول کردند - آن روز قبول نکرده بودیم، ممکن بود کسانى بگویند خب یک ذرّه شما عقب‌نشینى می‌کردید، همه‌ مشکلات حل می‌شد، پرونده‌ هسته‌اى ایران عادى می‌شد. آن تعلیق غنى‌سازى این فایده را براى ما داشت که معلوم شد با عقب‌نشینى، با تعلیق غنى‌سازى، با عقب افتادن کار، با تعطیل‌کردن بسیارى از کارها مشکل حل نمی‌شود؛ طرف مقابل، دنبال مطلب دیگرى است؛ این را ما فهمیدیم، لذا بعد از آن شروع کردیم غنى‌سازى را آغاز کردن. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")


  • امروز وضعیّت جمهورى اسلامى با سال 82، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه می‌زدیم سرِ دو سه سانتریفیوژ، [در حالى که‌] امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوان‌هاى ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسؤولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتى هم که امروز در جریان است، ما ضررى نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسؤولین خودمان که دارند در جبهه‌ دیپلماسى فعّالیّت می‌کنند، کار می‌کنند، قرص و محکم حمایت می‌کنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد [تا] بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند.(بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")

  • یکى از ترفندها و خلاف‌گویى‌ها این است که این‌جور القا کنند به افکار عمومى مردم که اگر ما در قضیّه‌ هسته‌اى، تسلیم طرف مقابل شدیم، همه‌ مشکلات اقتصادى و معیشتى و غیره حل خواهد شد؛ این را دارند تبلیغ می‌کنند. البتّه تبلیغاتچى‌هاى خارجى با شیوه‌هاى کاملاً ماهرانه‌ تبلیغاتى خط می‌دهند، در داخل هم بعضى از روى ساده‌لوحى و بدون اینکه نیّت سوئى داشته باشند، بعضى هم واقعاً از روى غرض همین را دارند تبلیغ می‌کنند که اگر ما در این قضیّه کوتاه آمدیم و تسلیم شدیم در مقابلِ طرف مقابل، همه‌ مشکلات اقتصادى و مانند اینها حل خواهد شد؛ این خطاست. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")


  • یک مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست؛ این خطاست اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیّه‌ هسته‌اى است؛ نه، قضیّه‌ هسته‌اى بهانه است؛ قبل از اینکه مسئله‌ هسته‌اى مطرح باشد، همین دشمنى‌ها، همین مخالفت‌ها از اوّل انقلاب بود؛ اگر یک روزى هم مسئله‌ هسته‌اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها می‌خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ دیگر را به‌تدریج پیش می‌کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ به قول خودشان خاورمیانه حمایت می‌کنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسأله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بیشتر شده است، تا امروز که خب به نقطه‌ بالایى رسیده. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")


  • البتّه عرض کردیم، باز هم تکرار می‌کنیم: با تلاشى که دولت محترم و مسؤولین کشور دارند انجام می‌دهند، ما موافقیم. یک کارى است، یک تجربه‌اى است، احتمالاً یک اقدام مفیدى است؛ این کار را انجام بدهند، اگر نتیجه گرفتند که چه بهتر، امّا اگر نتیجه نگرفتند، معنایش این باشد که براى حلّ مشکلات کشور بایستى کشور روى پاى خودش بایستد. این توصیه‌ قبلى خودمان را باز هم تکرار می‌کنیم: به دشمنى که لبخند می‌زند، اعتماد نکنید؛ این را ما به مسؤولین‌مان، به بچّه‌هاى خودمان، فرزندان خودمان - اینهایى که در مسئله‌ى دیپلماسى مشغول کار هستند، بچّه‌هاى مایند، جوان‌هاى خود مایند - [توصیه می‌کنیم‌]؛ توصیه‌ ما به اینها این است: مراقب باشید لبخند فریبگرانه شما را دچار اشتباه نکند، دچار خطا نکند؛ ریزه‌کارى‌هاى کار دشمن را ببینید. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")


  • آنها ملاحظه دارند؛ حالا چرا ملاحظه دارند، این خودش بحث دیگرى است؛ پول و قدرت و سرمایه‌ صهیونیست‌ها کار خودش را می‌کند، بالاخره این بیچاره‌ها را دچار می‌کند؛ مجبورند ملاحظه کنند؛ فقط هم آمریکایى‌ها نیستند، خیلى از سیاستمداران دیگر غربى هم همین مشکل را بیچاره‌ها دارند، آنها هم گرفتارند، [دچار] مشکلند. لذا مسؤولین ما توجّه داشته باشند، حرف‌ها را ببینند؛ از آن طرف لبخند می‌زنند، اظهار علاقه می‌کنند، اظهار میل به مذاکره می‌کنند، از این طرف بلافاصله مى‌آیند می‌گویند: همه‌ گزینه‌ها روى میز است! خب، که مثلاً چه؟ چه حرکتى، چه غلطى ممکن است نسبت به جمهورى اسلامى انجام بدهند؟ اگر جدّى هستند در کار، بایستى خودشان را کنترل کنند، باید جلوى آن کسانى را که زبان به حرف‌هاى یاوه‌اى از این قبیل می‌گشایند بگیرند. یک سیاستمدار پولدار آمریکایى یک غلطى می‌کند که بله، ما بایستى در فلان صحراى ایران بمب اتم بزنیم و تهدید کنیم و فلان؛ باید بزنند دهن یک چنین آدمى را خُرد کنند. دولتى که خودش را به توهّم اینکه نسبت به مسائل جهان مسؤولیّت دارد، مسؤول می‌داند که با مسئله‌ هسته‌اىِ فلان کشور و فلان کشور برخورد کند، دیگر غلط میکند که یک کشورى را در یک چنین وضعى، در یک چنین دور و زمانه‌اى تهدید هسته‌اى بکند. باید جلوى این یاوه‌ها را بگیرند. (بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان "1392/08/12")
  • منبع: مشرق نیوز

 



کلمات کلیدی : امام خامنه ای
چرا مرگ بر امریکا گفتید
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 2:7 عصر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره):

«انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروهها و لیبرالها مى‏خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه‌ی کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قیمت طلبکارى آنان از همه‌ی اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جارى مى‏کنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏اید؟ چرا لانه‌ی جاسوسى را اشغال کرده ‏ایم و صدها چراى دیگر. و نکته‌ی مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحمهاى بیجا و بیمورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به گونه‏ اى تبلیغ کنیم که احکام خدا و حدود الهى زیر سئوال بروند. من بعض از این موارد را نه تنها به سود کشور نمى‏دانم که معتقدم دشمنان از آن بهره مى‏برند، من به آنهایى که دستشان به رادیو ـ تلویزیون و مطبوعات مى‏رسد و چه بسا حرف‏هاى دیگران را مى‏زنند صریحاً اعلام مى‏کنم:

تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بى‏پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقى و نه غربى عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادى امریکا و شوروى را در تمام زمینه ‏ها کوتاه مى‏کنم و اطمینان کامل دارم که تمامى مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامى خود هستند که علاوه بر دهها و صدها صحنه‌ی اعلام حضور و آمادگى خود امسال نیز در راهپیمایى 22 بهمن حقیقت آمادگى کامل خویش را به جهانیان نشان دادند و واقعاً دشمنان انقلاب را شگفت زده کردند که تا کجا حاضر به فداکارى‏اند. من در اینجا خود را شرمنده و کوچکتر از آن مى‏دانم که زبان به وصف و تقدیر از آنان بگشایم. خداوند پاداش عظیم اینهمه اخلاص و رشد و بندگى را خواهد داد ولى به آنان که ناآگاهانه مردم شریف و عزیز ما را متهم به رویگردانى از اصول و انقلاب و روحانیت مى‏کنند سفارش و نصیحت مى‏کنم که در گفتار و کلمات و نوشته‏ ها با دقت و مطالعه عمل کنند و برداشتها و تصورات نابجاى خود را به حساب انقلاب و مردم نگذارند.» 

منبع: رجانیوز

 



غذای سگ و گربه برای مردم
نوشته شده توسط reza khangoli zivlaei در ساعت 1:47 عصر

 


برای مقابله با فقر و گرسنگی
سالمندان ایالت مریلند آمریکا از غذای سگ و گربه تغذیه می‌کنند

به گزارش شبکه تلویزیونی WBOC16 آمریکا، سالمندان ساکن ایالت مریلند آمریکا می‌گویند غذا نیازی است که بسیاری از آنان استطاعت تامین آن را ندارند.

خبرگزاری فارس: سالمندان ایالت مریلند آمریکا از غذای سگ و گربه تغذیه می‌کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی WBOC16 آمریکا، برخی کهنسالان شهر کنت در ایالت مریلند، برای اندوختن اندکی پس انداز مجبور به خوردن غدای حیوانات خانگی هستند.

مرکز سالمندان فریدریکا(The Frederica Senior Center) محلی است که تعدادی از کهنسالان مانند «جوهانا دُک» برای فعالیت، ایجاد ارتباط با دیگر افراد کهنسال و تأمین غذا به آنجا مراجعه می کنند.

به گفته دُک و دیگرسالمندان، غذا نیازی است که بسیاری از سالمندان استطاعت تأمین آن را ندارند. او می گوید که رفقایش برای اندوختن پس انداز حتی به خوردن غذای حیوانات خانگی روی آورده اند.

دُک می گوید: «از ایالات متحده عاجزانه تقاضا می کنم تا به ما کمک کند، به ما کهنسالان یاری برساند. دیدن یک سالمند در حال تغدیه با غذای سگ و گربه، بسیار غم انگیز است».

بسیاری از سالمندان درآمد بسیار محدودی دارند که این به معنای نداشتن پول کافی برای تأمین معاش است. برخی از آنها به جای پرداخت یک دلار برای خرید یک قوطی ماهی تن ،ترجیح می دهند آن را برای خرید سه قوطی غذای سگ صرف کنند.

«رنی هافمن»، مدیر اجرائی مرکز سالمندان فریدریکا می گوید وی وقتی از این موضوع آگاه شد که شخصی از او در این مورد در خواست کمک کرد. او می گوید:«نباید هیچ سالمندی غذای حیوانات را بخورد. اگر شما چنین می کنید لطفا به من مراجعه کنید تا کمکتان کنم  تا مجبور به ادامه این کار نشوید».

به گفته هافمن ،بسیاری سالمندان در آن مرکز به طور متوسط ماهانه 1500 دلار درآمد دارند که  پس از صرف بالغ بر 1400 دلار ازاین مبلغ برای اجاره بها، هزینه آب و برق، هزینه بیمه و نسخه های درمانی و سایر قبوض، در نهایت ماهانه 85 دلار برایشان باقی می ماند. هیچ کس با 85 دلار نمی تواند مایحتاج یک ماهش را تأمین کند. وقتی آنان مواد غذایی مناسب را دریافت نکنند سلامتیشان تحلیل می رود و در این صورت نیاز بیشتری به نسخه های درمانی پیدا می کنند که تأمین هزینه آن در توانشان نخواهد بود.

بر اساس گزارش موسسه امور خانواده کِیسر، 9 درصد افرادِ 65 سال و بالاتر یعنی حدود 12 هزار و سیصد نفر در دِلاویر(Delaware) در فقر به سر می برند. این رقم برای سنین 18 تا 64 به 16 درصد یعنی 85 هزار و 700 نفر افزایش می یابد. 

سالمندانی مانند «میرا جونز» می گویند که امیدوارند سایر گروه های کمک رسان جامعه نیز به مشکلات سالمندان رسیدگی کنند. وی می گوید: «رنی» اغلب اوقات برایمان چیزهایی می آورد تا به کسانی که استطاعت خرید غذا را ندارند،برسانیم. یا وعده های غذایی می آورد، تا برخی افراد کهنسال برای دریافت مواد غذایی مناسبشان از آن استفاده کنند.

دُک خواستار ابلاغ این تقاضا به دولت شده است. وی می گوید:«این اوضاع مرا از دولت بسیار عصبانی می کند. غم انگیز است. نیاز است آنان برای آسان تر کردن امور به ما کمک کنند آنان ادعا دارند که این سالها سال های طلایی ما هستند،اما من مایلم به همگان اعلام کنم که ما در سال های طلایی به سر نمی بریم».

هافمن می گوید که مرکز سالمندان هر روز 60 وعده غذایی توزیع می کند یا به عبارتی ماهانه حدود 1250 وعده؛ اما لازم به ذکر است که این مرکز فقط از دوشنبه تا جمعه باز است.

شبکه تلویزیونی WBOC16 در پایان گزارش خود شماره تماس و آدرس مرکز سالمندان فریدریکا را برای دریافت کمک های مردمی اعلام کرده است. 

به گزارش فارس، در سال های گذشته گزارش های متعددی درباره حذف طبقه متوسط در آمریکا و تبدیل جامعه این کشور به دو قطب نامتوازن غنی و فقیر منتشر شده است. این پدیده البته با واکنش های اجتماعی نیز همراه بوده که مشهورترین آن، تظاهرات سرتاسری جنبش موسوم به 99 درصدی ها علیه دولت آمریکاست. هر چند این جنبش به دلایلی چون وجود سیستم سرکوب قدرتمند در آمریکا و نیز فقدان انسجام درونی و خلاء رهبری، از سطح اجتماعی به سطح سیاسی منتقل نشد، اما به عقیده ناظران، عدم انتقال مطالبات اجتماعی به سطح سیاسی، بر دامنه نفرت اجتماعی از طبقه یک درصدی افزوده و درجه خشونت های اجتماعی را افزایش داده است. پژوهشگران افزایش شمار قتل های جنون آمیز به وسیله سلاح های گرم در اماکن عمومی آمریکا را شاهدی بر این نفرت اجتماعی می دانند.

فارس نیوز

 



کلمات کلیدی : امریکا آنسوی مرز


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ